(mladická netrpělivost cen)

(mladická netrpělivost cen)

 

♪♪♪


Ceny stále rostou, protože se chorobně zištným obchodníkům stále zdá, že se jim

předpokládané zisky dostatečně rychle nezvyšují. Každý stále trochu zdražuje.

Přece nebudou prodávat dlouhodobě za levno, chtějí si za draho

rychle nakrást! Využít každou možnost k zisku.

Užívat, dokud jsou mladí!

 

 

 

Autor Lighter, 11.04.2022
Přečteno 256x
Tipy 1
Poslední tipující: Frr
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ono to globálně rozjeté "kvantitativní uvolňování", kdy se po mnoho let zběsile tisknou nekryté peníze a pouští do oběhu ruku v ruce s astronomickým růstem státních dluhů, nutně vede k inflaci, tj. ke zvyšování cen. Bylo jen otázkou času, kdy ten papiňák bouchne, což právě nastalo. Obchodníci jsou v tom tentokrát spíš nevinně. Dohánějí nás také nesmyslné covidové restrikce, k tomu ruská agrese na Ukrajině, neprozíravá energetická i zemědělská politika Evropské unie atd. I na takové situaci samozřejmě různí vykukové vydělávají, zatímco většina bude chudnout, ale nejde jen o některé obchodníky...

12.04.2022 10:16:54 | Amonasr

Samozřejmě, že je vše složitější, ale princip je jednoduchý. :-) Kapitalismus je bez záruk, protože jej pohání veřejný dluh. Zisky jsou sooukromé, dluhy státní. Dluhy se platí dalším půjčením od mezinárodních bank, takže dalším dluhem. Když krachuješ, natiskneš si další nekryté peníze, jako třeba USA. :-D

12.04.2022 10:28:39 | Lighter

Tak to bohužel je. I kapitalismus se vyvíjí a jeho současná globální podoba už zřetelně naráží na své limity. Nepochybně stojíme na prahu významných změn, které nebudou bezbolestné - to koneckonců není nikdy žádná krize, bez nichž se kapitalismus neobejde. Kam až to vyústí si dnes netroufne věštit asi nikdo jen trochu soudný - nezbývá než doufat, že se nezbytné změny prosadí i bez fatálních katastrof globálního rozměru ;-)

12.04.2022 10:52:04 | Amonasr

Kapitalismus je systém trvalá krize, na nich se nejrychleji a nejvíc vydělává, žádné změny nenastanou, protože nejsou ekonomicky potřeba. O lidi přece nejde.

12.04.2022 11:14:22 | Lighter

Změny systémů (společenské změny) se prosazují samy (objektivně), to není věc něčí subjektivní vůle. Lidé v tom hrají klíčovou roli, společnost bez lidí by byl protimluv. Máš pravdu, že kapitálu jako takovému, jde o peníze (zisk) až v první řadě, člověk je pro něj jen jeden z faktorů k dosažení zisku, o své blaho se musí přičinit lidé především sami, vynutit si lepší postavení, to je věčný zápas, nicméně právě ekonomická nutnost (potřeba) kardinální změny společenského paradigmatu je už právě nabíledni ;-)

13.04.2022 17:33:06 | Amonasr

Kéž by to bylo tak jednoduché. Ale kousek pravdy v tom bude.

11.04.2022 12:34:00 | Friday

Díky. Situce je vždy složitější, ale lidé jsou vždy jednoduší. :-)

12.04.2022 10:17:56 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí