Opravdu toužíte po nových botách?

Opravdu toužíte po nových botách?

Anotace: Fejeton na Čj :) Za jedna! :D

Svoje staré boty mám opravdu velice ráda. Nepřeháním tím, že říkám „opravdu“ a „velice“.
Byly součástí všeho, co jsem udělala. Špatných věcí, dobrých věcí, opovržení hodných věcí a i věcí, které přijdou skoro všem nesmyslné. U toho všeho se mnou byly.
Držely mě na nohou. Jen díky nim jsem nešla do bahna a na špinavé cesty.
Jednoho dne jsem však v obchodě s obuví uviděla speciální kousek. Už z dálky se na mě smály a volaly „Vyzkoušej si nás! Vyzkoušej si nás!“. Udělala jsem to, k čemu mě ty blýskavé boty nutily.
Po chvíli začaly zpívat „Kup si nás! Vezmi si nás domů!“......Jak jsem mohla odolat tak hezkému zpěvu, kterým mi dávaly najevo, že se jim líbím. Koupila jsem si je tedy a v papírové krabici, která byla vzhledem přesně opačná, jsem si je nesla domů.
Doma jsem je dala na piedestal, což v tomto případě byla právě nevzhledná papírová krabice.
Druhý den jsem si je hned vzala na nohy. Připadala jsem si s nimi jako jiný člověk.
Jako někdo, kdo může něco dokázat.
„Mám krásné nové boty, koukejte a záviďte!“ dávala jsem je na odiv každým dalším krokem.
Mezitím mé staré boty, na které jsem si ani nevzpomněla, smutněly doma. Byly sami a tichým hláskem mě volaly k sobě. Neslyšela jsem je, měla jsem přece hezčí!
Jak týdny plynuly, už jsem se v nových krásných botách tak lehce necítila.
Tlačily mě prsty, což mi nedovolilo jít moc daleko. Měla jsem odřené paty, zalepené kotníky, sedřené nárty. Nemohla jsem běhat, chodit, skákat. Začaly mě hrozně omezovat.
Každým krokem jsem toužila po tom, abych měla na noze ty staré, moje!
Když jsem přišla domů, uvědomila jsem si, co pro mě ty ochozené boty znamenaly.
Byla to věrnost, mohla jsem s nimi dělat cokoliv a v tom případě to znamenalo laskavost.
Dokulhala jsem se domů, otevřela dveře a spatřila ty moje staré, obnošené botky.
Nové boty, jak si oni říkaly, jsem vyhodila, vklouzla do těch starých a šla ven.
Tím vším chci říct : Neodkopávejte své staré „věci“ pryč, protože na první pohled vypadající krása je na druhý pohled to největší zlo.

(Skryté zadané téma : Neodkopávejte své staré přátelé, pro ty nové.)
Autor PoeziGirl, 04.04.2010
Přečteno 697x
Tipy 9
Poslední tipující: Káťule, Kristine Clary-Aldringen, Rampa.Tau, Bíša
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Čeká mě kontrolní slohová práce ve škole, bude to fejeton. Protože jsem se dosud s fejetonem nesetkala, rozhodla jsem se, nějaké si přečíst, abych alespoň věděla, o čem to je. A rozhodně jsem neudělala chybu, že jsem klikla právě na tento. Je úžasný a mně nezbývá než souhlasit! Doufám, že dostaneme nějaké dobré téma a že si dokážu s fejetonem poradit! Díky moc za možnost přečíst si tak skvělé dílko!

03.06.2010 18:55:00 | Káťule

Moc povedený článek s univerzálním morálním ponaučením. Nemůžu jinak, než s celým obsahem souhlasit. Co se týče zpracování, také nemám připomínky. Je to krátké, zajímávé, čtivé a s nápadem. Má to vše, co by měl mít text tohoto ražení. Možná jen, že závěr se dá předpokládat už po prvním odstavci, ale na škodu to není :)

06.04.2010 14:43:00 | Rampa.Tau

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí