Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 4636-4650.

PO(E)TÍTKO poosmé – trochu jiná reportáž Publikoval(a): Amonasr | Reportáže » Kultura

Rozumím Tvé poznámce o přednesu děl raději zkušeným recitátorem. Než jsem absolvoval první své čtení, byl jsem také přesvědčen o tom, co píšeš, že vlastní přednes dílo spíš "utopí", než co jiného. Bylo to u mě dáno především do té doby občasným zaslechnutím veršů slavných básnických ikon v jejich vlastním přednesu třeba v rozhlase, což mě vždycky udivilo, proč se k něčemu tak šílenému vůbec propůjčili a své mnohdy krásné básně tak neuvěřitelně przní. Když jsem pak poprvé četl spolu s jinými autory, došlo mi, že smyslem těch společných (a možná i samostatných čtení) je úplně něco jiného, než profesionální přednes. Ostatně jsi to napsal ve svém komentáři také - jde spíš o tu vzájemnou pospolitost autorů a posluchačů a jedinečnou atmosféru na místě, než o kvalitu přednesu. Autor se tím navíc učí zbavovat se ostychu z veřejné prezentace a třeba si za svou poezií i víc stát, zbavit se zbytečné autocenzury, pochybností o smyslu svého psaní apod. Čímž neříkám, že by se neměl snažit postupně pilovat i způsob svého přednesu, i když profesionální recitátor se asi z většiny autorů (včetně těch mediálně zavedených) nikdy nestane.

18.11.2019 11:50:21 | Amonasrreagovat

Budeme se těšit :-)

18.11.2019 11:32:41 | Amonasrreagovat

VĚČNĚ STEJNÁ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

No jéje! :-))

15.11.2019 17:42:22 | Amonasrreagovat

Jaká to vzácná návštěva, Anděli :-) Také Tě rád vidím a překvapeně si čtu i o Tvé kytaře z Londýna - máš můj obdiv! Tak držím palce! :-))

15.11.2019 17:42:00 | Amonasrreagovat

Tak tos mě potěšila, Pamíno - už jsem si myslel že jsem ještě víc roztěkaný a roztržitý, než snad doopravdy jsem ;-) A ještě jednou díky za perfektně zvládnutý večer a hlavně za radost, kterou jsi jím nám všem zase dokázala předat :-)

15.11.2019 14:52:05 | Amonasrreagovat

(pár problémů) Publikoval(a): Lighter | Aforismus, citát, říkanka » Láska

:-D))

15.11.2019 14:47:14 | Amonasrreagovat

KOMPROMISY Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Filozofické

No vidíš, kompromis v hudebním aranžmá "stále na jedno brdo" by mě ani nenapadl - díky za zajímavý příklad :-)

14.11.2019 12:50:28 | Amonasrreagovat

A přesto se i ta větší fůra problémů ve dvou lépe táhne - to jsou ty životní paradoxy ;-)) Povedené :-)

14.11.2019 12:41:50 | Amonasrreagovat

To je právě ta složitost všech obecných tvrzení a je to opravdu otázka míry - v konkrétních případech v životě se i v té míře asi většinou různí lidé jen těžko shodnou, každou situaci je zpravidla nutné řešit zcela individuálně a stejně se úhly pohledu budou vcelku pochopitelně často lišit. V umění je ale podle mne míra přijatelného kompromisu řádově nižší, než u těch životních situací, a je otázka, zda pro přežití (a tudíž platnost) díla mimo kontext své doby (či jiných okolností) je vůbec nějaká, byť minimální míra kompromisu, přípustná. Koneckonců je řada autorů, jejichž dílo právem přetrvává a budí respekt, přičemž jejich různá životní selhání jsou s tím někdy i v příkrém rozporu. Možná je to právě tím, že ve své tvorbě na rozdíl od života, kompromisy prostě nedělali... (?)

14.11.2019 12:11:15 | Amonasrreagovat

Díky za podporu, Dreamy :-) To víš, že jsi nám tam chyběla :-) Tak příště doufám chybět nebudeš, i když jezdit na Po(e)títko až z Moravy (nebo i z Českých Budějovic či Mladé Boleslavi apod.) je mnohem složitější, než když my pražáci si jen "odskočíme od plotny", sedneme na metro a ještě pak před spaním stihneme doma leccos dalšího. Takže klobouk dolů nejen před Tebou, ale i před všemi dalšími "přespolními"... :-))

14.11.2019 11:57:00 | Amonasrreagovat

Díky a pevně v to věřím i doufám :-)

14.11.2019 11:50:58 | Amonasrreagovat

Poděkování si, Jirko, zasloužíš za přípravu tohoto Po(e)títka především Ty (samozřejmě spolu s Pamínou) a je mi jasné, jak Ti asi bylo, když ses ho pak nemohl osobně zúčastnit. Ale Tvůj duch tam byl opravdu jako vždy přítomen s námi a mám radost, že jsem nezvykle i Tobě tentokrát mohl celou atmosféru zprostředkovat, a doufám, že se to moc neliší od dalších přímých svědectví, kterými jsi byl jistě posléze zahrnut ;-) Tak snad už jsi fit, a pokud třeba ještě ne úplně, ať jsi zas v plné síle co nejdřív! :-)

14.11.2019 11:50:19 | Amonasrreagovat

Díky za povzbuzení, Jitko, to je od Tebe milé :-) Jednou jsem se toho prostě na začátku samozvaně ujal, bylo mi líto to nezkusit zachytit a nechat padnout do zapomnění, a už to nikdo ze mě neodpáře - víš, jak to zpravidla chodí... :-)) Pokud by si to ale chtěl někdo příště střihnout místo mě, rád mu tuto "funkci" přepustím - stále týž rukopis se může časem okoukat a po(e)títkovské "kronice" by tak jistá inovace jistě neuškodila. A nepíšu to teď proto, aby mě případně někdo chlácholivě pošimral pod bradou, to fakt ne... ;-))

14.11.2019 11:42:52 | Amonasrreagovat

Děkuji za empatické sdílení pocitů, Jitko, i za Tvé osobní nasazení - ta výsledná mozaika je i díky Tobě krásně pestrá :-)

14.11.2019 11:29:07 | Amonasrreagovat