Pasáci zámečník a trenér

Pasáci zámečník a trenér

Už před čtyřiceti léty učitelka chemie oznamovala stereotypně mé máti na třídních schůzkách asi toto:

" Jo, váš chlapec paní, to je takový náš medvídek. Každoročně od půlky září jakoby upadl do zimního spánku. Doslova vyhlíží nepřítomně, dostává špatné známky. Za to na jaře, je ho všude plno, hýří vtipem, má znalosti a skoro exceluje."

A nemůže tomu být jinak ani po čtyřech dekádách.

Nastalo údobí, kdy melancholie a záněty v těle konají své.

Proto v práci udělám to co mám a jinak celé měsíce a zvláště pak odpolední dobu trávím doma.

V sobotu odpoledne jsem si z okna všiml nějaké skupiny asi čtyřech až pěti mužů.

Jeden či dva - snesli poměrně přísné měřítko obstojně oblečených mužů, přičemž na sobě měli kožené bundy s kožíškem a dobře padnoucí džíny.

Nakrátko střižené vlasy, které jeden zastíral kšiltovkou.

Na chvíli se mě zmocnila obava, že jsou oblečení lépe, než řada mužů bydlících ve zdejších oprýskaných panelácích. Mě nevyjímaje.

 

Ovšem tyto dva elegány (rozuměj pozorováno prizmatem panelákové čtvrti u hranic s Polskem) doprovázel ramenatý muž tak metr devadesát a více než metrákem živé váhy oděný do zelených montérek a blůzy s oranžovým pruhem. Čtvrtý muž měl sportovní teplákovou soupravu se třemi pruhy a na chodidlech cihlově zbarvené značkové tenisky.

 

Podivná heterogenní grupa, dumlal jsem si pod nosem toho sobotního odpoledne.

Vypadalo to, jako dva vexláci, strojírenský dělník a správce městkého stadionu na vrcholu osmdesátek.

V neděli ráno mě do nového dne skrz ventilaci okna nevábil zpěv Skřivánčí, anobrž cinkot zvonce kapličky, domníval jsem se ještě v ospalkách.

Po několika vteřinách jsem se vztekle zvedl z postele za pohledu na mobil.

Je neděle pár minut po sedmé ranní a ejhle.

Kdopak myslíte že obstarával "budíček" roztodivnou zvonkohrou?

Obludná amorfní čtveřice sestávající ze dvou štramáků v kůži, ramenatým "zámečníkem" a sportovním manažerem okresních kvelbů.

Natahovali z hrdel lahváčů jako kojenci z těch kojeneckých.

A aby byli dostatečně naspídovaní cinkali si před každým prolitím hrdla řízně a zvesela pivním sklem

Hrůza!

Hm

Jakmile jim došla runda, sáhli do dvou dětských kočárků, v níž se tetelila minimálně další "basa" ochmelených nábojů

 

Dobro došli!

 

Jak asi budu naladěný zítra v práci?

 

A je po legraci!

 

váš brunátný strýček 

 

Marty

AD HOC: Z neděle na podnělí jsem probděl (ALONE) v posteli až do téměř ranních hodin a sice - usnul jsem teprve ve 3.00 hod!!!

 

Po pouhých třech a půl hodinách spánku pak nastupoval mocně nevyspalý do zaměstnání 

Co dodat?

Autor kudlankaW, 02.10.2022
Přečteno 184x
Tipy 14
Poslední tipující: Iva Husárková, Amonasr, Marten, Lighter, OpilyJohn, Fialový metal, mkinka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Amorfní čtveřice; manažer okresních kvelbů... To se líbí zase mě :)
Pěkně napsaný.
Mě zase serou sousedi. Rozvíjím teorii, že by v paneláku měly být povinné koberce na podlaze.
Nechceš koberec? V pořádku, trh s nemovitostmi je k dispozici všem stejně, jistě si vybereš svůj domek.
Panelák, jako ryba, smrdí od hlavy, od shora. Pak už frustrace jede. Co já bych bral ohledy, když nade mnou dělají taky vržou židle?
Hotovo.
Bezohlednost jako vlastnost, kterou nejvíc nesnáším.
A přiznávám, že bych se amorfní čtveřici pokusil něčím ostřelovat či alespoň megafonem konfrontovat.

03.10.2022 09:01:45 | OpilyJohn

Nade mnou idi-t má dlažbu v celém bytě a provádí doma opravárenskou živnost. Každou chvíli mu padá šroubovák či šrouby

03.10.2022 09:24:37 | kudlankaW

Je spousta projevů vandalismu, tuposti a bezohlednosti na které současný systém nemá metr, nemá bič, nedokáže a nechce reagovat.

Zlo se pak duplikuje geometrickou řadou.

Proto si hluboce a důvodně nevážím ani toho systému, jeho představitelů, ale i těch, které kryje.

03.10.2022 07:43:31 | prozaik

Souhlasím

05.10.2022 07:05:26 | kudlankaW

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí