P1

P1

Anotace: https://www.youtube.com/watch?v=FLTdP8Zp5FA&list=RDFLTdP8Zp5FA&start_radio=1

Kolem Vltavy je plno bruslařů. Jdeme vedle sebe a já si přeju být jedním z nich. Přeju si aspoň jednou zažít ten pocit, kdy všechno zapadne tak jak má. Myslím na toho, co mi dnes řekl mám všechno a necítím štěstí. Myslím na něj tak intenzivně, že zapomínám, na slova plynoucí z tvých úst. Vltava tiše běží a myšlenky zalítávaj k tělům. Dotýkáš se mě, dotýkáš se mě a já vím, že to je opravdový. Z tvý strany. Kachna ponořila hlavu pod vodu a když se znovu objevila, v zobáku držela kousky řas. Směješ se a něco povídáš a nebe je modročerný. Na útesech na druhý staně domy, co vypadaj jako pevnosti. Schovat se tam, někde pod schodama, daleko od všech a od všeho. Schovat se tam a do ticha opakovat, že tohle nechci, tohle nezvládnu, tohle je prohraný už od začátku.

 
Pitomej závazek, pitomá vděčnost, pitomý svědomí. Jsem s tebou jen proto, že ti to dlužím. Jen proto, že se nechci povyšovat a nebýt nefér. Jen proto, že jsem tě potkala ve chvíli, kdy jsem to strašně potřebovala. Mám strašně neukotvenej život, říkám ti najednou. A ty jen překvapeně zamrkáš těma svýma modrozelenýma očima. To je asi to nejhezčí, co na tobě je. Ty oči a to, jak upřímně a naplno do toho všeho jdeš hned od začátku. Mám strašně neukotvenej život, připravuju si půdu pro to, co má přijít večer. Proběhne kolem pes, proběhne kolem člověk, proběhne kolem věčnost. Jdeme mlčky. Tady bych chtěla bydlet a tady bych chtěl bydlet já. A slyšela jsi tohle a slyšel jsi tamto.
 
Auta jezdí sem a tam. Je červená a já strašně chci pít a kouřit. Vytahuju občanku dřív, než dojdu k pokladně. Paní se šklebí, má ústa posvátné ryby. Představuju si všechny ty věci, který bych si představovat neměla. Chlapeček přede mnou kupuje spoustu tatranek, důchodkyně nese psa, sekuriťák se tváří jako týpek od MI5. Ze skladu vyváděj chlapa, viděla jsem ho včera. Viděla jsem ho už dávno předtím, kdysi tam u nás už taky byl. Kradu všechno, řekl tehdy. A teď je mu to jedno, na parkovišti si zakouří, policajtka z něj bude nervózní a on se tím bude tiše bavit. Posvátná ryba po mně chce peníze a občanku. Zaměním jedno za druhý a omluvně se usměju jakože tohle se mi stává pořád.Chci zmizet, vypařit se, nebýt. Je mi tak strašně  a vím, že teď to přijde. Zase tě nechám za sebou. Zase zase zase. Už to ani nepočítám. Chodník se vzpíná pod kroky, závora se před očima vlní, dívá se na mě, na to, jak se snažím znovu předstírat. Vím, že ví. Viděla to tolikrát.
 
Mám všechno a necítím štěstí, zní mi v hlavě jako mantra tibetských mnichů
 
Je šestýho srpna dva tisíce devatenáct. 
 
Autor odnikud, 07.08.2019
Přečteno 508x
Tipy 14
Poslední tipující: jitoush, Jort, Frr, šerý, Amonasr, básněnka, Marten
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

......to jsem si vybavila moji dceru,jak si stýskala,že vypadá na šestnáct,
tudíž po ní chtějí občanku,když si chce dát něco s kapkou alkoholu....Ji.

10.08.2019 19:07:04 | jitoush

Jojo mám to stejně, je to otravný :)

12.08.2019 18:49:57 | odnikud

Třetí sloce nerozumím, nevím s tím občanským průkazem, o co tam jde? Přitom první 2 sloky jsou srozumitelné a dobré, a navazují na sebe. Jenže tu 3. nechápu, vygooglit to nejde a tak se bojím, jestli nejsem nějak méně bystrý.

08.08.2019 08:26:56 | Karel Koryntka

To nevim, jestli jsi mene bystry. Je to mozny. Ale ja tez spouste vecem nerozumim :)

08.08.2019 19:37:37 | odnikud

..kaleidoskop pestrého života v bohatství existeciální tísně...připadá mi chvílemi,že se v ní cítíš jako ta zmiňovaná ryba ve vodě... vlastně opět svěží text...:-D ST* :-)*

08.08.2019 02:20:03 | Frr

Jak by rekl Bon Jovi it’s my life :)

08.08.2019 19:36:39 | odnikud

Fajn se protínáš* Báseň jedna povídka a povídka jedna báseň.

08.08.2019 01:41:18 | šerý

Pekny, dik :)

08.08.2019 19:35:37 | odnikud

Radost je vzácná stejně jako láska...

07.08.2019 18:20:48 | básněnka

Pravda

08.08.2019 19:35:20 | odnikud

Jen jsem myslela... že jste mladší...

07.08.2019 17:44:13 | clafoutis

Klidne tykej... no mladsi, holt uz mam svuj vek :)

08.08.2019 19:35:06 | odnikud

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí