Průměrný život

Průměrný život

Anotace: Tento článek splňuje normu ISO na počet slov a podle standardu WHO není duševně škodlivý. Ke čtení se doporučuje mezi sedmou hodinou ranní a devátou večerní, pro vaše pohodlí a maximální soustředění.

Žijeme v průměrné, standardní době. Ač si předchozí generace dělala šprýmy z norem, které se vztahovaly i na poměrně nepochopitelné věci, je to tu už zase. A co hůře, o dost rafinovaněji. Už dlouho jsem sem nepřispěl žádným novým výtvorem, za což mi mnozí nejspíš v duchu děkují, ale nakonec jsem dnes o půl druhé ráno usoudil, že bych to mohl zase po dlouhé době změnit. Vězte nebo ne, inspirace se našla sama.
Na jedné stránce jsem nalezl seznam „cool“ zkratek do SMSek a do online komunikátorů – tzv. chatů. Inu, některé mě vskutku nepřekvapily, mnohé byly jen trapným překladem anglického ekvivalentu, ale některé, ač možná rovněž převzaté, mě poněkud znechutily. Asi vůbec nejhorším jazykovým výplodem byla zkratka MTR za Mám Tě Rád. Je krásné někomu sdělit, že ho máte rádi, že dotyčnou osobu milujete, ale v takovéto zkratce to už začíná zavánět... Možná nacházím věci tam, kde žádné nejsou ale nedá mi to a ptám se sám sebe, jak moc zkratkovitý vedeme život.
Naše denní komunikace s okolím se dosti omezuje, přinejmenším ta moje. Většinu dne účinně spolknou povinnosti – práce a studium. Ve zbytku času odpovím na emaily, přečtu si horoskop a zjišťuji, že už bych měl jít zase spát (dnes výjimečně přetahuji). Je to trochu nadsazené, ale nikoliv hrubě nepravdivé. Každý den se snažíme mnoho věcí urychlit, zkrátit, pospíšit si. Není divu, protože mě osobně každá záležitost navíc, kterou musím například v Praze řešit, v průměru přijde na hodinu času, kdy se trmácím tramvají a metrem.
A tak zkracujeme a zrychlujeme. A hlavně tam, kde se dá co nejvíce ušetřit. I finančně, koneckonců čas jsou peníze...
Teď ale zpět k původní otázce: Spěcháte opravdu natolik, abyste svému miláčkovi napsali „MTR“?
Bohužel musím zkonstatovat, že tato zkratka má velkou šanci na přežití, znechucuje mě myšlenka, že její existenci jsem právě vtloukl do hlavy každému, kdo toto přečte. Nakonec se nejspíš dožije zlatých časů „používanosti“ podobně jako ILY apod.
Dejme tomu, že se začne používat. Snad nebude dlouhá prodleva mezi ní a patřičnou odpovědí na ni. Takže JTT (Já Tebe Taky) se za čas stane stejně přirozenou odpovědí. Nakonec se veškerá milenecká komunikace vejde do pár písmen a většina aférek přes SMS se bude odehrávat přesně podle protokolu plus mínus ojedinělý pokus o originalitu, případně nová fenomenální zkratka.
Ad absurdum se nám pokusí vyjít vstříc i výrobci telefonů a programátoři komunikátorů. Kromě tlačítek s oblíbenými „smajlíky“ přibudou dvě tlačítka MTR a JTT. Veškerý citový výlev na dvě kliknutí dohromady. Možná kultura natolik pokročí, že se protokol rozšíří o nové povely: MND (Manželka Není Doma) a TJPP (Tak Já Přijdu v Pět).
Finální perličkou bude pokus Evropské Unie o sjednocení rozhraní jednotlivých zařízení, protože zákazník má přeci právo vědět, jestli mu daný nástroj poskytuje obvyklé pohodlí, nebo jestli se jedná o podprůměrný výrobek. Do specifikací mobilních telefonů přibude mezi zkratky GRPS, GPS, MP3, OGG, MMS a WAP i noticka ve stylu: Podpora ETP! (Emotion Transfer Protocol), koneckonců standard musí mít technicky znějící název. To by Orwell koukal se svým ministerstvem lásky! My budeme mít i lásku podle standardu!
Budeme prožívat průměrný život euro-občana, který žije standardním způsobem s průměrnou partnerkou a dopouští se jen normované nevěry. Vychovává průměrný počet dětí, bere mírně podprůměrný plat a na vše si standardně stěžuje.
Standardizace půjde tak daleko, že na domovních dveřích budeme mít nálepku certifikátu ISO, aby se k nám nebály chodit návštěvy a pes bude mít na obojku „Certifikovaný živý doplněk pro domácnost“. A až se večer vrátíme ze své euro-práce domů, obejmeme svojí průměrnou euro-manželku, přikryjeme euro-pokrývkou své děti, které si právě dopřávají normovaný osmihodinový euro-spánek (v Americe bude jiná norma samozřejmě). Dáme si sklenici euro-mléka, zkontrolujeme, zda jsou euro-dveře řádně zamčené, přesně jak ukládá standard, a půjdeme si s partnerkou užít šest minut dvacet tři vteřin průměrného sexu.
Autor Demedalex, 26.05.2008
Přečteno 768x
Tipy 19
Poslední tipující: Amonasr, C.alwen, Fenceless, PaGy, Koskenkorva, kjetilka, Bíša, Lorraine, takova, Romana Šamanka Ladyloba, ...
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Co je ILY?
Ja jsem MTR apod. pouzivala ve 14 s klukem, se kterym jsme si toho na 169 znaku prumerne sms chteli sdelit tolik veci, ze na cele Mam Te Rad proste uz znaky nezbyly a kredit, ktery kupovala maminka nebyl zadarmo a byl na pridel...

12.10.2013 09:08:32 | C.alwen

Skvělé píšeš výborně!! :) A s tím si nelam hlavu, nejdůležitější je jaký si svět vytvoří člověk kolem sebe. Já tedy nikdy zkratky pro emoce nepoužiji. ;)

16.09.2010 23:58:00 | Fenceless

možná, že ani zkratky nebudou,místo sexu,oznámí počítač "spolkni pilulku" kdo ví...

26.08.2009 19:25:00 | maakkyy

a možná jednoho dne nebudou ani zkratky

12.10.2008 16:37:00 | kjetilka

Článek velmi pravdivý,čtivý,jen mne zajímá těch šest minut dvacet tři vteřin,to asi nebude všude stejné a tudíž se to nedá bagatelizovat,jak k tomu přijdou ti se třemi minutami? :-D

26.05.2008 08:42:00 | takova

Všechny ty zkratky jsou takové robotovské, že?...
To, co by se sem hodilo napsat, už jsi napsal ty, takže mně už zbývá jenom euro-SP (Super Tip).

26.05.2008 06:13:00 | Grafomanická MIA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí