Buďme online

Buďme online

Anotace: Krátký komentář na téma sociální sítě... Opět jedna z mých prací do školy. P.S. Nebojte se se mnou na toto téma pohádat ;))

 
„Napíšete mi někdo na Face, co máme na zítra?" 
„Pavle, ty jo, co to bylo včera večer za status?" 
Nadzvedávám obočí. Kdo není na FB, jako by nebyl. Nemít FB je podle některých sociální tupost, takřka smrt. 
Takže čau, jmenuju se Eliška, a jsem svým způsobem mrtvá. Sociálně tupá. Slečna Nikdo. Jako jedna z mála puberťáků nemám profil na Facebooku, Instagramu atd. Z jednoho prostého důvodu. Prostě ho nechci. Nepotřebuju ho. Fotky, informace co by se mi mohly hodit apod. mi přeposílají kamarádi na mail. Nepřijde mi, že bych nějak sociálně strádala. Ale sociální sítě neodsuzuju. 
Pro kontakt s přáteli je skvělý. Pak jsou to ovšem opačné extrémy, které tráví na sociálních sítích veškerý volný čas. Slyšela jsem i o případech, kdy někdo napsal cosi o svém šéfovi na FB - a bum křach, z práce letěl. 

Zkrátka a dobře, i sociální sítě jsou mince, které mají dvě strany. Můžeme je využívat rozumně, či se stát jejími otroky. Tak co, dovolili byste, aby si na vás Facebook upletl bič?
Autor Elisa K., 16.12.2013
Přečteno 585x
Tipy 11
Poslední tipující: Sýkorka07, Amonasr, Isquieasuus, jitoush, Aťan, Robin Marnolli, Joe Vai
ikonkaKomentáře (26)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc moc podporuje prokrastinaci.

16.12.2013 22:58:15 | Herma Frodit

FB užívám jen k tomu, k čemu potřebuju, dá se mu neotročit. Horší to mám s Literem - čtení oblíbených autorů se bránit nedokážu a den je tak zoufale krátký... :-D

16.12.2013 22:49:06 | Amonasr

:-D Tak to si můžeme plácnout, protože s čtením mých oblíbenců tady jsem na tom stejně ;-)

Skvěle si mne rozesmál, díky za návštěvu :-)

17.12.2013 15:36:37 | Elisa K.

:-D Sice mi to v té nezvladatelné prokrastinaci asi moc nepomůže, ale stejně se mi ulevilo, že v tom nejedu sám - díky ;-))

17.12.2013 15:41:21 | Amonasr

Tak asi tu budu jediná trapná zastánkyně Facebooku :D Náhodou je to velice užitečná věc, obzvlášť co se týče svolávání různých schůzek a komunikace s přáteli, kteří jsou třeba v úplně jiném městě než já. Ale není to jen o tom, díky Facebooku a sdílení hudby jsem poznala spoustu nových a třeba hodně neznámých interpretů, o které bych jindy nikde jinde nezavadila. A to samé je i s mnohými zajímavými informacemi, které mám denně předkládané přímo pod nos, stačí "lajknout" ty správné stránky. A pokud se chováš slušně a nepublikuješ nic, co bys neměla, tak ti žádný vyhazov z práce nehrozí. Nijak lidi co nemají Facebook nediskriminuju, ale občas mi přijde, že se v té své "póze" až moc vyžívají. Čímž na Tebe, Eliško, smaozřejmě nijak neútočím. Jen podávám pohled taky z druhé strany. Volba je na každém z nás :)

16.12.2013 21:04:14 | iluzionistka

V pohodě :) Jak říkám, proti Facebooku nic nemám, ale všeho s mírou ;)

Díky za návštěvu :)

16.12.2013 21:09:43 | Elisa K.

Eliško, hlavně buď svá! Nejsi sama, kdo FB k životu nepotřebuje, i když je vás pomálu;)

16.12.2013 20:26:28 | Lilien

Nehodlám se měnit :)

Moc díky za komentář :)

16.12.2013 21:11:04 | Elisa K.

Dala jsem Ti tipa,abych vyjádřila,že s Tebou souhlasím.Všechno má svůj rub a líc.Přehnaná závislost na čemkoliv je dost " požírající"."Požírá"
nejen čas,ale i osobnost.I když,třeba....závislost na čokoládě se toleruje/smích/...Ji.

16.12.2013 19:58:18 | jitoush

Hmm, čokoláda :)
Jsem ráda, že se shodneme :)

Děkuji za návštěvu a hezký večer

Eliška

16.12.2013 20:01:15 | Elisa K.

Fejsbúk je jako lednice, chodíš tam co deset minut, aj když víš, že tam nic néni. :-)

Výše uvedené není z mé hlavy, ale třeba se zde najde někdo, kdo se dnes ještě nezasmál a to by byla škoda…

16.12.2013 19:33:50 | Luky-33

Luky, ale když tu prču rozeberem trochu vážněji, FB může být i pomocník, stejně jako plná lednice dobrůtek.
Jsem propojen jen s tím s kým chci, nejen s fyzickými osobami, ale hlavně s různými organizacemi. Vysírkové tam nemaj šanci, blokace funguje bezvadně. Denně mám vejcuc pro mne potřebných informací, aniž bych musel obtelefonovávat půl republiky.
Takže je to individuální - pro někoho je FB (nebo podobný systém) nepřítel, pro mne je velice užitečný pomocník.

16.12.2013 19:51:11 | Aťan

FB prostě je, není třeba nad ním nějak velice mudrovat. No a taky je právě dneska super noc na lov. Já tedy mizím do lesa…

16.12.2013 19:58:07 | Luky-33

...co nesníš, strč do lednice :-))

16.12.2013 20:01:28 | Aťan

Však jó... Ale ty seš rozumnej a neokouníš tam třeba když seš v práci a máš pracovat (doufám ;))

16.12.2013 19:55:46 | Elisa K.

samozřejmě!!!!!


P.S. na Literu se občas zjevuje i můj šéf :D JaJardovi vydal knížku, mimochodem :)

16.12.2013 20:00:41 | Aťan

To znám :-D Díky za připomenutí :)

16.12.2013 19:36:08 | Elisa K.

..chtěl jsem říct něco podobného jako Joe. Ze sociálních sítí si šikula udělá pomocníka, baviče, učitele, organizátora s přáteli na různá místa (moře, hory, koncerty, divadla). Ti nešikovní otročej, šikanují a nechávají se šikanovat. Je to jako s nožem - buďto s ním umíš krájet chléb, anebo vraždit. Nůž nebo FB je v tom úúúplně nevinně. :D

16.12.2013 19:18:58 | Aťan

:D Aťane, ty prostě nezklameš. Přirovnat FB k noži by mě asi nikdy nenapadlo..
A co když tím nožem budu sekat?

16.12.2013 19:25:44 | Elisa K.

no, vždyť o tom mluvím - jak kdo k tomu holt přistoupí. :D
Dcera si přes internet našla partnera, přes dva roky vrkaj jak hrdličky :) Na fakultě by se bez internetu taky neobešla, většinou dostávají kolektivní zadání, něco dělaj ve studovně, ale většinou v pohodlí privátu jsou propojení a společně se hrabou v archivech, nelítaj jak blbci po celé Praze. Pak zbyde o to víc času na milence nebo přátele.
Druhá dcerka přes kopírák nemlich to samé.

16.12.2013 19:38:07 | Aťan

Tak pokud to takhle pomáhá (studium, nalezení partnera...) tak to samozřejmě palec nahoru :) Dcerku pozdravuju :)

16.12.2013 19:43:03 | Elisa K.

vyřídím mailem nebo přes FB :-)))
páč je vidím v HK jednou za čtrnáct dní, tak je aspoň šmíruju přes FB. Naštěstí mají v mobilu foťák a sem tam mě potěší fotkou z jejich rejdění po Praze... ale i tak se mi stýská, studená obrazovka všechno prostě nezachrání, že jo..

16.12.2013 19:55:20 | Aťan

Se vším souhlasím, mám s FB spíše trpké zkušenosti.

16.12.2013 18:45:53 | Robin Marnolli

Jsem ráda, že se shodneme, Robine :)

Díky za návštěvu :)

E.

16.12.2013 19:13:09 | Elisa K.

ono je to vždycky o tom, kolik si čeho pustíme do života.. ;)

16.12.2013 17:46:45 | Joe Vai

Ahoooj. Dlouho jsem tě v komentářích neviděla :)

Záleží na každém z nás, jak bude FB a podobné stránky využívat a nakolik si to, jak si napsal, nechá pustit do života. V tom máme snad všichni stále možnost volby..

Díky za návštěvu :)

16.12.2013 19:20:45 | Elisa K.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí