V čajovně

V čajovně

Anotace: Z 14.3.2014. Omlouvám se za jeden vulgární výraz, který jsem použila jen z důvodu přesného vyjádření.

Nedávno jsme se s kamarádem domluvili, že dáme řeč. Jako ideální místo pro naše spletité duchovně astrologicko filosofické rozhovory jsme zvolili čajovnu.
V čajovně jsem do té doby byla jen jednou, a to asi před patnácti lety. Z celé tehdejší návštěvy tohoto místa pro rádoby duchovní rozjímání si pamatuji jen, že mě místní obsluha ostře sjela proto, že si čajové lístky zalévám špatně. Nevyznám se v tom, takže ani nedokážu reprodukovat, co mi bylo řečeno. Jediné, co jsem pochopila, bylo to, že na mně mladík důstojného vzhledu zakřičel, že jsem, mými slovy, zprznila čajový obřad. Moje duchovní rozpoložení v ten okamžik utrpělo okamžitou újmu která se přeměnila v jednoduché nasrání, takže z duchovního odpoledne zbyla jen unavená usazenina lístků na dně šálku.
S tímto černým mráčkem vzpomínky, který ani po mnoha letech neodletěl z mojí mysli, jsem vstupovala do stánku osvícení (tedy aspoň tak se kasta lidí chodících do čajovny tváří.)
V první moment mi do hlavy vstoupily dvě myšlenky. První, že čajovna je krycí název pro marijánkové doupě, druhá, že místnost, do které právě nastupuji (ano, „nastupuji“), vypadá jako školní autobus.
První myšlenku jsem po zapojení mého čichového orgánu v usilovné čití, zavrhla. Druhá myšlenka mě ale až vyděsila svou naléhavou působivostí, protože místnost čajovny byla dlouhá nudle, jež na svou kratší stranu o délce dva běžné metry měla příjemně a útulně pohostit dvě kóje hostů. Útulnost tu byla opravdu doslovná. To mi došlo v okamžiku, kdy do vedlejší polštáři vystlané kóje přišli hosté, a tak museli odložil svou obuv. Rozličné kecky byly ustájeny vedle mě v malém a jediném průchozím koridoru, což mi nevadilo. Příslovečný černý mrak se ale objevil v okamžiku, kdy se tím průchodem snažila projít furiantsky servilní obsluha. Mladík z obsluhy jedním kopnutím botky přemístil přímo na mně, čímž mi vykouzlil rozpačitý úsměv na tváři a já si nahodile vzpomněla na pohádku o ševci prťavci.
Pomyslné černé obláčky mi zůstaly viset nad hlavou a já čekala kdy se autobus, ehm, čajovna, rozjede.
Nastal další zlomový okamžik, totiž vybíraní z nápojového lístku. Tuto etapu ani popisovat nebudu, protože se jednalo o fázi velmi vleklou a divnou, zejména v okamžiku, kdy mi byl doporučen odvar z čajových lístků, který se jmenoval Vlasy bílé opice. Nevím, jestli ten název dokázal někdy v někom vyvolat Pavlovův reflex a roztančit chuťové buňky, na mě to ale mělo opačný efekt, který zřejmě nemusím popisovat.
Nakonec jsem vybrala čaj v něžným květinovým názvem. Byl mi za chvíli přinesen v miniaturní konvičce s ještě menším šálečkem. Opět udeřily pomyslné mraky nad celým autobusem a mě ovládlo mírné šílenství, když jsem se čaje napila.Všechno se na mně sesypalo, autobus se rozjel a jel do divokých zatáček, zesílil odér bačkor pod mým nosem, obsluha divným meditačním hlasem přednášela cosi o plantážích v Tibetu a já cítila jen jedno: ten čaj chutná jak odvar z ponožek.
Autor Jiřinka Mignonka, 14.03.2014
Přečteno 643x
Tipy 5
Poslední tipující: Sýkorka07, enigman, Amonasr
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc pěkně napsané :)

16.03.2014 12:07:43 | Elisa K.

Děkuji moc Eliso K. :) měj krásný den :)

16.03.2014 12:09:11 | Jiřinka Mignonka

Ty taky :)

16.03.2014 12:09:59 | Elisa K.

Napsané je to pěkně, ale dovolila bych si trošku čajovny obhájit, protože třeba pro mě je to vyloženě ráj. Není nic lepšího než si po celém dni jít sednout/lehnout na polštářky s šálkem dobrého! (ano i Bílá opice může být dobrá, když se správně připraví :) )čaje a vodárnou. Jen je asi potřeba trochu se oprostit od toho "běžného" světa a plně se ponořit do té příjemné atmosféry. A rozhodně by tam člověk neměl už přicházet s tím, že to nebude stát za nic :) Doporučovala bych vyhradit si jedno odpoledne, vzít si nějakou hezkou knížku a objednat si slabší čaj, popřípadě třeba maté, zakousnout se do pity a zkusit jen tak relaxovat. Třeba pak zjistíš, že jsou čajovny opravdu docela fajn.

14.03.2014 15:24:43 | iluzionistka

v té dotyčné čajovně opravdu ve vzduchu místo vonných bylin nebo vodní dýmky "voněly" ponožky příchozích hostů :)

14.03.2014 15:32:12 | Jiřinka Mignonka

No i to se někdy stane :) Ale ještě horší je to v zimě, kdy všichni mají celý den na nohách ty zateplené boty :))

14.03.2014 22:36:54 | iluzionistka

Ahoj iluzionistko :) souhlasím s tebou. Ona ta čajovna nebyla zas takovej průšvih. Já to spíše psala s nadsázkou a snahou čtenáře pobavit. Na všem si člověk najde to dobré, ale osobně si myslím, že ona dotyčná čajovna je takovým nevábně vonícím odvarem těch opravdových čajoven. určitě jsou krásná místa, kde se dá v klidu relaxovat nad šálkem dobrého čaje, chce to asi nenechat se odradit :) díky za komentář

14.03.2014 15:29:10 | Jiřinka Mignonka

Tak to jsem ráda, že jsi na ně úplně nezanevřela :) Jen by to asi chtělo zkusit nějakou jinačí :)

14.03.2014 22:37:58 | iluzionistka

kdyby sis nejdřív zabánila marjánku byla bys jak na zámku a z vlasů bílé opice by jsi pletla čepice...

14.03.2014 14:13:00 | enigman

bez komentáře :D :D :D

14.03.2014 15:01:06 | Jiřinka Mignonka

Je to úsměvné, pěkně napsané. A co v kavárně nebo v cukrárně, tam tě nic takového nepotkalo? Jestli to třeba nenosíš s sebou. (Na další oblažné podniky se ani neptám.)

14.03.2014 12:13:38 | pedvo

pedvo, já ti fakt nevím. v kavárničkách jsem zatím neprožila nic zas tak srandovního, to spíš na ulici. skutečně záleží na mém vlastním naladění. když jdu unavená z práce, potkám ledatak starce, a nikoliv moudré, ale velmi velmi nevrlé :D Ne, dělám si srandu, sranda je na každém kroku :)

14.03.2014 15:03:42 | Jiřinka Mignonka

Osobně proti čajovnám nic nemám, ale napsala jsi to tak sugestivně, že jsem se smíchu neubránil :-D Inu asi jako se vším - když se z něčeho stane módní vlna a dobrý byznys, může asi cokoliv ztratit svůj původní smysl... ;-)

14.03.2014 11:44:31 | Amonasr

Děkuju strašně moc, Amonasre :) to byl můj záměr, pobavit čtenáře. Upřímně řečeno, ani nevím, co jsou čajovny vlastně za místo. Jak jsi četl, moje zkušenosti nejsou moc příjemné :)

14.03.2014 11:47:17 | Jiřinka Mignonka

;-) Já též nejsem expert na čajovny, ale hledal bych v nich taky asi poněkud jiné zážitky a požitky... ;-) Snobárna, třeba i takováhle trošku naruby, je mi také jen pro smích... :-D

14.03.2014 12:03:22 | Amonasr

No, věř tomu, že mi na místě moc do smíchu nebylo. Spíš jsem chtěla z přeplněného autobusu rychle vystoupit :)

14.03.2014 12:05:49 | Jiřinka Mignonka

Ale důležité je, že jsi rozesmála nás ostatní ;-))

14.03.2014 12:07:04 | Amonasr

Tak to mám radost :) Věř mi, že jsem si v té čajovně připadala jako na hostině ve filmu Indiana Jones a Chrám zkázy :D https://www.youtube.com/watch?v=3MgyRO3c870

14.03.2014 12:21:41 | Jiřinka Mignonka

:-)))

14.03.2014 12:30:15 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí