STAŘEC A DUB

STAŘEC A DUB

Anotace: ( Třířádková poezie )

 

 

 

v symbióze -

na lavičce pod dubem

ukrytý stařec

 

Autor Jiří I.Zahradník, 04.01.2024
Přečteno 95x
Tipy 27
Poslední tipující: Koala, Sonador, nehledaná, cappuccinogirl, BArBArKO, mkinka, RadekČ, IronDodo, twisted.wicker, Iva Husárková, ...
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Lavička pod dubem je moc hezký místo...

08.01.2024 20:26:09 | Koala

pěkné*

05.01.2024 19:30:22 | Sonador

Zapadá slunce -
stín dubu se dotýká
stínu starce.


---------------------
p.s. je stařec skrytý a nebo ukrytý?

04.01.2024 10:13:46 | twisted.wicker

Stínem skrytý?... ale skrytý, ukrytý není to významově stejný? Možná ukrytý je víc než skrytý. Ukrytého musím hledat. Skrytého, když se dobře dívám mohu spatřit.

04.01.2024 10:40:52 | Jiří I.Zahradník

Myslím, že je mezi skrytý a ukrytý drobný výrazový posun. Jak to vnímám já, tak skrytý je - že se aktivně ukrýváš (voják se skryl). A ukrytý je pasivně (altán ukrytý v sadu). Pokud by však nějaký lingvista řekl, že je to totéž,... tak ta slova každé jinak zní. Možná byl záměr mít v celkem krátkém textu tolik sykavek. Možná jsem chtěl upozornit i na toto ;-)

04.01.2024 10:57:37 | twisted.wicker

No vidíš a mě právě ukrytý připadá, jako záměrné skrývání a skrytý náhodné. Na eSynonyma.cz to mají významově stejný. Ještě by mohlo být utajený, ale to by znělo, jako že tam sedí agent stb. :-)

04.01.2024 11:24:28 | Jiří I.Zahradník

Jakoby srostli viď.
Trochu z jiného soudku...taková asociace: vzpomněla jsem si na Ptzr na Vaši úžasnou debatu - Tvoji a Ofřinu.. nad nějakou básničkou o Lavičce, pak jste ještě debatovali pod mojí básničkou, která s tím vůbec nesouvisela :))... úžasný to bylo
Teď už se na Ptzr nedebatuje. Jen pidi komentiky občas

04.01.2024 09:19:25 | Anfádis

...když jsem tohle psal, taky jsem si na tu Lavičku vzpomněl. Napadla mě ta podobnost kůry dubu a kůže starce. Ta krabatá struktura. Doufám, že ten význam není moc odhalený. Na Ptzr občas nakouknu, je to o ničem. Smutný.

04.01.2024 09:38:33 | Jiří I.Zahradník

Ano. Ano.

04.01.2024 09:53:49 | Anfádis

Nahodilo mi to včerejší den. Je to tak, symbióza.
Včera jsem šla odpoledne nakrmit do králíkárny ta svoje věčně hladová morčata. Zastavila se u dubu. Kdysi si ho zasadila jako semenáček v rohu zahrady. Manžel střékl kopřivy Randapem a přibral mi ho. Vzala vodu a celý ho omyla, byl maličký. Přežil. Teď je celý zlatohnědý listím a pomalu mohutní, má už taky přes třicet let. A tak mi proběhlo hlavou, já umřu, ale ty tu zůstaneš. Toho mi je líto, že už nikdy neuvidím všechnu tu krásu.

04.01.2024 09:12:22 | Philogyny

Děkuji za zastavení milá Phil. Taky mám jeden příběh . Můj nick Zahradník není příjmení, ale profese jsem sadař zahradník a jednou jeden můj zákazník chtěl odstranit černý bez, ktery mu prorůstal plotem. Uříznul jsem ho a natřel sajrajtem ještě horším než je randap... za šest let obrazil znova. Příroda je mocná, nepřemůžeme ji, to ona zahubí nás.

04.01.2024 09:57:14 | Jiří I.Zahradník

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí