ANI ŽENY NESTÁRNOU

ANI ŽENY NESTÁRNOU

 

 

 

Pokud se někdy setkáme se zdrobnělým oslovením jako Danuško, Peťulko, Šárinko nebo Květuško, nepůjde začasté o hovor útlých dívenek předškolního věku hrajících si na blízkém pískovišti, jako spíš o konverzaci zralých dam, které se rozhodly ignorovat čas.  

 



 

Praha, 12.1.2017

 

https://www.youtube.com/watch?v=5qlfF3yfkyk

 



Autor Amonasr, 12.01.2017
Přečteno 758x
Tipy 24
Poslední tipující: střelkyně1, zelená víla, Frr, A42, Lioness, zdenka, Jort, Iva Husárková, Lighter, Philogyny1, ...
ikonkaKomentáře (60)
ikonkaKomentujících (19)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No Pepo!Vždycky oslovuju děvčata zdrobnělinama,líbí se mi to a nejen děvčata,tož jsem asi taky babka od narození,ale pobavila jsem se:-))

16.01.2017 15:36:27 | střelkyně1

:-)) O pobavení mi šlo především - čekal jsem přitom, že budu některými i patřičně zpražen (však se zdrobňuje někdy ostošest i tady na Literu), ale míra tolerance velkorysých autorek (i autorů) mě v tomto směru a k mé radosti velmi mile překvapila - díky i Tobě za ni :-)

16.01.2017 17:32:49 | Amonasr

a to jsi mě touhle odpovědí naprosto dostal,budiž teda nebudeš Pepan,ale navždy Pepa:-)))

16.01.2017 17:55:12 | střelkyně1

Děkuji - je mi ctí... :-))

16.01.2017 17:57:40 | Amonasr

ještě jsem se nad tím pozastavila,ono totiž když oslovuji zdrobnělinama,tak dávám najevo,že si těch lidí více vážím,naopak bych neříkala třeba Ivanko sousedce co mě pořád napomíná že k ní prorostla mým plotem kopřiva,to by byla Ivana a potom opravdu některá jména žen z ní tvrdě,jako třeba ta Anna,Ivana,nedej bože Květoslava,Miroslava a taková podobná jména a jelikož jsem ještě k tomu po mámě ze Slovenska nevím jestli nezměkčuji,a to jsem si uvědomila teď,protože mě tvrdá slova nejdou přes jazyk a nemusí se jednat jen o jména...jsem ti ještě prodloužila diskuzi,ale to jen tak málo:-))

17.01.2017 16:39:47 | střelkyně1

Ano, to zní rozumně a je asi důležité, když i k těm zdrobnělinám existuje podobné zdůvodnění, byť to člověk dělá asi spíš intuitivně a běžně se nad tím nezamýšlí... Někdy je ale fajn, když se člověk zamyslí i nad podobnými "automatismy" a vlastně tím objevuje i cosi uvnitř sebe sama... :-)

18.01.2017 10:42:24 | Amonasr

Elišky se maj/nemaj, protože jejich jména zdrobňuje jen jazykový kaskadér.

16.01.2017 02:58:41 | Špáďa

Vtipný postřeh :-))

16.01.2017 17:28:51 | Amonasr

já zdrobněliny nemám úplně v lásce... ale někdy člověk chce a ještě mi to přijde fajn... mně také říkají Eví, Evičko, Evíku... a když jsem našla nápis Evička sovička zatetelila jsem se :-)))

a ať je to jakkoli tak přáníčko, živůtek, sluníčko, okýnko nikdy říkat nebudu, tak lidi proč ne... ono jim to prostě voní :)

15.01.2017 01:16:03 | zelená víla

Jsem pro toleranci, ale všeho moc škodí, jak se říká - vždycky je to asi věc určité zdravé míry a konkrétní situace... :-)

16.01.2017 17:28:22 | Amonasr

...ale já je taky takhle jmenuju /inu proč ne-jsem stará rozněžnělá děvka/**
:-)))))))*** :-D*

14.01.2017 13:31:12 | Frr

Však se známe, Jiří :-))) Dík, že to bereš s úsměvným nadhledem - ale vůbec jsem o tom nepochyboval, že se k tomu postavíš právě takto... ;-)) Pravdu má maryshka, že zatímco od někoho to skřípe, od jiného to může znít přátelsky a mile, což je právě Tvůj případ - Tebe si ani jinak představit nedovedu... :-))

14.01.2017 19:07:19 | Amonasr

Pepane, Pepane
snad se ti to nestane
aby někdo nelenil
Josífku tě oslovil

14.01.2017 10:56:12 | A42

:-D
No právě, že tak oslovován jsem - ale naštěstí z úst, která to pronášejí s tak neodolatelným půvabem, že si u toho přímo vrním... :-))

14.01.2017 19:01:19 | Amonasr

:-))

14.01.2017 20:10:41 | A42

široké srdce...široké pole působnosti...vnitřní zrání...jak u žen...tak také u mužů...úsměv.z.

13.01.2017 21:27:34 | zdenka

Vnitřní zrání je dobré... :-)

14.01.2017 18:57:12 | Amonasr

Velmi moudré. Ignorace času je v tomto případě zcela na místě. Ráno říkali na nejmenovaném rádiu, že největšími milovnicemi hořkého piva jsou ženy kolem padesátky a údajně vedou Češky nad Maďarkami, prý naše holky se statečností sobě vlastní se jen tak nějaké hořkosti neleknou... až se mi orosilo čelní sklo, jak mě to dojalo. ::-)) ST, viď, Ivuško? Ba ba... P.S. Jsi mě rozesmál, děkuji. :-))

13.01.2017 11:34:53 | Iva Husárková

Ty mě taky vždycky rozesměješ, tak to je fajn, že někdy i já Tebe... Směju se i teď :-))

13.01.2017 18:50:27 | Amonasr

To mě těší, ani nevíš jak. :-))

14.01.2017 12:51:04 | Iva Husárková

:-))

14.01.2017 18:54:07 | Amonasr

Třeba se znaj od mala.
Tak ta slůvka od maminek,
co slyšela již od plínek,
v jejich myslích zůstala.

13.01.2017 01:25:49 | Špáďa

Výstižně, vtipně a pěkně :-)

13.01.2017 18:49:10 | Amonasr

tak to vieš, keď sme malí, chceme byť veľkí a keď sme veľkí, odmietame starnúť. pre mňa je to zas vecou konkrétnej osoby - od niekoho to vezmem a je mi to príjemné a od niekoho to škrípe :) špecifický fenomén oslovovať kamošky krásavica tiež provokovalo rôzne reakcie... napríklad že prestaň byť ironická...

12.01.2017 18:35:44 | maryshka

Jo, to zní rozumně, s tím se dá myslím bez výhrad souhlasit :-) A ten závěr mě rozesmál, je vždycky fajn a sympatické, když někdo ovládá tuhle sebeironii... :-))

13.01.2017 18:48:31 | Amonasr

Tady se musím přidat,tedy se vší vážností. I desetkrát stejné jméno a třeba ani jednou,díky nositeli,nositelce,ho zdrobněle nevyslovím a funguje to i opačně. Pokud nejsem přesvědčena o upřímnosti, nemusím to.:-)

12.01.2017 20:57:31 | Dreamy

Proč ne, vždyť je to rozkošný. Jen doufám že svým mužům neříkají bobánku, pejsánku, drobečku či pitomečku. To chlapy vždycky potěší.:-))

12.01.2017 17:05:45 | Lighter

:-D

12.01.2017 18:18:13 | Amonasr

Já bych na tom nic moc špatnýho neviděla. Navíc, tyhle dříve narozené dámy se tak zdrobněle často i jmenujou. Občas v nemocnici koukáme na ty jména jak blázni - Libuška, Květuška, Jaruška jako normální oficiální jména. A navíc, i kdyby se tak nejmenovaly, pokud je jim to příjemný, tak proč ne :)

Já třeba mám se svým jménem hroznej problém. Přijde mi strašně tvrdý. Naši mi vždycky říkali, ať se představuju Anička, tak jsem to dělala, ale přítel mi pak řekl, že to je dětinský, tak se představuju zase jako Anna. Ale nelíbí se mi to.

Asi budu babka už od mládí :)

12.01.2017 16:59:23 | iluzionistka

...já jsem s jednou Aničkou žil přes dvacet let a nikdy jsem ji jinak neřekl...a pořád na ni vzpomínám jen s tímto jménem, když o ní mluvíme s lidmi, co ji znali...moc krásné jméno...

13.01.2017 19:37:30 | Jort

máš jedno z nejhezčích dívčích jmen, ani mě se Anička nezdá dětinské.

12.01.2017 19:28:23 | hledač

:-) To víš, Aničko, je to ode mne jen taková provokativní sonda a možná trochu chlapský pohled na užívání zdrobnělin ve vyšším věku – ve skutečnosti jsem k tomu ale docela tolerantní, mám i hodně dobré kamarádky, které ty zdrobněliny užívají tak půvabně mile a upřímně, že to zní i mně od nich docela libě. Na druhou stranu jsem se v profesním životě pohyboval dost i mezi ženami a nestačil jsem kolikrát zírat, když dvě dámy, které by si jinak nejraději vyškrábaly oči a za rohem se vzájemně pomlouvaly ostošest, se v osobní konverzaci častovaly těmi nejněžnějšími zdrobnělinami a přeslazenými výrazy obdivu a náklonnosti. Ale to k životu asi taky patří – možná proto ale ve mně to přílišné zdrobňování budí často spíš podezření.

Mimochodem, Anička mi nepřijde ani jako nějaká přehnaná zdrobnělina, tu bych do svého výčtu ani nezařadil. Některá jména si o přátelské zdrobněliny přímo říkají právě pro svou „tvrdost“, jak píšeš – taky mám raději, když mě někdo osloví Pepo a ne Josefe, to mi taky připadá takové až moc odtažité. Ale Pepíček, to už je přeci jen trochu moc, i když to s úsměvem snesu taky :-)) Pokud mě zdrobněliny dráždí, tak spíš ty „na druhou“, nejsou-li ovšem určeny miminkům. A jména získaná od „blbých“ rodičů, to je kapitola sama pro sebe, za ta jejich chudáci nositelé nemohou. Z mého dětství si vybavuju jednu starší prodavačku, která se jmenovala Něha – vlastně mi jí kvůli tomu jménu bylo tenkrát docela líto, i jako dítěti mi bylo jasné, že s ní to jméno nějak neštymuje… :-)

12.01.2017 17:53:58 | Amonasr

Pokud to není upřímný, pak souhlasím, že nejsou zdrobněliny úplně na místě.

A Něha je docela hezký, jsem trošku ulítlá na divný jména. Jen to není pro každýho, člověk na to musí i trochu vypadat :)

13.01.2017 15:23:31 | iluzionistka

No právě :-) Někteří rodiče si při volbě jména asi myslí, že jejich potomek bude vypadat jako roztomilé miminko až do pozdního stáří... Koneckonců to postihlo i Milouše Jakeše, i když to prý byla iniciativa faráře, nikoliv rodičů, jak jsem se dočetl ve Wikipedii. Třeba ten farář intuitivně tušil, že zrovna k tomuhle miminku je na místě drobná zlomyslnost ;-)

13.01.2017 18:38:20 | Amonasr

....Josífku...:-)))A nedá pokoj a nedá...:-)))

12.01.2017 20:51:44 | Dreamy

:-)) Nevím proč, ale oslovení Josífku ve mně asociuje něco jako "Pepku vyskoč!" Nicméně, jelikož mi tak říká moje nejlepší kamarádka, vzal jsem i tuhle variantu už před časem na milost a nevyvádí mě nijak z míry. Ono taky hodně záleží na tónu hlasu a hebkosti odlesku v očích při jeho vyslovení :-)) Čímž chci říct, že Ti to prošlo... :-)))

13.01.2017 18:44:41 | Amonasr

A uvědomuji si,že Štěstěna je holka přelétavá...:-)

13.01.2017 18:52:25 | Dreamy

;-))

13.01.2017 18:56:26 | Amonasr

...nechci být zralá dáma, nesnáším zdrobněliny... :)

12.01.2017 16:07:28 | Philogyny1

No konečně zachránkyně, kdes byla tak dlouho...? :-))) Dík ;-)

12.01.2017 16:12:56 | Amonasr

Kdy se žena stane zralou dámou? :-)

12.01.2017 15:46:58 | Dreamy

Nad tím jsem ještě nepřemýšlel... Možná, když pocítí poprvé potřebu zdrobňovat jména svých kamarádek...? ;-))

12.01.2017 15:50:47 | Amonasr

Ne, tak to určitě nemůže být, jelikož v tom případě, jsem zralou už od dvaceti (no, jak na co:-))...a teď bude jako co? Začnu přezrávat, hnít....do chvíle, než upadnu a nikdo se pro mě nesehne?? Zásadně protestuji a důrazně tě žádám, o přehodnocení tvé odpovědi, jako že se Peťulka jmenuji...:D:D:D

12.01.2017 15:54:35 | Dreamy

Heleďse, Peťulko, to byl jen takový výstřel naslepo, napadlo mě to jako první možnost... Do duše ženy se ale žádný muž vtělit nemůže, takže jsem se pustil na předem hodně vratkou půdu a hned pohořel, no dobrá, mám, co si zasloužím... :-))) Ale nějak si nevzpomínám, že by se mé spolužačky na gymplu nebo na vejšce oslovovaly zdrobnělinami, snad jsem to zaregistroval u svých vrstevnic teprve v době, kdy i mně někteří mí vrstevníci (nikoliv však kupodivu vrstevnice) začali oslovovat Pepíčku, což jsem nikdy nepochopil, jestli jde o sarkasmus, přátelskou ironickou nadsázku nebo jen o poněkud infantilní pokus chytit prchající mládí alespoň za šos mizející někde v nenávratné dáli... Tak to raději nechám otevřené názorům povolanějších, určitě bych si znovu naběhl na nějaké vidle, jednou mi to stačilo... :-)))

12.01.2017 16:11:42 | Amonasr

Neboj, už se roky nebrousily....ale jak jsem tam uviděla "sebe", tak jsem se tak lekla, že jsem nevěděla, co dřív...Naštěstí, předraženou dovolenou jsem za úspory zaplatit nestihla...a teď je jen na mně, s jakou grácií se mi ( nevím, během 15-20 let) podaří proměna v tu "dámu"...:-)))
Vážně si mě pobavil, jak tu dívenku na písečku. :-)

12.01.2017 16:16:42 | Dreamy

:-D Toho si cením nejvíc, jestli jsem tě pobavil ;-) A Tvá reakce mě taky pobavila, však bych se tak jinak ani nerozespal... :-) Díky ;-)

12.01.2017 16:23:41 | Amonasr

:-)) Asi nerozesmál, ovšem pokud nerozespal, no tak to se nenech od rozespání rušit. :-))

12.01.2017 16:27:57 | Dreamy

:-)) A sakra! Předtím jsem užil 15 kapek Sinecodu, abych se večer v divadle hned pod pódiem pokud možno nerozkašlal. V instrukci je psáno, že to může působit ospalost, ale nenapadlo mě, že to bude účinkovat tak rychle... :-)) (Mělo být "nerozepsal") ;-)

12.01.2017 16:37:17 | Amonasr

..zapomněl jsi na Janičku:-)))

12.01.2017 15:27:12 | Nikita44

:-D Nezapomněl - hodně jsem proškrtával, když jsem si uvědomil, jak se která ze zdejších básnířek jmenuje... To víš, opatrnost... ;-))

12.01.2017 15:32:31 | Amonasr

chápu:-)))mě nikdo moc často Janičkou nenazývá, to spíš od jisté doby Nikitkou:-))

12.01.2017 18:44:41 | Nikita44

:-))) Abych Ti ale stejně záviděl - mě tu Amonkem zatím ještě nikdo nenazval... ;-))

13.01.2017 18:27:39 | Amonasr

..opravdu ne? to mě mrzí Amonečku:-)))

14.01.2017 20:47:52 | Nikita44

:-P :-)))

14.01.2017 21:14:58 | Amonasr

star now ... každá chce byť stárnou :D

12.01.2017 14:53:50 | LV

:-D

12.01.2017 15:30:14 | Amonasr

zdrobneliny sú krajšie aj u zrelých žien

12.01.2017 14:36:01 | faraym

Proti gustu žádný dišputát :-)

12.01.2017 15:29:57 | Amonasr

no a co?

12.01.2017 13:32:01 | JSJ

;-)

12.01.2017 14:06:37 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí