STRACH MÁ VELKÉ ZUBY

STRACH MÁ VELKÉ ZUBY

Anotace: Je to jen pokus o fejeton, tak prosím o schovívavost. Děkuji.

STRACH MÁ VELKÉ ZUBY

Po několika dnech svíravého pocitu okolo žaludku z nadcházející zubní prohlídky, mohla jsem si dnes zase oddechnout a těšit se na chvíle a dny příští.
Kdykoliv se totiž objednám k zubaři, přestávám s blížícím se termínem žít a jen živořím a vegetuji. Den před dnem ,,D“ dostávám obvykle žaludeční a střevní problémy a zvažuji, zda tento zdravotní problém nepřehluší objednanou zubní prohlídku, kterou přeci mohu přeobjednat na jindy. Tentokrát si mé tělo vyrobilo ještě zajímavější únikový problém. Začal mě bolet jakýsi úpon v třísle, o jehož existenci jsem neměla doposud ani ponětí. Dokázal mi chůzi zkomplikovat tak, že jsem samozřejmě začala přemýšlet, zda bych raději neměla objednaného zubaře vyměnit za akutního ortopeda.
Ráno moudřejší večera. S těmito slovy jsem uléhala a doufala, že ráno nebudu moc ani vstát z postele. A manžel mě bude muset odvézt na ortopedii.
Nastal den ,,D“, vstala jsem z postele a po bolesti v třísle nebyla ani památka. Pro jistotu jsem zkoušela pár zatěžkávacích pozic a prvků, od banálního pokrčení nohy až k provazu a rozštěpu, a stále nic. Bylo mi jasné, že zubař vyhrál.
Vzala jsem si peníze, kapesníček a kartičku od pojišťovny, kterou stejně nikdy nepotřebuji, jelikož mě za ta léta v zubní ordinaci dobře znají. Zpravidla místo pozdravu se mě rovnou paní doktorka ptá, jestli budu chtít injekci. Myslím, že kromě dětí a mě tam nikdo nepředvádí tak vystrašené divadýlko. Fakt si nemůžu pomoci.
Po usednutí do křesla se snažím s paní doktorkou komunikovat, někdy i rádoby vtipně, ve snaze maskovat abnormální strach. Tím myslím ještě větší, než o kterém ona ví. Vtípky typu, že si nechávám dát injekci i na samotnou prohlídku už dávno ztratily své kouzlo. Stejně si ho neodpustím. Každé prodloužení času od usednutí až k otevření úst se hodí.
Dnes jsem se paní doktorky zeptala, jestli by mi rovnou raději místo prohlídky nemohla udělat rentgen, že tam přeci stejně vidí všechno přesněji.
Jelikož jsem měla rentgen před rokem a pojišťovna ho proplácí až po dvou letech, nezbylo mi než se podvolit osudu. Pevně jsem sevřela madlo křesla jednou rukou, druhou rukou jsem pevným stiskem téměř vyždímala již dostatečně potem promáčený kapesník. Otevřela jsem ústa a zavřela oči. ,,Foukátko, drátek a zrcátko“ se pomalu šinuly od jednoho zubu k dalšímu. Po každém zkontrolovaném jsem si odfoukla i já. V momentě, kde se všechna tahleta udělátka zastavila na delší dobu, polil mě horký pot. Naštěstí se vždy zase rozeběhla po mé ústní dutině dál.
,,Tak ženská, co plašíte?“- pravila paní doktorka na závěr.
,,Nic tam není, dásně v pořádku, žádný kaz, dobře čištěné... Tak zase za půl roku.“
Strašně se mi ulevilo, poděkovala jsem a odcházela jsem sice jako vždy tak trochu s ostudou, ale vzhledem k tomu, že už se z toho stal běžný rituál, stydím se už daleko méně. Hlavně jsem ráda, že mám zase na půl roku pokoj.
Autor srozumeni, 17.02.2015
Přečteno 590x
Tipy 12
Poslední tipující: Robin Marnolli, zelená víla, jitoush, Amonasr, Martinecka23, danaska, Amelie M., Jort
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mno, tak vidím, že nejsem zdaleka sám, ale zubařku mám trpělivou, jsem za ní rád:-)

21.02.2015 11:30:49 | Robin Marnolli

To i já mám naštěstí hodnou zubařku. Dík za návštěvu.

21.02.2015 13:25:59 | srozumeni

raději budu chodit třikrát denně ke gynekologovi než k zubaři :-)) a to myslím vážně...

18.02.2015 22:49:06 | zelená víla

Sugestivní podání :-)

18.02.2015 11:20:03 | Amonasr

V pátek jdu k zubaři, ale když si vzpomenu na tuhle vtipnou povídku, hned se budu méně bát.

17.02.2015 23:54:53 | danaska

tak na pokus o fejeton, je to opravdu dobrý, zasmála jsem se, popsala jsi to, co zažívá spousta lidí, vtipně a věrně.. o tomto já psát nemůžu, protože ze zubařky strach nemám :))

17.02.2015 23:12:36 | Amelie M.

oh, jsi statečná žena :-)))

17.02.2015 23:30:34 | hledač

můj pud sebezáchovy se často někde fláká! :))

17.02.2015 23:40:23 | Amelie M.

...vikingové byli nějací bojovníci, ale jak šlo o trhání zubů, tak utíkali do lesa...takže v klidu...:)

17.02.2015 22:35:45 | Jort

směji se, mám to podobné, jen horší o to, že mám stejnou panickou hrůzu i z té injekce, tedy z injekcí a jiných ostrých nástrojů všeobecně :-))) no, a tohle už je fakt vážné - stejné pocity mám i u holiče - spousta nebezpečných klumprtů, a nemohoucí ruce pod plachtkou, fuj! :-)

17.02.2015 22:27:27 | hledač

To je jak já. Akorát já teda jdu k zubaři jednou za 8 let, to mě doktor nepoznává, zjistí, že mi už vyřadil kartu, kterou musí obnovit, no a když dojde na prohlídku, jdu do pomalu do mdlob. To má už zubař hrozně vtipné poznámky a očividně se dobře baví...pak uteču a změním zubaře. :-D

17.02.2015 22:08:54 | Isabella Monvoisin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí