Boomston Maraton

Boomston Maraton

Anotace: Prosím všechny, co nepřekousnou černý humor, aby se tomuto dílu obloukem vyhnuli. Nechci vyvolávat zbytečné hádky o tom, jaký jsem cynik..

Reportáž z Bostonského maratonu, 15. dubna 2013

Běží se jeden z nejslavnějších maratonů a skupinka ve vedení právě dobíhá. V cíli jsou na roztrhání. Redaktor si bere na krátký rozhovor k sobě prvního atleta, který div neztratil hlavu.
"Jak se Vám líbil letošní ročník?"
"Letošní maraton byl naprostá bomba! Vydal jsem ze sebe všechno až se ze mě kouřilo. Věřím, že diváci se měli rozhodně na co dívat."

Dále dobíhá první z Čechů. Diváci se mohli přetrhnout jen aby dobíhajícímu mohli potřást rukou. K němu se dostává redaktor z televize Prima Zoom Boom.
"Jak jste se dostal až sem z tak vzdáleného místa jako je Kouřim?"
"Všechno je to o motivaci. Tato myšlenka ve mě vzplála v době, kdy jsem slyšel nadčasový výrok Emila Zátopka. (Když chceš něco vyhrát, běhej sto metrů. Když chceš něco zažít, běhej maraton.) Že to bude takový zážitek, to jsem opravdu nečekal!"

Do cíle dobíhají poslední účastníci. Ač jsou poslední, jejich zápal je neskutečný. Čímž si od diváků zasluhují veliký obdiv, všichni nadšením vyhazují ruce vysoko do vzduchu. Tito běžci svým během sice díru do světa neudělali, ale je radost vidět, že spousta lidí obnovuje tradice z dob prvního maratonce Feidippida.

Už je jen otázkou, jaký bude příští ročník? VíBůh.

Autor Isquieasuus, 17.04.2013
ikonkaKomentáře (92)
ikonkaKomentujících (19)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

31.05.2013 22:07:24   Myghael - the Lord of Absurdity

Napsané je to celkem přijatelně, byť obsahově lehce kontroverzní.

Ti co to odsuzují a spamují odkazy na Člověka v tísni trošku přestřelili, teda samozřejmě pokud tam neměli nějaké příbuzné. Trošku tolerance lidi, vám vadí tohle a mě třeba ten divadelní "škvár" exprezidenta Havla. A pokud se vám to už z tohoto principu nelíbí, nikdo vás nenutil to číst. Je to literární web, ne oficiální státní doktrína.

líbí

19.04.2013 20:45:38   nebech

U mňa máš plus. Oceňujem hlavne tie milé a nenásilné náznaky. :-)

líbí

18.04.2013 23:28:05   Já Esther Ruth

Celkem diplomatické. Těšíme se na výbušnější verzi.

líbí

18.04.2013 05:33:47   Bakchus

Poznámky o věku jsou opodstatněné!Kdysi jsem psal také taková "šokující" dílka,ale časem a zkušenostmi se takové věci stávají morbidními.Tudíž,ano,literárně OK,obsahově NE!

líbí

17.04.2013 20:22:40   uživatel smazán

Zpráva ČTK: Katastrofální zemětřesení v Rumunsku. 50 000 mrtvých. USA posílají potraviny, Anglie peníze, ČR posílá 50 000 nových Rumunů.

a najdi deset rozdílů...

líbí

17.04.2013 22:59:10   Amonasr

Deset rozdílů hledat nebudu, stačí mi jeden velmi podstatný. Tenhle vtip si nedělá srandu z obětí, ale z české vyčuranosti. Je to dobrý černý humor, pohybuje se právě na té hraně a nejde za ni - prostě se to musí umět, jak tu trefně poznamenala Lilien.

Beru to víceméně už jako "věcnou" diskuzi, rozhodně nechci někomu podkládat zlé úmysly a vnímám i to, že je tu v té diskuzi jisté generační pnutí. My jsme asi nebyli jiní, také nám nebylo nic svaté, to k mládí patří a odpor k autoritám a zavedeným klišé, pokrytecké morálce atd. se mi u mladých líbí i dnes, pokud tedy je skutečný a není to jen zoufalá póza z bezradnosti za každou cenu. A souhlasím i s JaJardou, že to dílko odpovídá zřejmě věku - jinak řečeno zkušenostem, s těmi se nikdo nerodí. Každý si k těm svým hranicím musí dospět vlastními prožitky a nějakým vnitřním vývojem, ve věku po dvacítce se člověk ještě stále hledá a zkouší, kam až lze jít a kam už ne - mám na mysli hledání vlastního já, nikoliv konformity s okolím. A to nejde jinak, než metodou občas spálených prstů a omylů, které si kolikrát uvědomíme až s velkým odstupem. Smyslem skutečné polemiky není nad někým zvítězit, ale seriozně promýšlet argumenty i druhé strany. Třeba si z toho dokážeme všichni něco vzít, k tomu tu ty diskuze nakonec jsou. ;-)

líbí

17.04.2013 19:38:16   Jiná

oceňuji tvou odvahu tohle napsat..ale neodsuzuji to..někdo nad tím brečí, někdo si z toho udělá černej humor, člověk je svobodný tvor

líbí

17.04.2013 21:50:25   Isquieasuus

Jsem rád, že se najdou lidé, co to berou tímhle způsobem :)

líbí

17.04.2013 19:13:59   angelicek

už po anotaci sem se musela usmát, trefné!

líbí

17.04.2013 18:36:42   JaJarda

Mysím, že úroveň odpovídá věku autora

líbí

17.04.2013 18:53:51   Isquieasuus

Myslím, že mnoho lidí si nevšímá anotace.

líbí

17.04.2013 18:55:41   JaJarda

Já si anotaci přečetl. A opravdu úroveň humoru a provedení odpovídá věku. Vhodnost námětu nechám na tobě.

líbí

17.04.2013 18:53:37   uživatel smazán

Na věku autora vůbec nezáleží. Záleží na to, co nám chtěl sdělit a jakou formou. Neměli bychom ho odsuzovat proto, že tohle dílo napsal. Je to jen dílo.. Jsou horší věci a o těch se nemluví....

Je dobré brát tohle dílo s nadsázkou.

líbí

17.04.2013 20:58:13   JaJarda

Úroveň textu, případně způsob myšlení, který se v něm odráží, prostě odpovídá věku autora. To není nic posměšného nebo urážejícího.

líbí

17.04.2013 21:27:30   uživatel smazán

Jsme mladší generace. Bereme to z jiného úhlu než vy, starší generace... Díváme se na to jinak. To uznej :) A tohle.. Je jen dílo nic víc :)

líbí

17.04.2013 22:40:41   Aťan

Hoshi, nemáš pravdu - to není o věku, ale o hlouposti. Znám hodně mladých, kteří by tuhle TRAPNOST nikdy nevypustili. Tuplem ti, kteří jezdí pomáhat např. do afrických nemocnic apod.

http://www.clovekvtisni.cz/cs

Dělat si alibi anotací je ubohost.

líbí

17.04.2013 22:55:15   Isquieasuus

Uvědomuju si, že každý má jiný styl humoru, a k těm ostatním se snažím být tolerantní (zkus to taky někdy). Proto jsem tu anotaci napsal. Aby zde nevzniklo to, co tu vzniklo. Nečekal jsem, že to bude jako u malých dětí - chceš-li, aby něco udělaly, zakaž jim to. Že ty se na to díváš jako na alibi a ubohost a máš potřebu to neustále omílat dokola dokazuje jen to, že chceš rýpat. A pokud tvrdíš, že je to o hlouposti, svědčí to pouze o tvé inteligenci. Či předsudcích, vyber si..

líbí

17.04.2013 23:00:20   Aťan

Ano, o inteligenci tu jde především, proto jsem dal tento odkaz:
http://www.clovekvtisni.cz/cs
..kde inteligenci u mladých vidím, u tebe ji postrádám. A co se týče anotace, tak já si napíšu ceduli: JSEM ZLODĚJ, KOMU TO VADÍ, AŤ SE NEDÍVÁ a přijdu ti vykrást byt, co ty na to?

líbí

17.04.2013 23:13:20   Isquieasuus

Trochu zcestný přirovnání nemyslíš? Tím, že někomu vykradeš byt, tak mu jistým způsobem "ublížíš". Komu já tímhle ubližuju?

líbí

17.04.2013 23:15:32   Aťan

Na to si musíš přijít sám... a až na to přijdeš, máš ode mne ST s velkou mašlí.

líbí

17.04.2013 23:17:58   Isquieasuus

Chápu, nejdřív na to musíš přijít ty sám..

líbí

17.04.2013 23:19:52   Aťan

Potřetí sem dávám odkaz, počti si, popřemýšlej:
http://www.clovekvtisni.cz/cs

líbí

17.04.2013 22:47:32   uživatel smazán

Aťane, ber to s nadhledem. Je to jen dílo, nic víc. Uráží někoho? Pokud vím, tak ne. Zkus se na to podívat z jiného úhlu než jen jako na něco špatného.... Jsou i jiní lidé, kteří si dělají legraci z vážných věcí a netýká se to jen literatury.... Může to být třeba i v malířství... Ale je nutné to brát s nadhledem.

líbí

17.04.2013 22:53:31   Aťan

Tvoje věty: "Je to jen dílo, nic víc. Uráží někoho? Pokud vím, tak ne." ...tě zařadily na úroveň autora tohoto škváru. Je mi líto, ale z toho co tu píšu, jsi nepochopila nic.

líbí

17.04.2013 22:57:09   uživatel smazán

Tak tedy ať jsem na úrovni tohoto škváru, avšak je to můj pohled na věc a ty mi ho nezměníš, já se s tím vyrovnám.
Mohl by jsi se naučit respektovat, že i když něco není podle tvého šálku kafe, tak někomu jinému se to líbit může a tudíž toho dotyčného nebudu odsuzovat, ale nechám být.

líbí

17.04.2013 23:03:08   Aťan

Hoshi, respektuji, že některý mladý je chytrý a jiný ne, s tím nikdo nic nenadělá, ani já ne... to je prostě život. A že na hloupost ukážu? No a? To se nesmí?

líbí

17.04.2013 23:07:04   uživatel smazán

Nerespektuješ názory ostatních. Kdyby ano, tak se nepouštíš do takových to hloupých diskuzí, ale okomentuješ a odejdeš. Tak vypadá respektování, že necháš ostatním jejich názor a "necpeš" jim ten svůj. Nikdo není dokonalý... Ty, já ani žádný člověk na planetě.
Ukazuješ jedině na to, jak moc se nudíš.... A ... trochu na své velké ego. Opravdu, zkus respektovat i díla ostatních a ne jen ty své. Jak říkám. Člověk není dokonalý.

líbí

17.04.2013 23:12:28   Aťan

Tolerantní třeba k holokaustu, terorismu, blbosti... takhle nějak by sis to představovala? To je to ego?

líbí

17.04.2013 23:19:03   uživatel smazán

Ego je něco čím oplíváš, jelikož chceš mít pravdu a poukázat že ostatní jsou špatní a když něco napíší, že nemají pravdu... Lidská blbost je lidská blbost a je nekonečná, ale tím, že někdo napíše nějaké takovéto dílo neznamená, že ten dotyčný je špatný. Ty jsi určitě také někdy udělal nějakou avantgardní věc. A co se týče holokaustu, pokud vím, tak se už o něm učíme jen v dějepise je to minulost a je dobré se přes minulost přehoupnout a už se o ní jen učit. A terorismus tak tomu nezabráníš, jelikož souvisí s antisociálním chováním jedincům nebo celé skupiny lidí. Ale to jsi úplně odpočil od tématu.

líbí

17.04.2013 23:29:17   Aťan

Hoshi, my dva se nedomluvíme, nemám bohužel svatou trpělivost vysvětlovat ti základy etiky, empatie, emoční inteligence, sociální inteligence. Nechtěj po mně toleranci k tomuto napsanému hnusu, klidně v tvých očích budu egoista, snad to unesu.

líbí

18.04.2013 13:00:02   uživatel smazán

Ona to vysvětlit nepotřebuje, je si vědoma toho, co dělá a dobře ví, proč to dělá. To dílo je kontroverzní. Mě se nelíbí. Jí se líbí. Tobě se nelíbí. Ostatním se nelíbí. A některým dalším se líbí. Nikoho nepřesvědčíš, na to si musí každý přijít sám, co chce a co bude uznávat a preferovat. Je to pouhé dílo, které však některým může sloužit jako platforma k projevení svých postojů a názorů, jak vidím. Opravdu stačilo vyjádřit názor a jít. Jinak je z toho jako obvykle nepřehledný maglajz.

líbí

18.04.2013 13:37:42   Aťan

Asi máš pravdu, ..chtěl jsem vyjádřit svůj názor a pak jsem reagoval na konkrétní komentáře směřující na mne. Jestli někoho přesvědčím nebo ne, to už nechávám osudu. Konfrontace s opačným názorem je zdravá, pro mne i kohokoliv.

líbí

17.04.2013 23:46:37   Jan Voralberg

Kdysi jsi mi v souvislosti s tema nesmyslnyma klubama chtel zavrit pusu tim, ze jsi mi napsal, ze nelezes tam, kde nejsi vitan, ze nelezes tam, kde te to nebavi a at ze to taky zkusim, ze ty to tak delas a vychazi ti to.
No, jak kdy, vid? :)

Myslim, ze nema cenu to dal tady probirat, smir se s tim, ze jsou lidi, co vidi humor nekde kde podle tebe neni, lidi, co maji jinej nazor nez ty a nezmeni ho jen kvuli tobe - kazdej je nejakej. .)

líbí

18.04.2013 08:10:07   Aťan

Pleteš jabka s hruškama, Jane. V Čechách (možná i jinde) je běžným zvykem zavřít oči a dělat neviditelnýho, když se narazí na špinavost. Mně to prostě vadí, takhle žít nechci. Ty ses tenkrát zastal Nikotina, já byl na druhým břehu, a věděl jsem proč. Byl jsem za to banován i když jsem se vyhnul vylgarismům, ale takovej už je život.
Akce Radhuzy je další typicky českej příklad, jak se literáci zachovali, bych se musel rozčílit, kdybych se rozepsal..

líbí

18.04.2013 12:33:21   Jan Voralberg

Nepletu, protoze se chvastas, co jak delas, ale nechovas se podle toho.
Nerikam, ze si toho mas nevsimat, staci ale zanechat komentar se svym nazorem a odejit odtud, kde se ti nelibi, jak jsi sam rekl.
Dovol, abych te vyvedl z omylu, Atane - ja jsem se totiz nezastaval Nikotina, s jeho chovanim jsem nesouhlasil, ze zacatku jsem proti nemu sam byl.
Tam slo totiz o to, ze jsem jako jeden z mala lidi tady vystoupil proti nesmyslnosti diskuzi tech klubu, coz se tobe nelibilo, tak ses mi snazil zavrit hubu tim, co je zmineno vyse, nacez se podle toho tvyho porekadla neridis, proto jsem to sem napsal, tolik k ty souvislosti.
Zabanovan jsi nebyl proto, ze bys byl jezdec na spravne strane, co byl za boj za dobrou vec potrestan, ale za chovani v diskuzich a hadky, tak ze sebe, prosim te, nedelej mucednika.
A co se tyce tebou zminovanyho nepouzivani vulgarismu.. clovek, co umi pracovat s jazykem dokaze urazet i bez pouziti vulgarismu, to jiste vis.
A nechapu proc sem tahas tu vec s Hospicem, kdo je pak ten, co micha jablky s hruskama?

Dodatek: Ocekavam blokaci nebo stihani v diskuzich, takhle ty totiz jednas s lidma, co zastavaji jinej nazor, nez ty, protoze kdo nejde s tebou, je proti tobe.

líbí

18.04.2013 13:44:54   Aťan

Jane - tvůj komentář je snůška lží, ..a obávám se že vědomých, to je na tom to smutný. CCGREE jsem nahoře zdůvodnil své komentáře, nemám co bych dodal.

Těší mě, že se tu mohu plně podepsat pod komenty Amonasra i Zity, ty jsi opět na druhé straně, obhajuješ svůj tip pod tímto hnusem, ale jde ti to ztuha.

líbí

18.04.2013 13:56:02   Jan Voralberg

Jsi směšnej, Aťane. Já tu neobhajuju žádnej svůj tip.
Já tu řeším něco s tebou a tvým chováním, o to dílo mi vůbec nejde.

líbí

18.04.2013 13:59:23   Aťan

O mé chování se nestrachuj, zamysli se nad svým - a hlavně co tady tak křečovitě obhajuješ.

líbí

18.04.2013 14:00:45   Jan Voralberg

A copak podle tebe obhajuju?

líbí

18.04.2013 14:06:14   Aťan

Pokud ti tak strašně záleží převést komentáře do osobní roviny a nechce se ti komentovat úroveň díla, doporučuju přejít do vzkazů.

líbí

18.04.2013 14:20:27   Jan Voralberg

Chtěl jsem prostou odpověď, nic víc, nemám už, co bych ti k tomu víc řekl a rozhodně nemám chuť s tebou řešit ještě něco ve vzkazech, skončilo by to jako posledně - blokem.
Takže ti přeju hezkej zbytek sluncem prošpikovanýho dne a končím tady. .)

líbí

18.04.2013 14:25:53   Aťan

Pokud mě nepřestaneš urážet, lhát, do bloku zase půjdeš - od toho bloky na Literu jsou.

líbí

18.04.2013 14:33:26   Jan Voralberg

Kdybys mě nenazval lhářem, jednal bych s tebou jinak.

líbí

18.04.2013 14:41:39   Aťan

hmm.. jako že bych byl ke lži tolerantní, zajímavá myšlenka :)
Myslím, že je lehce doložitelný tvůj první osobní útok vůči mně dle času komentu. Nešlo ti o toto "dílo", jen si na mně vyhonit tričko, no né?

líbí

18.04.2013 15:36:55   Jan Voralberg

Jen jsem chtěl poukázat na to, jak se prezentuješ a jak se pak ve skutečnosti chováš.

Nemám zapotřebí si na tobě honit triko, ví to o tobě spousta lidí, že nejsi schopnej respektovat jinej názor, než sám zastáváš.
A to, co jsem napsal, za tim si stojím, jestli ty to smeteš ze stolu s tim, že to jsou lži, tak prosím, já napsal pravdu.

A prosím tě, už na to neodepisuj, nebavíš mě.

líbí

18.04.2013 16:08:31   Aťan

To je přesně tvůj způsob komunikace - tady se má psát názor na dílo, ale ty si vybereš drzé osobní výpady. Pak určíš kdy má dialog skončit, přestože jsi ho urážkama sám vyprovokoval. Ubohost. Do vzkazů se ti nechce, protože bys byl rád obdivován, jak to Aťanovi umíš nandat, hrdino. :-))) Pokud nepřejdeš do vzkazů, opět tě budu ignorovat, jako dřív, dokud své chování nezměníš.

líbí

18.04.2013 16:24:31   Jan Voralberg

Až si zameteš před svým prahem.

líbí

18.04.2013 16:27:04   Aťan

neobtěžuj

líbí

18.04.2013 13:52:20   Jan Voralberg

Díky, udělal jsi přesně to, co jsem očekával, Aťánku. ;)

líbí

18.04.2013 13:56:00   Aťan

rádo se stalo, ..odsuzuješ urážky a sám je používáš.

líbí

18.04.2013 13:59:37   Jan Voralberg

Dostal jsem přesně ten typ reakce, co jsem od tebe očekával, tak jsem ti to napsal, hledej si v tom co chceš.

líbí

17.04.2013 23:36:44   uživatel smazán

Nikdo není dokonalý. Jsme jen lidé a lidmi zůstaneme. Ale po každé tragédii jde život dál. I když to bolí, čas všechno urovná a zahojí rány... Ale do té doby nebudeme sedět v koutě a litovat něčeho co stejně nezměníme. Život jde dál tak buďme šťastní a žijme. Radujme se z toho, že se rodí děti, že žijeme. Minulost je jen minulost a minulostí zůstane..

líbí

17.04.2013 23:38:46   Aťan

..a nesmějme se kopáním do mrtvol, je to nízký.

líbí

17.04.2013 23:43:30   uživatel smazán

Aťane.. život je od toho aby žil. Nebuď zahořklý a uznej, že někdo věci vidí i z jiného úhlu pohledu než je ten tvůj.

líbí

18.04.2013 08:15:43   Aťan

ano, Hoshi, vždycky zavři oči když uvidíš špinavost, budeš mít jednodušší život :) anebo přes svou naivitu to nevidíš, to je taky dost možný

líbí

18.04.2013 17:10:52   uživatel smazán

Ježiš Aťane... Tohle dílo není špinavost. Nechci se opakovat.... Ale jsi tvrdohlavý a nedokážeš unést, že někdo má jiný názor než ty.

líbí

18.04.2013 17:25:51   Aťan

Proč bych ho neunesl? Najdi JEDINÉ slovo, že nutně vyžaduju aby sis myslela to co já! To musím kvůli vám změnit názor na tohle "dílo", abych se vám vlichotil? Proč bych to proboha dělal?

líbí

18.04.2013 17:36:35   uživatel smazán

Jediné slovo? Jsou to věty, kdy odbočuješ od tématu... A to hlavní je, že jsi se se mnou pustil do této diskuze. Čímž se autorovi omlouvám.
Kdyby jsi se nesnažil, Áťo, tak jen napíšeš svůj názor a odejdeš, dál tohle dílo ignoruješ... Nevedeš tu dialogy.

líbí

18.04.2013 17:38:46   Aťan

tak se tím sama řiď :) nutím tě odpovídat? nevšiml jsem si..

líbí

18.04.2013 17:49:07   uživatel smazán

V tohle máš pravdu, avšak pouze obhajuji své názory a poukazuji na to, že si nedokážeš přiznat, že lidé mají různé pohledy na svět a když někdo něco napíše, může se jim to i líbit.

líbí

18.04.2013 18:47:31   uživatel smazán

Hoshi, jsi statečná.

líbí

18.04.2013 17:28:11   uživatel smazán

a stačilo, nemyslíš?

líbí

18.04.2013 17:29:48   Aťan

odpovídám, nemyslíš? ..když dovolíš..

líbí

18.04.2013 17:51:56   uživatel smazán

dovolím. ale bez pokusů o urážky. =)

líbí

17.04.2013 23:28:39   uživatel smazán

Tady si dovolím zareagovat, jelikož souhlasím. Mě se nelíbí tenhle pokus o černý humor, ale je to možná proto, že je napsán poměrně nešikovně, a možná až prvoplánově. Ale sám si myslím, že jedině humorem se dokážeme dostat přes zlé období, které jsme měli, prožili... To se týká problému holocaustu a terorismu. Nepřivírat oči, ale nenechat se zahnat do kouta a plakat. Ukázat světu, že se nebojíme. Tak takhle nějak bych to viděl.

líbí

17.04.2013 23:33:13   Aťan

no jo, ..to o čem mluvíš uměl třeba Jaroslav Hašek, ale pochybuju, že by i v největším delíriu napsal tenhle hnus.

líbí

17.04.2013 21:30:25   JaJarda

To vlastně říkáš to samé, co já :)

líbí

23.04.2013 07:38:07   uživatel smazán

Ano, je to postpubertální rádoby vtipný výkřik. Přestože ne každý mladý má stejně pokřivený humor.

líbí

17.04.2013 19:06:41   Isquieasuus

Díky:) Něco takového jsem se snažil vyjádřit (viz. komentář k Zitě).

líbí

17.04.2013 19:07:38   uživatel smazán

Není zač.. Jsi odvážný, že jsi něco takového napsal hned takhe z čerstva :)

líbí

17.04.2013 16:22:36   uživatel smazán

Tohle je zamysleni, ne kritika Tveho cynismu.
Prave ctu nove prispevky a zaujaly me hned dva. Jeden o tom, jak na postu prisel slepy cikan s hulkou a nikdo mu nepomohl. Az na uzivatele "Jenecovevzduchukrasneho", kteremu bylo smutno z toho, ze lide jen pasivne koukali. Druhy prispevek byl ten Tvuj. Maraton byl bomba - ano, byl, protoze 13 liden amputovali nohy, 150 lidi zranenych a 3 mrtvi jen proto, ze nekdo dal hrebiky do papinaku. Dnes nasli jedno viko na strese domu.
Divaci se mohli pretrhnout - i to je pravda. A kdyz se jim to nepodarilo na miste vybuchu, dotrhli je v nemocnici.
Jiste namitnes, ze ani nahodou nemam smysl pro cerny humor na rozdil od vsech ostatnich. Ja jen premyslim, kde je vlastne hranice mezi slusnym soucitem a cernohumornym cynismem. Vybavuji se mi vtipy o zidech, jak pojedou domu, ale v konzervach atd. Velmi vtipne po 5 pivech.
Takze na jednu stranu je vsem slusnym cechum smutno z ceske povahy, kdy lidi jen stoji a koukaji misto aby nekomu pomohli a na druhe strane je vrchol umeni vtipkovat o tragedii. Mozna kdyz je to za oceanem, tak se nas to vlastne netyka?
Napsal bys totez, kdyby se tohle stalo pri maratonu v Kourimi?
Ve mne taky vzplala myslenka. Pujdu za chvili obehnout park a budu pri tom myslet na Zatopka.

líbí

17.04.2013 18:49:39   Isquieasuus

Ačkoliv s tebou ve velké míře nesouhlasím, tvoje zamyšlení beru.
Teď je otázkou, zda je nějaký soucit v tomto případě vůbec namístě. Rozhodně nechci nijak znevažovat tuto událost (ano, jen tím dílem). Ale denně zemře tisíce lidí hladem. Kdo soucítí s nimi? Není pak trochu povrchní oplakávat "pár" lidí jen proto, že je to v médiích tak probírané téma? Tohle je hnus a také proto ten černý humor..
Tím, že budu truchlit nad naprosto cizími lidmi, nepomůžu ničemu. Tímhle také ne, ale aspoň pobavím dalších pár "cyniků". A to je pro mě daleko víc než nějaký falešný soucit.
A jak chceš v tomto případě někomu pomoci? Slzou..? Tímto dílem nikomu neubližuju, je to pouze snaha rozesmát pár lidí, co mají rádi černý humor. A to nevypovídá ani v nejmenším o tom, zda je člověk slušný nebo ne (ačkoliv je mi jasné, že tady se těžko s někým shodnu). Nevím, jak si přišla na vrchol umění. Však pro většinu lidí je toto velice pokleslý a nevkusný humor..
Vzdálenost v tomto případě nehraje roli. Jak už jsem psal - pokud smutníš nad 3 tobě neznámými lidmi, protože se o tom mluví ve zprávách a na světě přitom umírá tolik lidí, kterým se dá pomoci... Promiň, ale to je k smíchu.

líbí

17.04.2013 19:16:25   uživatel smazán

Projevit soucitu je na miste. V tomto pripade. Ovsem kazdy si projeveni soucitu predstavuje jinak. Obama, Newyorska burza, hokejova utkani a dalsi akce vyzadovaly minutu ticha. Neznamena to truchleni nad znicenymi zivoty, ale soucit projevim tim, kdyz se nad tim zamyslim. Ty jsi se zamyslel svym zpusobem v podobe cerneho humoru. A ja se zamyslim nad tim, kde je proste ta hranice. Kdy tohle jeste jde a tohle uz ne?
Pripominas mi ostatni svetove problemy, kdy lidi umiraji hladem atd. To mas pravdu, ale je to jako kdyz matka rika detem, ktere nedoji obed "co by za to daly deti v Africe"
Ja neronim slzy a nesedim s kapesnikem u TV. A neodsuzuji Te.

líbí

17.04.2013 10:58:50   uživatel smazán

Kdes vzal odvahu považovat tohle za černý humor, to asi opravdu ví jen Bůh. Prostě víbůh... Ani anotace to nezachrání.

líbí

17.04.2013 18:00:24   Isquieasuus

A za co bych to měl považovat, když ne za černý humor?

líbí

17.04.2013 18:17:46   uživatel smazán

Tak jinak... ano, je to černý humor. A ne, není vtipný. Udělal jsi chybu. Měl jsi to napsat tak pět deset let po incidentu.

líbí

17.04.2013 18:52:17   Isquieasuus

Pokud se tomu někdo zasměje, pro určitou skupinu lidí to vtipné je. Pro tebe ne, tak si toho nevšímej. Ehm, co by tomu pomohlo 5, 10 let?!

líbí

17.04.2013 10:35:21   Aťan

těším se na veselou povídku např. o tvé umírající babičce na rakovinu, či něco podobného, se potrhám smíchy... však mi rozumíš

-2 body

líbí

17.04.2013 10:13:37   seh

:D :D

líbí

17.04.2013 07:29:39   melebele

Tož zasmála jsem se:) Černej humor, taky humor :-D

líbí

17.04.2013 01:40:42   Sýkorka07

Jakej seš cynik? Výbornej... :D

líbí

17.04.2013 01:42:49   Isquieasuus

:) Děkuju sýkorko:):D Jsem rád, že jsem u tebe vyvolal i výbuch smíchu:D

líbí

17.04.2013 01:55:19   Sýkorka07

VíBůh, zda-li to opravdu byl výbuch. :D Každopádně jsem se mohla smíchy potrhat. :D

líbí

17.04.2013 02:01:33   Isquieasuus

:D To byl účel:D Já si jdu na dobrou noc pustit Přetržené dítě, abych mohl případným moralistům nabídnout Deserte, deserte:):D

líbí

17.04.2013 10:52:05   Aťan

jo, dej nám moralistům na vědomí, jak jsme trapný :-))

líbí

17.04.2013 17:59:47   Isquieasuus

Já nemám potřebu Vám dávat nic najevo. Myslím, že jsem napsal dost jasně, aby si to moralisté nečetli. A pokud si to i přes toto upozornění někdo přečte, měl bych otázku.. Jde o provokaci, zvědavost a nebo jen určitou touhu na někoho ukázat se slovy "bezcitnej hajzl" a cítit se tím lepší?;-)

líbí

17.04.2013 22:29:20   Aťan

Přiznám se, že když bezcitnýmu hajzlovi řeknu že je bezcitnej hajzl, je mi o trošičku líp, protože někdo jim to říct musí.. nespoléhat se stále, že to někdo udělá za mě.
Anotaci si strč někam, to na mě neplatí.

líbí

17.04.2013 18:50:42   Amonasr

Tohle přece nemá nic společného s moralizováním. Dělat si jakoukoliv srandu z cizího konkrétního neštěstí, doslova tragedie (vždyť tam zahynulo i osmileté dítě), a je úplně jedno, jestli se to stalo v Bostonu, v Somálsku, Palestině nebo v Horní Dolní, je nevkus a cynismus. To není černý humor, to je přinejmenším vrchol trapnosti. Nepředpokládám, že to těm obětem Ty nebo někdo z Tvých podporovatelů tady snad přejete, ale tohle je opravdu za hranou. Ano – každý ať si píše, co chce, ale tam kde se konkrétní cizí neštěstí stává potravou pro zviditelnění se tímto způsobem, to přece je proti elementární lidskosti... Je to snad důsledek toho mediálního hyenismu všude okolo, ale ani to nemůže být dostatečná omluva. A dá se to snad ještě vzít zpátky – není přece zbabělé nebo ostuda, přiznat si chybu...

líbí

17.04.2013 19:02:45   Isquieasuus

To že není černý humor? Dobře, budu citovat z wikipedie - "Černý humor je druh humoru, který nachází komično v drastických a tíživých situacích, jako jsou válka, násilí, bezpráví, nemoc a smrt." Můžeš mi tedy říct, o čem černý humor je? Nevím, jak si přišel na to, že se chci zviditelňovat! Zviditelňuješ mě leda ty a tobě podobní tím, že si neodpustíš komentář. Pokud ti to přijde za hranou a jako vrchol trapnosti, nečti to, nikdo tě snad nenutí.

líbí

17.04.2013 19:21:11   uživatel smazán

Černý humor se musí vskutku umět neb ostře balancuje na hranici nevkusu a pár dní po události je tento nevkus nejnevkusnější, to už není ani cynismus, ale pouhá ubohost.

líbí

17.04.2013 19:17:27   Amonasr

Vyjímám z téže wikipedické definice: "Černý humor a jeho konkrétní projevy se často pohybují na hraně společenského vkusu či přípustnosti. Například se lze ptát, zda je eticky přípustné, když si vtipy o koncentračních táborech vyprávějí pro své obveselení ti, kdo takovým traumatem neprošli".

Připouštím, že jsem se zmýlil v tom, co lze ještě podle wikipedie považovat za černý humor. Ale podstatou tohoto sporu je především ta rovina etická. Pokud nemáš z Bostonu (nebo třeba ze Sýrie či z nějaké vlastní nehody) sám utrženou nohu, bylo by asi vhodnější, kdybys zdroj svého černého humoru čerpal ve svém vlastním neštěstí. Pak bych Ti dal s klidem ST. Ale samozřejmě Ti nic takového nepřeju a rozhodně bych si z Tebe ani sám tu srandu nedělal. Spíš by mě mrazilo...

Je to opravdu o tom vkusu.

líbí

17.04.2013 02:07:23   Sýkorka07

:D Vskutku krásně to do sebe zapadá. :D

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.4 ⋅ Facebook ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel