Strasti a slasti rybářovy ženy

Strasti a slasti rybářovy ženy

Anotace: Nějak je teď kolem mne moc rybařiny ...

Kdysi jsem jeden takový konec známosti zhodnotila slovy:"Vlastně mně to vůbec nevadí, stejně to byl rybář ..." Jo sladkých sedmnáct. No a za nějaký ten rok jsem se vdávala. Za rybáře, pochopitelně. Dobrovolně jsem tak přijala úděl rybářovy ženy.

Jaký vlastně je úděl rybářovy partnerky? No mnohdy i nelehký. Musí si zvyknout na spoustu nevšedních situací, které jí život po boku "tichého blázna" přinese. Hned na začátku je třeba pochopit, že určitě nejdůležitější věcí, kterou po svatbě do nové domácnosti potřebujete je nový naviják nebo prut.

Zvyknout si, že na rybách běží čas úplně jinak, a proto k předpokládanému návratu automaticky připočítat minimálně 2-3 hodiny.

Připravit se na to, že pokud musíte bydlet s rybářskými pomůckami v jednom pokoji (a někdy to prostě nejde jinak), může se stát, že najdete svou saténovou noční košilku protnutou skrz na skrz trojháčkem. Stane se, no.

A pozor. Jsou tady taky návnady a nástrahy. A jak moc dostane kuchyň zabrat, když tam kraluje výrobce nejrůznějších těstíček, to si snad dovedete představit. A což teprve, když je koupena krabička plná šustivých bílých červů. Musí být přece uchováváni v chladu. Šup s nima do ledničky. Pak nezbývá než se modlit, aby v té krabičce zůstaly.

Rybářova žena by neměla omdlévat při pohledu na svého drahouška s muškou či třpytkou zapíchnutou v uchu nebo jiné části těla. A ani bych nedoporučovala se začít chechtat na celé kolo. I když to možná svádí. Prostě do auta a na chirurgii. Tam už si s ním poradí.

Není dobré zkoušet spočítat výnosnost rybolovu. Vložené investice do povolenek budou většinou neadekvátně vyšší než množství ulovených ryb. Mohly byste dojít k závěru, že dražší možná nejsou ani dovážené mořské potvory a jiné delikatesy.

Ale rybářova žena má také možnost se blýsknout. Stačí se ponořit do rybích kuchařek a zkoušet a experimentovat. Co takhle návštěvě nabídnout něco netradičního. Rybí tlačenku, rybí utopence, kaviár po česku. Možností je spousta. A slyšet chválu na vaše kuchařské umění ... Užijte si svou minutu slávy.

Určitě se dají s rybáři zažít i příjemné chvíle. Ranní východ slunce nad řekou. Ohnivý západ slunce u rybníka. Tiché šplouchání vlnek. Prostě relax. Romantika.

Někoho může uspokojit ten blažený pocit vítězství, když jedinou rybu odpoledne nevytáhl právoplatný rybář, ale právě vy jako jeho doprovod.

A potomci? Ti s největší pravděpodobností rybolovu propadnou taky. Ať už synové či dcery. Tak se jednoho dne může přihodit, že jako nerybář budete v rodině v menšině. Časem začnete přemýšlet, jestli by to nechtělo změnu. Z rybářovy ženy by se stala rybářka. Letos ještě ne. Možná za rok, dva. To se uvidí. Tak Petrův zdar.
Autor Štěpina G, 22.04.2008
Přečteno 584x
Tipy 29
Poslední tipující: saddova, Holis, Iva Borecká, WhiteSkull, janicka:), Jaros.ml, Cecilka, Liv, mamina, Lucie Teru, ...
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

tfuj :-)- ja ryby nerada, ja jim jen tunaka :-)
aa rybare ? to bych asi neprezila, no dobra prezila,ale ty cervi..chutovka :)
Ale kazdeho bavi to jeho no..ja radsi fotbal :)

25.09.2008 15:34:00 | saddova

Moje maminka si vzala nejen rybáře, ale i fotbalistu...:o)

26.06.2008 22:12:00 | Iva Borecká

Hezké...

20.06.2008 12:00:00 | ML

A jéje...
to je zas na dlouhé povídání...
tak jen od rybníků vstřícné zamávání!!

:o)

07.05.2008 20:41:00 | Cecilka

Nevím proč, celou tu věc jsem aplikovala na svůj život s ním. Lovil jen jednou: když jsme si koupili chalupu, aby zapadl, koupil si svůj podíl na rybníku a šel chytat - chytl doslova vlka, alergii na mušky a komáry až z toho usnul do rána. Pak se chytl panáka rumu v hospodě před svítáním...jó, to byly časy.

28.04.2008 23:46:00 | Liv

Zuzi skvěle napsané.....pobavila jsem se...

26.04.2008 18:58:00 | Lucie Teru

Recepty jsou tajné. Ještě by to mohl někdo zneužít :-))

25.04.2008 16:44:00 | Štěpina G

...proč se jim říká tichý blázni? Vždyť je to pěkný. :-)

23.04.2008 07:47:00 | Aťan

Ženy rybářů mají můj obdiv...já bych rybáře mohla mít jen za předpokladu, že by mi nenosil ryby domů (místo prutů máme doma propriety jiných koníčků, takže v tomhle to není :-))...a to žádný rybář nedokáže, takže...:o)

22.04.2008 22:33:00 | Lorraine

Byl jsem v rodině nerybář...

22.04.2008 20:47:00 | Bíša

Moc pěkné...závidím.
To je asi tím, že to doma nevidím:-)

22.04.2008 19:39:00 | spare

wuaw :)

22.04.2008 17:43:00 | Romana Šamanka Ladyloba

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí