Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 268 záznamů. Zobrazuji 46-60.

Vyděržaj, pioněr! Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

převzít odpovědnost za vlastní osud není úkol pro každého. Většina dnešních lidí se veze na vlně masových rozhodnutí a čeká, co přijde. Pak se hádají s těmi, kteří mají jiný názor, aniž by měli jakoukoli šanci něco měnit, a vlastně jakékoli právo o tom mluvit, protože pasivní přijímání osudu nás neopravňuje k stížnostem na něj.

Pokud nechci vzít svůj život do svých rukou, jak si můžu myslet, že někdo jiný bude pracovat v mém zájmu? A pokud někdo jiný můj život řídí, jak mohu čekat, že to bude dělat v můj prospěch a ne ve svůj?

Odpovědnost je samota, osamělá cesta, která bolí.

12.04.2025 13:58:42 | reagovat

Vyděržaj, pioněr! Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

svoboda bolí

12.04.2025 13:42:38 | reagovat

Netflix Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Co k tomu dodat...Pak ještě můžeme z dávnější historie vzpomenout na dobu rozkvětu německého fašismu, kdy se jediný správný pokrokový názor prosazoval moderní goebbelsovskou propagandou a restriktivní silou.

03.04.2025 10:16:54 | Lighterreagovat

Netflix Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Tendenční manipulující zprávy a tendenční manipulující "výchova"(viz politická na tom videu) je stará jako lidstvo samo. Prostě jen se manipulace rozšiřují na další, všechna možná "média", třeba jako Netflix. Kontextová propaganda "idejí" pro mladé zábavychtivé...

02.04.2025 10:31:44 | Lighterreagovat

Netflix Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

"Není to v pořádku, ale nezákonné to není"...Tak se to říká, když manipulace veřejného mínění probíhá. Aby lidé začali považovat "běžné za normální", tak jak je propagandou šířeno mezi obyvatelstvem. Jakkoli, třeba i Netflixem...

01.04.2025 12:00:28 | Lighterreagovat

Kuliš, perestrojka a mír Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Jasně, každá další doba a situace přidává další prostředky, jak více lidi oblbnout, zmást, vystrašit, prostě manipulovat k "rozumné volbě". Pokrok se tomu říká i u špatných věcí jako je "politické divadlo", zvláště předvolební, to chtějí všichni podávat nejlepší výkony.

14.03.2025 10:59:07 | Lighterreagovat

Kuliš, perestrojka a mír Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Jasně, tak to jo...Navíc je skoro jistota, že politik a jeho strana budou po volbách (to už je tradice) dělat něco jiného než naslibovali, protože to bude buď přímo právně nemožné nebo politicky neprůchodné, případně zdlouhavé tak, že účinnost změn nenastane v probíhajícím volebním období... Takže fráze "volte rozumně" je v podstatě eufemismus...

13.03.2025 12:32:13 | Lighterreagovat

Kuliš, perestrojka a mír Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Vše je dobové neboli dočasné, stejně jako naopak je blbost voličská věčná...:-)

11.03.2025 23:25:18 | Lighterreagovat

Kuliš, perestrojka a mír Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Zajímavé zamyšlení a charakteristika dobových legitimit...:-)

11.03.2025 11:14:45 | Lighterreagovat

Kuliš, perestrojka a mír Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Pěkné shrnutí politické historie

10.03.2025 19:13:32 | Admirálreagovat

Sametová revoluce - jak, proč, kam? Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Asi je to tak. vždy jde o to, co lidé chtějí. A na L. Adamce a slavnou schůzku s Havlem, kdy si sedli všichni k jednomu stolu, aby se vyjasnilo, co že ti "lidé na ulicích" chtějí, v roce 89 nejde zapomenout, to je historie...

02.11.2024 10:48:39 | Lighterreagovat

Sametová revoluce - jak, proč, kam? Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Nepsal jsem o revoluci, ale o převratu, protože slovo revoluční má význam lepší; převrat znamená pouze změnu režimu, bez hodnocení jestli k lepšímu nebo horšímu. A ke kapitalismu postup vedl, takže nevím proč je někdo tím spojením překvapený, beru to historicky. A k těm faktům, jak to bylo, se za pár staletí historici dostanou. Třeba ne všem, ale doufám, že těm podstatným ano.

01.11.2024 15:16:41 | Lighterreagovat

Sametová revoluce - jak, proč, kam? Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Každá změna je vždy pozitivní i negativní zároveň. I v případě změny režimu jako byl kapitalistický převrat neboli tzv. sametová revoluce. Vůbec nejde o názory na ní, které má každý trochu odlišné podle osobních zkušeností, ale o úplné pravdivé informace. A jediná jistota je to, že všechny informace, jak to skutečně bylo, se veřejnost nikdy nedozví. Nedělejme si iluze, že bylo vše nenásilně "sametové" a že šlo o demokratickou "revoluci" veřejnosti zdola, to je historický eufemismus. I když časem se některé další informace, že to bylo trochu jinak, než jak učí dnešní oficiální historie, stále objevují...

31.10.2024 14:17:11 | Lighterreagovat

Sametová revoluce - jak, proč, kam? Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Zklamání ze svobody - nevím, za svou svobodu ať je každý odpovědný sám, vládnoucí garnitura nechť tomu dá platformu. Nechť si každý odpoví sám, jestli se cítí svobodný, nebo je ze stavu své svobody smutný. Bohužel, ano, já mám pocit, že se lidi dnes své svobody vzdávají velmi ochotně a v té konceptuální otázce svoboda versus štěstí to vychází dost jednoznačně.

Co se nějaké státní situace, vývoje po roce 89, dlouhodobě to vnímám tak, že jsme do toho svobodného světa naskočili pozdě. Globalizace už byla v plném proudu, vyspělé kapitalistické státy měly velmi dlouhý čas na to, aby se jejich občané jednak naučili se svobodou zacházet, druhak, stabilizovat dostatečně svá národní hospodářství, aby jim vydrželo několik dekád (že s tím teď zametají, je jiná debata).

Česko tak bylo vrženo do něčeho, co osobně vnímám jako ´kapitalismus v úpadku´, obří korporáty a nadnárodní mašinerie mají větší sílu než národní hospodářství, bohatství se pak především generuje, nikoliv vytváří - jeho vytváření je čistě otázka využívání levných zdrojů a jejich přeměna na vysokou přidanou hodnotu, kdyby jen virtuální. Stali jsme se zapřaženým vozem za tímto rychlíkem a velká část obyvatel dnes prostě cítí, že příliš mnoho národní, potažmo evropské, ekonomiky míří na udržení sama sebe v rámci dopředné setrvačnosti.

Dokud bude náš hodnotový systém postaven na prudké spotřebě, odmítání globálních enviromentálních aspektů a alibismu typu ´v Bangladéši jsou na tom lidé hůře´, tak se nepohnem z místa.

30.10.2024 19:29:28 | jklreagovat

Sametová revoluce - jak, proč, kam? Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

90. léta byla v kontextu vývoje unikátní, stejně jako 20., 40. a 60. Blíží se zase kulminace útisku a tudíž nějaká forma katarze, která by mohla přinést uvolnění. Ale zároveň probíhají v Evropě a její blízkosti dvě války, další je na spadnutí, kulminuje krize v Moldavsku a Gruzii, neklidno je v Bosně a hlavně je Evropa v krizi jako hrom. Díky té blbé huse Makrele a jejímu konstruktu von Leyno je Evropa totálně v prdeli, plná opic a teroristů, s průmyslem za bodem zničení, zbavená možnosti cokoli ovlivnit ve světě i na vlastní půdě díky systému, který generuje jen korupci a nekompetentnost. Myslím tedy, že uvolnění přijde pouze jako výsledek občanské války a rozpadu fašistických struktur...bohužel

30.10.2024 19:00:23 | reagovat

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel