...

...

Jak v němosti vydat hlas? Jak v hluchosti hllas zaslechnout? jsou to vaše největší přání avšak se nestanou. Budete mluvit do stěny, když víte že vás nesliší? Budete chtít odpověď od stěny? Vždyť víte, že se nikdy neozve. Na svétě je tolik debilůp jenž nevědomě osočují hluchého a němého člověka, však němí to usliší, ale nemůže se hájit slovy, hluchý to neusliší.


Část druhá. (Báseň druhá)
Proč lidi chtěj se dělit o ticho? Proč nám zakazují slova? Proč myšlenky jsou bičovány? Hanebný a tlustý červ nám velý a mi pod jeho mocí hnijeme, žijeme ve špinavém prostředí pod vlivem ran a ten tlustý červ se přiživuje na naší bídě a žalu. Je toto život nebo otroctví?

Autor Rozdrcená duše., 15.10.2013
Přečteno 798x
Tipy 2

Poslední tipující: Anjesis
ikonkaKomentáře (58)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

15.10.2013 18:36:58   Anjesis

Já tu hloubku pochopila, a líbí se mi to, doST :)
pěkný způsob vyjádření
Ps:Gramatika není na dílech to nejdůležitější (a hlavně, je li špatná, dá se snadno spravit :) s myšlenkou by to bylo horší, a ta je tady vyjádřená moc dobře)

líbí

15.10.2013 21:44:57   uživatel smazán

Mne dílko s hrubkami zcela odvede pozornost od myšlenky autora, zvláště vyjadřuje-li ji jazykem dalekým běžné mluvě. Myšlenka může být sebelepší, ale gramatika ji dodává nepřehlédnutelnou formu. Je to jako by do zříceniny někdo nastěhoval superdrahý nábytek. Může se mu hezky bydlet, ale přes omšelé zdi ta pohoda bude působit kýčovitě. Upozornění na malou chybku bych nevnímala jako znehodnocení myšlenky autora.

líbí

16.10.2013 11:01:42   Anjesis

upozornění na chybku beru, ale občas je k němu dobré přidat i něco o obsahu, ať jeden pozná, že jsi vážně čtenář a nikoliv češtinářka :)
Jinak, mě jazyk vzdálený běžné mluvě u některých děl náhodou imponuje... k některým druhům děl se hodí, zvlášť staré výrazy a spojení, které už dnešní čeština třebas neuznává, ale dřív byla... :)
jo, a pokud jde o drahý nábytek ve zřícenině... záleží na stylu nábytku a druhu zříceniny, ale,jako umělec, říkám: Proč ne :)

líbí

16.10.2013 13:13:54   uživatel smazán

Osobně se nad obsahem nezamýšlím, je-li forma nesmyslná. Literatura obecně není o běžné mluvě, proto na formě záleží?. Nejsem umělec, abych se v zřícenině cítila bezpečně a v pohodě, ale jako dobrodrůžo na víkend klidně.

líbí

16.10.2013 14:20:00   Anjesis

A to se nebojíš, že ti pak zbytečně uteče podstata, jež mohla být třeba hodně dobrá?
Mě právě takových už pár dokázalo uchopit za srdce tak, že mi to změnilo celý život (často od těch nejnenápadnějších a nejnepravděpodobnějších lidí, občas i jen dětí - divila by ses).
Mno, asi se shodnem na tom, že se neshodnem :D ale to neva :)
Jen k tvému pohledu - ono je literatura a literatura (teda podle mě), forma má jistou důležitost, ale já osobně ji hodnotím jen pokud jde o způsob volby a formulace slov a schopnost vyjádřit myšlenku (hrubky či překlepy podle mě o kvalitě textu nevypovídají - a nezlob se, ale neznám nikoho, kdo by se žádné nikdy nedopustil) - a ani to není na díle to nejdůležitější.
Ignorovat dílo, jeho hloubku a myšlenku jen proto, že jeho autor třebas nemá dostatečně velké povědomí o českém jazyce (nebo o jiném jazyce, v němž se vyjadřuje) mi příjde trochu plytké a povrchní... ale budiž, brát ti ten postoj nebudu.
Podle mě je ale stejně důležitější nahlížet prostě i pod povrch (nebo se o to alespoň pokusit), a za tím si budu stát, i kdybys do mě třeba zabodávala žiletky :)

líbí

16.10.2013 18:23:11   uživatel smazán

Zabodávat žiletky? Z této reakce se mi dělá zle, ale to bude tím, že jsem plytká a povrchní, jelikož miluji češtinu v její kráse a nesnáším její sebevědomé prznění pod rouškou rádoby hloubky myšlení. Kvalitní myšlenka se nedá srozumitelně vyjádřit nekvalitním jazykem, ale je jasné, že někdo se v ní najde. A neboj, ani jiné nástroje do nikoho zabodávat nebudu, nejsem uražená umělkyně:)

líbí

16.10.2013 19:52:26   nebech

Za tento komentár by si si zaslúžila ST. Aspoň u mňa ho máš. :-)

líbí

16.10.2013 19:55:22   uživatel smazán

Mnohdy jsou komenty zajímavější než dílko samé, ale tím nechci nijak shazovat tady to díko poměrně nevinné;)

líbí

16.10.2013 18:52:42   Anjesis

hm? já se neurazila,
jen jsem řekla svůj názor, je mi líto, že tebe urazil.
taky mám ráda český jazyk, jen nemám potřebu prosazování chladných pravidel na úkor pravé podstaty... kdyby ses nad tím i pokusila zamyslet, místo toho, aby sis to vyložila hned jako útok, myslím, že bys dospěla k mnoha zajímavým poznáním.
Jinak, za to, že věci říkám na rovinu, tak, jak je cítím, pokud se tě tak dotkly, se omlouvám, jsem ten typ člověka, který se nezamýšlí nad tím, jak věc vyzní, a prostě (je-li podle mého správná) ji vysloví. Ti, kdo mě znají už vědí, že to nemyslím nijak zle.

líbí

16.10.2013 19:00:34   uživatel smazán

Čeština není ani v nejmenším chladná a pravidla pravopisu nic na tom nezmění, jakož ji na vřelosti nepřidají chybičky, hrubky ani překlepy. Bohužel omluv a výmluv povyšovaných veledůležitých myšlenek je tu dost a komu se líbí ať se v nich blaží, ale nemusí se vnucovat čtenářům s jiným vkusem. Já se blažím v kráse slova, její skladby a celkového vyznění.

líbí

16.10.2013 19:32:23   Anjesis

:-D
No, pokud vím, tak já nenazvala chladnou češtinu, ale pravidla. Nazvat češtinu chladnou bych si nedovolila.
A máš pravdu, hrubky či překlepy na vřelosti nepřidávají..... ovšem na druhou stranu jí na ní rozhodně ani neuberou :)
Pro mě je sem tam chyba přijatelná také i proto, že akceptuji lidství, lidé sem tam chybují, nejsou to stroje.
Pakliže u tebe je ale důležitější vzhled, nežli nitro, budiž, už jsem ti nabídla příměří a fakt, že se na tomto prostě neshodnem :)
Blaž si tedy v kráse dokonale napsaného slova s významem menším slova s dokonalou myšlenkou, ale špatným I, které v zápětí odsoudíš, a buď si tak šťastná.
...jen ale nevím, jestli by ti pak spíše než tohle místo ale nevyhovovala nějaká obyčejná učebnice, nebo tak něco....... ne, za tu poslední jízlivost se omlouvám, ale promiň, musela jsem :)

líbí

16.10.2013 19:59:17   nebech

Skús sa na to pozrieť takto:
Ak sám autor nemá dosť trpezlivosti a úcty k svojmu výtvoru, aby ho napísal gramaticky správne (mimo tých prípadov, keď sú slang alebo hrúbky zámerná súčasť diela), akým právom chce od druhého, aby tú trpezlivosť a úctu k jeho dielu mal. :-)

líbí

16.10.2013 19:40:56   uživatel smazán

Nikde jsem nepsala, že gramatika je pro mne podstatnější než obsah nebo že kvůli jedné chybce obsah ztratí smysl, to sis domyslela sama a z komára jsi udělala velblouda, ale to není moje potíž. Máš dost negativní myšlenky jen proto, že někdo nesdílí zcela tvůj pohled. Ale jízlivostem se v těch kladných moc nedaří.

líbí

16.10.2013 20:03:18   Anjesis

No, pokud jsem se v tom u tebe spletla, tak se omlouvám, ale z toho, jak jsi to tu popisovala, to vážně vyplynulo, a víš, nejsem jediná, kdo tě tak pochopil :)
ale budiž :)
beru to, jako nabídku smíru.
Mimochodem, víš, to že mívám negativní myšlenky nepopírám, mívám je dost často (asi vyčteš z mích děl) ale tentokrát - při této debatě s tebou, jsem neměla negativní myšlenku snad ani jednou (té jízlivosti jsem se dopustila čistě proto, že mě ta myšlenka pobavila), a vážně proti tobě žádné záštivosti necítím. Už jsem ti to přece psala. Žádné ze svých slov jsem nemyslela vůči tobě zle, jen jsem se vyjadřovala k tomu, jak na věc nahlížím, a jak ji cítím já ;)

líbí

16.10.2013 20:08:16   uživatel smazán

Dokonale se pochopit jen přes internet není snadné, je to daň dnešnímu zrychlenému světu.

líbí

16.10.2013 20:09:43   Anjesis

v tom s tebou zcela souhlasím :)

líbí

16.10.2013 18:01:59   Rozdrcená duše.

Máš zajímavé názory.

líbí

16.10.2013 18:18:19   Anjesis

:D beru to jako kompliment :D

líbí

15.10.2013 19:30:27   Rozdrcená duše.

Děkuji.

líbí

15.10.2013 19:04:02   jezevec.edward

Jistě že není gramatika na dílech nejdůležitější. Ale mě většinou echt špatná gramatika vyruší natolik, že nemám už ani chuť k dalšímu čtení.

líbí

15.10.2013 20:19:48   Anjesis

to je docela krušný,
třeba já jsem dysgrafička, a nebýt červených podtrhů a toho, že si po sobě obvykle vše tak dvakrát přečtu, tak su asi úplný vyděděnec :-P
(nemluvě o tom, že to vše nevychytám vždy ani tak :D
ze zkušenost vím, že dost zamrzí, když si dáváš velkou práci s uchopením myšlenky, hloubkou textu, úpravou toho, aby to vyznělo, a potom jedinou věcí, které si na tobě lidi všímají, jsou nějaké překlepy a hrubky, aniž by se zamýšleli nad textem jako takovým (a že jsem tu pár přesně takových čtenářů, co nehodnotili nic, krom pravopisu, poznala)... já osobně se radši podívám na obsah, a formu, jako takovou, hodnotím až potom :)

líbí

15.10.2013 21:18:57   Rozdrcená duše.

Díky

líbí

15.10.2013 13:13:35   Rozdrcená duše.

Ctěně děkuji za komentáře. Vím, gramatika mi moc nejde, možná je to časouvou zaneprázdněností a tím, že chci napsati myšlenku dříve, než-li zmizí.Jinak není to přímo o němosti a hluchosti, význam má svou hloubku. Nepíši realisticky. Přeji všem hezký den.

líbí

15.10.2013 12:20:52   jezevec.edward

Ještě kdyby ti kromě toho všeho citu aspoň trošku šla gramatika, už bys mohla jít i prodávat dětičkám do stánku cukrovou vatu.

líbí

15.10.2013 12:19:21   jezevec.edward

Ty jsi ta nejempatičtější žena, kterou jsem za svůj život poznal. Fakt.

líbí

15.10.2013 13:14:37   Rozdrcená duše.

Neovládám empatii. Jen píši své city. ale díky.

líbí

15.10.2013 12:17:35   Robin Marnolli

Hluchým lidem se u nás říká neslyšící...
nemohou slyšet,
ale vidí výraz tváře,
nemohou křičet,
přesto rozpoznají lháře

líbí

15.10.2013 16:07:01   Rozdrcená duše.

Jak myslíš, neoběvil jsi hloubku, jsi moc realistický.

líbí

15.10.2013 16:23:03   Robin Marnolli

Každá věc je krásná va svůj čas...

Někdy to mohou býti slova,
jindy zas vyléčí nás ticho,
co ztrácíme, to chceme znova,
i zastavovat hodin tikot...

líbí

15.10.2013 16:36:38   Rozdrcená duše.

Probodni mi srdce pane,
probodni ho mečem,
nechci tohle dále čísti,
posměchů být terčem.

líbí

15.10.2013 16:39:05   Robin Marnolli

vidíš, a tady máš perfektní rytmus v té strofě
za to ti dávám bod *
(ono přeci jen bude k něčemu dobré, když se naštveš...:-)

líbí

15.10.2013 16:41:16   Rozdrcená duše.

Hej takhle to dělají lidé když chtějí abych nějakou básničku vyplodila hej toto neplatí :D

líbí

15.10.2013 16:28:49   Rozdrcená duše.

Jdi si básnit někam jinam,
nekaž mi tu komenty,
nemám o ně žádný zájem,
ostudnou mě děláš ty.

Co tě vede k těmto činům,
proradný a hnusný pane,
vyhýbám se komentářům,
zle se zase stane.

Vytvoř svoji vlastní tvorbu,
napiš si ji na profil,
nepísej mi komentáře,
nikdo se tě neprosil.

Přeji hezký den ti pane.

líbí

15.10.2013 16:30:59   Robin Marnolli

Ale čímpak jsem si to zasloužil?
(napadl mě úryvek..."Zavaž mi střevíček, zahradníku!")
...to mám za to, že se snažím pomoct.

líbí

15.10.2013 16:33:44   Rozdrcená duše.

Snažíš se pomoct, že píšeš milný obsah básně, přejímáš to do realismu? Nevím, mrzí mne, více lidí všímá si tvých básní v komentáří nežli tvorby mé, ale záleží to na vás lidičky. Jen závist a mlha zamlžují mi pohled, omlouvám se. Občas každý člověk prahne po troše uznání, vím , svět je krutý omlouvám se.

líbí

15.10.2013 19:11:15   jezevec.edward

Holka, bejt v reálnym světe tak se Robin zvedne a dá ti pár facek. Ty jsi typickej příklad nedotknutelné princezny, která dělá všechno nejlíp. Robin si může do komentářů psát co chce. Řekni rovnou, že nejsi zvědavá na komentáře ostatních. Pak, ale můžeš seknout s publikováním a piš raději do šuplíku.

líbí

15.10.2013 19:32:17   Rozdrcená duše.

Děkuji lidičky, bylo to jen ujetí nálady, omlouvám se. :)

líbí

15.10.2013 19:34:03   jezevec.edward

Ujetí nálady? Když má holka hezký oči nebo nohy, furt jí to nepředurčuje k tomu být kvalitním člověkem, pokud v sobě nenalezne kus pokory.

líbí

15.10.2013 19:27:38   Elisa K.

Naše šelma Edwy má v něčem pravdu... S kritikou se při publikaci počítat musí, a to, co napsal Robin, ani kritika nebyla, jen si zaveršoval... Nemáš důvod se čertit, od Robina to podle mě urážející nebylo, naopak :-) A krom toho, tady je veršování v komentářích časté...

líbí

15.10.2013 19:28:41   jezevec.edward

Nejsem žádná vaše šelma. To předevšim.

líbí

15.10.2013 19:30:01   Elisa K.

A jezevec je v tom případě co? Ryba? :-D

líbí

15.10.2013 19:31:36   jezevec.edward

Nech si od cesty infantilní řeči, ja?

Je půl osmý, na Nově začíná objektivní zpravodajství a tohle je to poslední na co mam náladu :D

líbí

15.10.2013 19:35:30   Elisa K.

Nemachři tu němčinou, kapře :-D Nebo seš štika? :-D

líbí

15.10.2013 19:36:12   jezevec.edward

Můžeš si tyhle múzy nechat na dobu, až budeš psát bajku? Díky.

líbí

15.10.2013 19:37:45   Elisa K.

Tak jo. Co zprávy, zajímavý?

líbí

15.10.2013 19:04:54   Kaitlynn

Je to jen pokračující proud myšlenek, za ten buď ráda.
Kdyby nad tvými písmenky nepřemýšlel, nenapsal by nic.

líbí

15.10.2013 19:33:14   Rozdrcená duše.

Díky.

líbí

15.10.2013 19:17:57   jezevec.edward

Je to marný, je to marný.

Rozbalit si čokoládu bude menší ztráta času. Fakt.

líbí

15.10.2013 19:18:32   Kaitlynn

Nic není marný.

líbí

15.10.2013 19:20:41   jezevec.edward

Budu věřit, že sršíš optimismem.

V tvém případě to snad naivita nebude :)

líbí

15.10.2013 19:21:51   Kaitlynn

Jsem celkem utahaná, ale optimismem stále srším, to snad nevíš.

líbí

15.10.2013 19:22:54   jezevec.edward

Všechno vím.

(zbytek si domyslím :P )

líbí

15.10.2013 16:37:27   Robin Marnolli

Ale já jsem nepsal obsah básně, jen mne to tak rychle napadlo, asi jako Tebe, když něco píšeš.

líbí

15.10.2013 16:17:45   Robin Marnolli

já a realistický? :-D
To mne fakt rozesmálo, přečti si nějakou mou báseň, nejlépe ze sbírky "obrazárny pocitů", možná pochopíš, že to s realismem zas tak nepřeháním:-)

líbí

15.10.2013 16:19:36   Rozdrcená duše.

Tak proč si toto bral tak realisticky a pojmul jsi to jako báseň. Nevím byla to má myšlenka když jsem byla rozčílená, nebyla to básen, jinak má to hloubku, nevím zdalis jí oběvil.

líbí

15.10.2013 14:35:33   Elisa K.

Opravdu krásné, Robine.

líbí

15.10.2013 12:23:00   Kaitlynn

Napsals to moc krásně. To si schovám.

líbí

15.10.2013 12:24:00   jezevec.edward

Vyhlašuji den sentimentu a empatie.

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.6 ⋅ Facebook ⋅ Threads ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel