Dračí křídla

Dračí křídla

Anotace: Motto, nebo anotace připravovaného sociálně kritického dílka :-)


Říká se, že člověk vznikl z opice, opice vzešla z myši, myš z ryby, ryba z vody, voda z vesmírného prachu – a vesmírný prach z nicoty vyplňující svět, dokud ještě nebyl.

Člověk. Zní to hrdě, i když má počátek v opici – a zřejmě i v praseti, jak tvrdí doktor Eugene McCarthy, přední odborník na křížení zvířat z univerzity v americké Georgii. Člověk totiž má geneticky nejblíže k opici, ovšem (na rozdíl od primátů) nemá srst, má tlustou vrstvu podkožního tuku, často světlé oči, vystupující nos a výrazné oční řasy, tedy charakteristiky, které druh „homo" zdědil po praseti. Vždyť se prasečí tkáň běžné používá při transplantacích, neboť je geneticky velmi blízká člověku.

Které z charakterových vlastností ale máme od potměšile intrikující opice, a jaké v nás zůstaly po inteligentním, leč líně pohodlném praseti? A co nám dali neandertálci, se kterými se moderní člověk – tedy rodilý Afričan, křížil zhruba po dobu deseti tisíc let? Ovšem pouze v Asii a v Evropě, nikoli v Africe. Známá je například hypotéza o neandertálském původu genu mikrocefalinu, který podporuje rozvoj mozku.

Jak funguje takový šikovně rozvinutý mozek? Dal modernímu africkému člověku něco navíc, nebo jej o cosi důležitého připravil?

A je vůbec stádo poddajně odevzdaných prasat schopno rozeznat, že je potměšilá opice s hypertrofovanou vypočítavostí vede na porážku?

Autor Petros, 28.02.2014
Přečteno 394x
Tipy 7
Poslední tipující: Amonasr, poeta, hanele m.
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

snad budu stíhat číst, zaujalo mě to - umíš nalákat čtenáře :o)

28.02.2014 09:44:12 | hanele m.

Děkuju; ale tohle je opravdu ještě daleko, píšu zatím jen skicu, jen se prokousávám dějem, a teprve pak to začnu upravovat a opravovat, připisovat a škrtat... Tohle měla být jen upoutávka, jak mě včera napadla, a jsem rád, že budí zájem a já si můžu, jak jsem psal před chvílí, spokojeně mnout bradu, že už stačí jen přitažlivý titulní obrázek - a prodejní potenciál díla je z osmdesáti procent naplněn :-D

28.02.2014 10:00:24 | Petros

šťastný to muž! :o)

28.02.2014 10:21:45 | hanele m.

Velmi dobře napsané, nutící k zamyšlení, líbí se mi i ten trochu jiný styl, jakým je to napsané, působí to úderným dojmem, skoro až mobilizujícím:-). No, každopádně zajímavá myšlenka na pátek:-D.

28.02.2014 09:40:24 | Hrisnice

Díky :-) Píšu už nějakej čas, ale včera mě napadlo připravit motto, který upoutá pozornost a naznačí, o co tam jde (i když ve skutečnosti jde spíš o milostný příběh citového zrání jedné křehké dívenky :-) ), tahle kritická nota bude spíš jen na pozadí .. ale já mám rád velký pozadí, takže místy čtenář nebude pro samý pozadí vědět, kam s očima :-)
No, ale je to ještě daleko; zatím nemám jasno ani já. Tak jsem se potěšil hotovým úvodem, který měl vyznít přesně tak, jak jste to popsala .. takže pokud to není jen konejšivá lichotka, tak děkuju a spokojeně si mnu bradu :-)

28.02.2014 09:49:12 | Petros

Tak to zní opravdu lákavě, rozhodně si ráda přečtu milostný příběh citového zrání jedné křehké dívenky s větším pozadím. Takže přeji, ať se Vám ten příběh dobře píše a my si jej budeme moci brzo přečíst. Jsem velmi natěšena, protože o Vaší fantazii a tvůrčím umu jste mě již předsvědčil dříve:-D.

28.02.2014 10:22:01 | Hrisnice

jen aby ta křehká dívenka neměla z toho velkého pozadí komplexy :oD

28.02.2014 10:23:36 | hanele m.

:-D, uvidíme, jak si autor s pozadím pohraje:-))

28.02.2014 10:44:07 | Hrisnice

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí