Bolesti

Bolesti

Anotace: nějak mě to semlelo - napsáno v r.2008

Nedávno mému kamarádovi zemřela žena a já si najednou uvědomila, že když jsem já přišla o starší sestru, neměla jsem možnost ji oplakat, protože plakali všichni ostatní .

Nemohla jsem jí být ani na pohřbu, jelikož bylo nutné pohlídat jejího šestiletého syna, který vůbec netušil, že už nemá maminku.

Já sama jsem byla těsně před termínem porodu svého prvního dítěte a luxus psychického zhroucení jsem si nemohla dovolit. Pomohla jsem připravit pohřeb mé sestry, držela maminku i tatínka za ruku, malému klučíkovi úzkostlivě tajila, že jeho táta mu zabil mámu. Stále připravená utišit ho až se to dozví od psychologa.

Teď, téměř po dvanácti letech, jsem měla potřebu se rozplakat a nešlo to.

Avšak vzpomínání opravdu bolelo, cítila jsem to ve všech kloubech,dokonce i vlasy bolely, o srdci a hlavě nemluvě. 

Není to tak, že bolesti duše jsou stejné jako bolesti těla, ale pravděpodobně jsou spojeny v jednu BOLEST.

Nepopsatelnou bolest duše je někdy lepší zaměnit za bolest tělesnou, se kterou se každý dokáže NĚJAK vyrovnat, léčit ji, vnímat a nepropadnout jí. Psychické bolesti se však člověk nesnadno zbavuje a snadno jí propadne až na dno.

Jsem ráda, že jsem pomohla rodičům a synovci se s bolestí vyrovnat a pochopila jsem, že ta starost o ně i mně pomohla.


Nechtějme víc za všechnu bolest a ani méně.

Mezi rty podržme růži.

Štěstí je tu jen pro mrtvé a pro děti.

 

( Jan Skácel )

 

Autor Miriska, 27.11.2012
Přečteno 515x
Tipy 17
Poslední tipující: V.N.Losinský, Týna, Bakchus, Radhuza, Elisa K., gabkin, Eru Alonnar, Joe Vai, čiči, enigman, ...
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Přidávám se k ostatním.Silně emotivní dílo.Bohužel,život je krutý.

17.02.2013 13:05:50 | Bakchus

můj život sám...

17.02.2013 13:25:09 | Miriska

Ano ano, jak již psal gabkin, je to silné psaní. Ono psychická bolest je leckdy horší než fyzická. Fyzickou bolest si leckdy způsobíme sami, např. když se koukáme kam nemáme a při krájení se řízneme. Avšak bolest psychickou nám dávkuje především osud. Úmrtí někoho blízkého, rozchod atd. Jde to v sobě dusit, ale v člověku to nadělá paseku. Jak je v textu - Psychické bolesti se však člověk nesnadno zbavuje. Hluboká pravda a já před Tebou smekám.

26.12.2012 13:27:15 | Elisa K.

Moc Ti děkuju Eli. Obě víme, že smeknout bych měla hlavně já před Tebou. Jsi mnohem silnější než já v tomto směru. Děkuju...

26.12.2012 13:33:09 | Miriska

hodně silné psaní, nepsané ani tak tebou, jako životem. Nicméně sdělená pravda o bolesti je vždy silná. Ono zadržet bolest v sobě jde, ale dělá to vevnitř člověka velkou škodu. A těžko se to pak vrací.
Smekám před takovým chováním a v tento vánoční čas přeji - jen pohodu a klid.

25.12.2012 19:05:39 | gabkin

Moc Ti děkuju za komentář, ocenění a přání klidu a pohody. Vážím si toho.

26.12.2012 04:31:28 | Miriska

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí