Absolutní beznaděj

Absolutní beznaděj

Anotace: Spousta dětí nepřijde v den vysvědčení domů a radši volí život na ulici nebo žádný, než by svůj kolaps přiznali perfekcionistickým rodičům, pro které jsou známky jejich dětí důležitější než dítě samotné, alespoň se tak tváří. Prosím o komentáře

Nešťastně a bolestně zároveň přimhouřím oči, když třídní vysloví mé jméno.
Pomalu vstanu a dojdu ze své předposlední lavice až ke katedře, kde převezmu své vysvědčení. A pak se zase odcourám na své místo.
S přijetím tohoto papíru a hlavně při pohledu na dvě nedostatečné na něm ve mně uhasnou poslední naděje. Naděje, že všechno třeba ještě může bejt jinak.
Vůbec si neumím představit, co bude dál. Naše jsem připravil na to, že dostanu za pět z matematiky, ale také jsem je upozornil, že pokud dokážu obhájit nějakou dobrou známku na opravné zkoušce, vůbec se to na mém vysvědčení neprojeví.
Jenže teď tu na mě z papírku pokukuje ještě nedostatečná z fyziky, což znamená, že žádná opravná zkouška se konat nebude. A můžu buď opakovat ročník, nebo gymnázium opustit.
Jasně, že pětka z fyziky pro mě není žádným překvapením. Že ji nebudu moct studovat do budoucna, to jsem věděl vždycky, ale doufal jsem, že alespoň tu čtyřku díky poslední písemné práci obhájím. Jenže to jsem nemohl vědět, že díky zlomené noze si právě tu poslední práci nebudu moct napsat a díky tomu dostanu na konci roku za pět.
Nemám nejmenší tušení, jak s tímhle faktem seznámím rodiče. Máma by to možná ještě nějak překousnout dokázala, ale táta, který vystudoval MAT-FYZ s červeným diplomem, mi takovejhle kolaps nikdy neodpustí. Umím si představit, jaké peklo mi teď doma nastane.
Teda jestli vůbec přežiju prvotní fázi, čímž si nejsem tak docel jist.
Právě kvůli tomu se domů táhnu pomaleji než ze tříhodinového tréninku fotbalu, který jsem jednou prodělal a zaplatil za něj zápalem plic.
Dvě ulice od našeho baráku se náhle zastavím.
Ne. Domů prostě nemůžu, naši by takovouhle věc nikdy neskousli. Stačilo těch řečí, když jsem je začal připravovat na čtyřky, který bych eventuelně třeba i náhodou mohl dostat.
Jenže co teď ? Teda spíš - kam teď? Domů nemůžu, to je mi jasný, problém je spíš v tom, že v tom případě NEMÁM kam jít. Příbuzný by mě potopili, okamžitě by našim mou přítomnost nahlásili... a kámoši? Ty by mě sice u sebe nechali - třeba i rádi - ale s jejich rodiči by nastal stejnej problém jako s mými příbuznými. Takže jsem tam, kde jsem byl. Totálně v prdeli.
Autor Zolka, 11.04.2005
Přečteno 596x
Tipy 3
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Zelená okurka
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Nic si z toho zase až tak nedělej, když nejde o život, tak jde o h.... .
Prostě si ten ročník zopákni, pokud se na to ještě cítíš a jeto:-).
Jo, a trochu se to tentokráte více uč, jinak to asi nepůjde:-)
No a pak možná, že taky jednou potkáš skvělou ženu, která byla vždy premiantka a Ty propadlík, a pak se tomu budete společně smát až do smrti, jako já a moje zlatá ženská premiantka:-)

27.02.2012 10:09:44 | Jeněcovevzduchukrásného

Já mám známky vždy v pohodě, ale mám spolužačku, jejíž oba rodiče vystudovali MFFUK a jí to nebaví, ne, že by propadala, dokonce má snad dvojky, ale je zoufalá, protože je jediná z rodiny, komu nejde matematika a fyzika, takže je vlastně takový "vyvrhel".
Mám kamaráda, který se hodně špatně učí, ale jeho rodiče se na něj nezlobí, snaží se to řešit a berou to tak, že jejich syn sice nebude žádný vědec, ale jim že k životu stačí, aby to byl spořádaný člověk. Myslím, že tak by to mělo být. Je samozřejmé, že by mělo být v zájmu rodičů, aby se jejich děti učili co nejlépe, protože pak budou moct dostat i lepší zaměstnání, ale komu není z hůry dáno, v apatice nekoupí a nemůžou být všichni geniální.

13.08.2009 08:25:00 | Zelená okurka

Ahoj!
Já své známky měla v pořádku, ale brácha ne a ty vždycky dostal za čtyři, ale mně to dneska nevadí!
Letos maturuje a zítra zace já, takže neboj rodiče jsou všelijací, ale já mám ty vůbec nejlepší na celém širém světě, neboj, oni ti neublíží!

03.09.2007 11:38:00 |

Výborné. Velice originálně zvolený námět i styl. Jedná se o velice aktuální téma pro mnoho studentů i žáků.

11.04.2007 17:17:00 | Peter Peace

Velmi velmi dobrý, trochu mi to připomíná mou povídku Čas odejít...100

28.02.2006 22:01:00 | Infinitus

Konec je super.Problémy se známkami znám, osobně jsem opakoval co opakovat šlo.Opakování je matka moudrosti se teda říká.

14.12.2005 09:00:00 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí