Myšlenka dne (21)

Myšlenka dne (21)

Anotace: Navážu na (20) - proč se Havlovi nepodařilo vytvořit občanskou společnost? Mohou za to politici? Nebo občané, kteří je volí, neschopni zespodu kontrolovat?

 

Česká republika jako jediná země v EU doposud nezajistila profesionalizaci a odpolitizování státní správy. Zdá se vám TOHLE normální??? Kde je hergot ten zakopanej pes? Netvrďte mi, že vina je jen v naší politické reprezentaci. Vyhovuje nám bordel, který je ve státní správě? Několika procentům zcela jistě, ale ještě větší tragédie je, že okradení bezmocně přihlížejí, ...tak z toho se mi opravdu dělá špatně.

 

_________________________

 

Ludvík Vaculík v červnu 1968 napsal "Dva tisíce slov", vyberu aktuální pasáž:

 

Žádejme odchod lidí, kteří zneužili své moci, poškodili veřejný majetek, jednali nečestně nebo krutě. Je třeba vynalézat způsoby, jak je přimět k odchodu. Například: veřejná kritika, rezoluce, demonstrace, stávka, bojkot jejich dveří. Žádejme ředitele a předsedy, aby nám vyložili, co a za kolik chtějí vyrábět, komu a zač prodávat, kolik se vydělá, co z toho se vloží do modernizace výroby a co je možno rozdělit. ..atd.. atd..

Zdroj: Dokumenty doby / Svědomí.cz


V červnu 68 to Vaculík napsal, v srpnu přijeli Rusové a usadili se nám tu na 21 let. Většina komunistických funkcionářů jim z vděčnosti nebo ze strachu naskákala do zadku, ...ale morální devastace národa se ještě nezastavila. Ví bůh (nebo kdo), jestli se lepších časů s Amonasrem dožijeme, že jo, Josef... :D


Ludvík Vaculík na Wikipedii


+ jeho žena Lenka Procházková na mém blogu - ZDE


Autor Aťan, 21.05.2013
Přečteno 851x
Tipy 3
Poslední tipující: Miriska, Amonasr
ikonkaKomentáře (42)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To odpolitizování státní správy by právě ztížilo uplatňování mafiánských praktik, které je řízené ze stranických sekretariátů, což se jim logicky nehodí do krámu - proud korunek do stranických kapes a kapes vyvolených by mohl ustat nebo se značně ztenčit. A jelikož parlament je složen pouze z kandidátů nominovaných stranickými sekretariáty, kruh se uzavírá.

Zákony se připravují pod přímou patronací a dohledem těchto sekretariátů, co zmůže volič? A je úplně jedno, pro kterou ze stávajících parlamentních stran se rozhodne, je to všude naprosto stejné. Během tohoto volebního období se zřejmě už historicky znemožní ODS, možná i TOP 09, ale po příštím vítězství ČSSD bude další 4 roky probíhat v bleděoranžovém totéž, co teď probíhá v bleděmodrém. Na to nemusím být ani prognostik. Teprve po historickém znemožnění i ČSSD může dojít ke zlomovému prozření voličů, ale jakou formou to bude, to už si odhadnout netroufám.

Společenský pohyb se nedá projektovat, ale ani zastavit. Myslím si, že v době čtyřletého znemožňování se příští vlády ČSSD už vznikne něco hmatatelného mimo stranické sekretariáty (zárodky už možná jsou vidět, třeba někde kolem NFPK), co bude mít snahu ten stranický beznadějně zkorumpovaný systém zlomit, o co se budou moci občané opřít. Zůstávám stále střízlivým optimistou :-)

21.05.2013 12:19:34 | Amonasr

Amonasr, ale všude v EU nejsou politici hodňoučký od narození, dobrovolně poctiví. :D Taky na ně musel být určitě zespodu vyvinutý obrovský tlak, aby jim poddaní mohli koukat pod pokličku. Mám pocit, že v EU největší srabíci jsou právě Češi, což je dost smutný.

21.05.2013 12:27:48 | Aťan

Aťane, vím, že Ti jde o to, aby lidi jen pasivně nečekali, "až to za ně někdo zařídí". Tak jsem ten společenský samopohyb ani nemyslel. Nějaký obecně důvěryhodný subjekt, za kterým by lidi mohli jít, tu ale zatím chybí, resp. nebyl ještě obecně akceptován. To je vidět i z těch předchozích sporadických diskuzí k Myšlenkám. A to je fáze, která si žádá taky určitý čas. Koho by třeba, až na pár (v poměru k populaci) disidentů, napadlo ještě rok před Listopadem, možná dokonce ještě 16. listopadu 1989, že se tehdejší režim vůbec někdy sesype, navíc tak rychle? Na druhou stranu jsme možná byli poslední stát z bývalého východního bloku, kde až do poslední chvíle drželi moc lidé typu Jakeše či Štěpána, kterým i slovo "perestrojka" nahánělo husí kůži. Všude okolo už se to viditelně hroutilo a oni měli pořád pocit, že jim absolutně nic nehrozí - vzpomeň si na to neuvěřitelné Štěpánovo vystoupení v ČKD, které teprve přesvědčilo dělníky, že takto už skutečně ne, a pak teprve to konečně nezadržitelně jelo jak po másle.

Prostě česká národní povaha je taková, jaká je. Ale ta všeobecná naštvanost už je tak velká a ten kotel už je natolik přetopený, že i ten tlak zezdola nepochybně přijde. Jen neumím odhadnout, kdy, kde a jaký impuls ten ventil uvolní. Tentokrát je mnohem víc přetopeno mimo Prahu, to mnozí pražáci ani netuší... Tenkrát to bylo opačně. A bylo by potřeba, aby tu byl dobře připravený nějaký obecně přijímaný subjekt, který se pak toho uvolněného přetlaku ujme, případně nabídne takové řešení, které ten přetlak rozumně usměrní. A tady zatím vidím skutečně jediný - NFPK. Jsou kolem toho inteligentní a rozumní lidé, takže by nemusely mít šanci nějaké nahnědlé či narudlé skupiny apod. Možná by mohl NFPK zkusit tu svou roli trošku víc zvýraznit a víc ji rozprostřít i mimo centrum...? Hlavně to ale podle mne nemůže být nikdo spojený s konkrétní politickou stranou, na to myslím dojel ProAlt...

21.05.2013 13:23:43 | Amonasr

Amonasr, v podstatě s tebou ve všem souhlasím. Dát dohromady důvěryhodný subjekt, za kterým by lidi mohli jít, ...nevím jestli někdo tuší jak je to těžký a kolik marných pokusů tu bylo (např. Děkujeme odejděte, Impuls 99 atd). A když se o to někdo pokusí, je mu podsouvána hladovost po moci.

Před dvěma lety vznikl projekt "Vraťte nám stát", kde se spojily již narozené občanské aktivity, a další se přidávaly. Před tím se o to samé pokusil Popelka s Holešovskou výzvou, ale (ať se na mě nezlobí), neměl na to. První liga je myslím si NFPK, Rekonstrukce státu, Transprency International a Marvanové VPK. Kdo měl chuť, už se k nim (nebo jinam) přidal, nebo třeba časem přidá. Chci tím říct, že to není o obsílce s datumem do schránky :)

Naprosto správně píšeš, s tím souhlasím: "Prostě česká národní povaha je taková, jaká je. Ale ta všeobecná naštvanost už je tak velká a ten kotel už je natolik přetopený, že i ten tlak zezdola nepochybně přijde. Jen neumím odhadnout, kdy..."

Tak já se drze odhadnout pokusím - zase budeme v Evropě poslední :)

21.05.2013 13:50:21 | Aťan

Vím, jak je to těžké, právě že vím... Ale jsou tu podle mne dvě roviny. Jedna rovina je zapojení těch aktivních, kteří systematicky něco vytvářejí, vymýšlejí, atd. Těch bude vždycky relativně málo, to není vždy jen o chuti, ale i o času, zájmových preferencích, různých osobních důvodech, mnozí jsme introverti, kteří musí být téměř "násilím" či vnějšími okolnostmi někam vtaženi atd. atd. A ta druhá rovina jsou ti "bezejmenní", kteří tomu sice fandí, ale je těžké je k něčemu rozhoupat, třeba k účasti na demonstraci nebo na volbách.

Já z toho, co píšeš, cítím jisté rozčarování, že se o něco snažíš a lidé zůstávají převážně pasivní. A moc dobře ti rozumím, jak ti asi i při některých diskusích tady je. Ale možná jsi moc netrpělivý. Já už jsem to tu dříve psal, ale třeba projekt Matěje Stropnického Žižkov (nejen) sobě se trefil přesně do potřeby doby a zamíchal kartami při posledních volbách tak, až se z toho některým mafiánům určitě zatočila hlava. A udělali to šikovně, že to pojali spíš nestranicky. 25% získaných hlasů, to je přece už úspěch jako hrom. A to, že zde pak NFPK spolu se Ž(n)s a dalšími dostali do Senátu Michálka a ještě tak neuvěřitelně přesvědčivým způsobem (75%), to je přece taky ohromný výsledek. A podle facebooku vidím, jak malý počet je "aktivních", přesto dosáhli svého a věřím, že to bude pokračovat dál.

Tím chci naznačit, že jde spíš o to, aby ti aktivní vytvořili takové možnosti, aby i "pasivní" dostali šanci účinně projevit svou vůli, když uvidí, že to má smysl. O politiku jako takovou se bude aktivně starat čím dál méně lidí, to je asi zákonitý trend, ale selský rozum mají naštěstí pořád ještě skoro všichni. Když se na politické scéně objeví věrohodné subjekty, podporu časem vždy získají. Ale je to běh na dlouhou trať bez zaručeného výsledku. Obdivuju každého, kdo má k tomu energii, a určitě nejsem sám. Proto se tu do těch diskuzí i zapojuju, aby to tu nevypadalo tak beznadějně :-D Ale cítím, že máš na své straně i mnoho těch, kteří se do diskuze sice nezapojí, ale třeba ji jen sledují. A za každého dalšího diskutéra se tu raduju s tebou ;-) A třeba až se něco smysluplného naskytne, udělám i víc, stejně jako mnoho dalších...

A ještě jednu poznámku - ty už máš jeden velký splněný cíl v životě za sebou, pokud jsi věřil už někdy v sedmdesátých letech, že se tehdejší systém podaří odstranit. Tomu nevěřil skoro nikdo ještě ani na konci osmdesátých let, my starší si to musíme moc dobře pamatovat, pokud máme aspoň trošku paměť. Ten systém vypadal díky hlídání ze strany SSSR jako nezměnitelný a těžko někdo mohl tušit, že zrovna tam se objeví nějaký Gorbačov a všechno bude rázem jinak. To je také jeden z důvodů mého hlubokého obdivu vůči všem disidentům, že dokázali vést takový předem téměř ztracený boj. Taky vás bylo jako šafránu. A cokoliv, co se ti podaří navíc teď, už můžeš brát svým způsobem jako příjemný bonus ;-) Snad víš, jak to myslím :-)

Jo, a ten odhad s Tebou sdílím :-)

21.05.2013 14:48:29 | Amonasr

Naopak jsem si v 70. letech myslel, že tu komunisté budou na furt a přemýšlel jsem o emigraci, mám příbuzné ve Švýcarsku, viz:
http://www.liter.cz/uvahy-politicke-757903-cist

Jen díky kapele, rodičům a přítelkyni jsem tady tenkrát zůstal. Cíl se mi bohužel nesplnil, protože občanská společnost dosud nevznikla, jedni kradou a druzí si to nechají líbit.

Teprve v roce 2011 vznikem NFPK a dalším událostem se mi trochu zdvihla nálada. (jinak žiju normálním rodinným životem jako většina, děti mi zatím dělají radost, atd..:)

21.05.2013 16:15:52 | Aťan

Jasně :-) A ten tvůj strýc to v tom tvém odkazu řekl poměrně zřetelně: "To víš, k přímé demokracii musí lidi dozrát, umět hlídat papaláše je umění...". V tom je myslím řešení - přímá demokracie, t.j. demokracie nezprostředkovaná zkorumpovanými partajemi, když to řeknu jinak.

Podobně jako tvůj strýc mi to vždycky povídal i kamarád z Kalifornie, který tam odešel v roce 68 a pak se nějak motal v listopadových dnech taky tady. Poznali jsme se o něco později a to už se nestačil divit, jaký to tu nabralo směr a jak u toho "žraní" zdejší mocipáni mlaskají. Pokud jde o komunální politiku, taky vždycky tvrdil, že v Kalifornii místní politikové, policajti apod. se třesou před občanem a dělají, co mu na očích vidí. On to ale také vztahoval například k tomu, že údajně přesně věděl, kolik ze svých daní platí na toho místního policajta, takže ho považoval za svého "zaměstnance" nebo jak to říct...

21.05.2013 16:38:28 | Amonasr

jo jo.. říkáš to srozumitelně :) my je platíme z našich daní, a když se díváš na přenosy např. z parlamentu, tak bys je musel ufackovat :D víc než půlka poslanců či senátorů v lavicích nesedí, a ti zbylí si čtou v notebooku, volají mobilem, žvaní mezi sebou... někdy zajdi na balkón, bohužel musíš projít bezpečnostním rámem :-))

21.05.2013 17:26:20 | Aťan

To právě ti Švýcaři nebo Američani dobře vědí, že zastupitelé, poslanci a státní úředníci všeho druhu mají sloužit jim a ne opačně. A umí si to většinou ohlídat, na rozdíl od nás. U nás slouží stranickým sekretariátům a mafiánům a my jen nadáváme po hospodách a občas na Literu :-) Musíme se holt naučit jim dávat výprask při každé příležitosti, kdy to jen půjde - třeba i při příštích volbách, když ne dřív. Například poslední prezidentské volby ale ukázaly, že se to musíme ještě setsakra učit, když všichni, kdo aspoň trošku mohli přinést nějakou naději na změnu, se do druhého kola ani nedostali...
"Tak tu máme na dalších 5 let místo Klause Zemana, paní Millerová" - řekl by třeba Švejk :-D

21.05.2013 18:17:37 | Amonasr

...vzdal jsem se myšlenky, že by volby mohly něco změnit, přijal jsem spíš teorii "Rekonstrukce státu":

http://www.rekonstrukcestatu.cz/cs/o-projektu

21.05.2013 18:40:35 | Aťan

Vypadá to sice jako snaha přemluvit kapry, aby si vypustili sami rybník, což bych považoval v případě úspěchu za ještě větší husarský kousek, než o kterých jsme si tu už psali v souvislosti s Havlem, ale každý takový pokus je samozřejmě príma, i kdyby se na nich podařilo vybojovat aspoň centimetr ústupků. A píšu to i s vědomím toho, že některým z již snad přemluvených zastupitelů bych nevěřil ani nos mezi očima a už vůbec ne to, že by snad chtěli splnit, k čemu se v tom prohlášení zavázali. Na to jsou to moc velcí šíbři, kteří se řídí heslem "slibem nezarmoutíš". Na druhou stranu to může vytvářet systematický tlak na ně a dává to do ruky i možnost konkrétně je dehonestovat, když se zachovají v rozporu s tím prohlášením, což řada z nich jistě udělá při první možné příležitosti.

Snad se ty siločáry s NFPK, neohroženými státními zástupci, čestnými policajty atd. budou sčítat a někam to opravdu povede. Stejně to ale bez zavádění přímé demokracie nepůjde taky - ta stranická mašinérie už ze své podstaty vytváří a reprodukuje korupční prostředí - jednu kavku se podaří někde nachytat, ale deset dalších se vyrojí hned jinde... A nedělám si ani iluze, že po nejbližím historickém znemožnění se ODS a TOP 09 a o 4 roky vzdálenějším historickém znemožnění se ČSSD je nenahradí podobné partaje, kde se šíbři jen přeskupí pod novou značkou, jako to udělali třeba při vzniku TOP 09. To může vyřešit jen změna volebního systému, kdy se budou volit osobnosti, nikoliv strany. Jak mi kdysi nebyl sympatický Senát, tak po každých nových volbách je mi to čím dál sympatičtější instituce - těch nezávislých tam vždycky o něco přibyde, abych nebyl tak skeptický...

21.05.2013 19:36:28 | Amonasr

Proto jsou tak důležitá PRAVIDLA hry (např. model Švýcarska), kde se minimalizuje podíl grázlů na moci.

22.05.2013 07:02:57 | Aťan

S tím můžu jen souhlasit, a to bez bez výhrad :-) Když se nedodržují pravidla, je to blbé, ale když česky "vychcánkovsky" pro jistotu žádná nejsou, je to přímo katastrofa, jak je to u nás ukázkově vidět... My to zkrátka umíme Evropě krásně osladit ;-)

22.05.2013 15:02:21 | Amonasr

:-))

22.05.2013 15:07:46 | Aťan

Ale v jiných zemích EU neměli komunismus, myslím , že v postkomunistických zemích je to podobné jako u nás, ne-li horší...rusko, ukrajina...tam je to mafie, kam se podíváš...vedení přehodilo obleky a vyměnilo strany, a z ředitelů socialistických podniků, jsou nyní ředitelé velkých státních (i soukromých)firem s pavoučími sítěmi do všech stran...

21.05.2013 12:45:00 | Robin Marnolli

Robine, první věta článku zní: "Česká republika jako jediná země v EU doposud nezajistila profesionalizaci a odpolitizování státní správy." Tím se myslí, že i všechny postkomunistické státy EU mají v lumpárnách ve státní správě mnohem menší prostor. Ukrajiny a Ruska se to netýká, nejsou v EU, viz Wikipedie:

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Clensk%C3%BD_st%C3%A1t_Evropsk%C3%A9_unie

21.05.2013 12:51:18 | Aťan

Jo, vim, chápu, ale historicky byly tyto státy násilím spřízněné, tak i když čechy to dotály až do EU, stejně mají obtisk pohnuté historie, který se nedaří odstranit...jelikož si to už dávno před revolucí vládnoucí strana rozdala ty podíly...teď se to bude dávat dohromady těžko...ale vždycky se dá něco dělat...především s komentářem p.Vaculíka naprosto souhlasím...

21.05.2013 12:59:43 | Robin Marnolli

Pohnutou komunistickou historii měli i Polsko, Slovensko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Slovinsko... na komunistickou minulost se tedy v tomto konkrétním případě vymlouvat nelze, jsme prostě až za nimi poslední. (Nehledě k tomu, že 40letá vláda komančů o občanské statečnosti Čechů také moc nesvědčí, že jo.. :)

Ale trochu přiblížím technologii české mafie k oddalování tolik potřebného zákona o státní správě:

Zákon o státní službě přijala Česká republika na poslední chvíli před vstupem do Evropské unie, protože bez něj se vstup nemohl konat. EU totiž požadovala: buď odpolitizujete státní správu a zavedete v ní pravidla běžná v civilizovaných zemích, nebo budete mít vážný problém. Česká republika byla Bruselem za absenci kvalitního zákona o státní službě pravidelně kritizována už během vstupních rozhovorů. V roce 2002 zákon nakonec po průtazích přijala, do EU vstoupila, ale dodnes účinnost zákona je odkládaný. Je to ostuda mezinárodního formátu, opět jsme za blbce.

21.05.2013 13:11:23 | Aťan

Souhlasím. Ale musím se omluvit, politika je mi asi tak blízká, jako studium života na Marsu. mám k ní odpor, a už to asi nezlomím...také jsem věřící a věřím spíše v boží vládu a principy...

21.05.2013 13:33:38 | Robin Marnolli

...no jo, to je sice hezký, ale když si tohle řekne každej, mafie má volnou ruku, ty, tvoji nejbližší i tvoje (budoucí?) děti budete dál okrádáni, pochybuju že modlitby pomůžou.

Nejpopulárnější česká věta zní: "Šák vono to ňák dopadne."
Trochu jsme po Bílé hoře zdegenerovali :)

21.05.2013 13:56:49 | Aťan

..teoreticky, kdyby tohle řekl každej, tak je tu klid, jelikož i ta "mafie" by byla věřící a uznávala morální zákony. Já sám pracuji na tom abych byl přínosem pro druhé a rád pomáhám jiným lidem a vrací se mi to. Navíc selským rozumem, když mám vybranou jednu vládu, nemohu podporovat druhou, to bych pak byl pokrytec...a víra není jen o modlitbách (u někoho možná ano), ale také o charakterním jednání...

21.05.2013 14:02:54 | Robin Marnolli

Máš pravdu, teoreticky by byl klid - jenže prakticky není ...a čelit zlu by se mělo teoreticky i prakticky. :)

21.05.2013 14:09:43 | Aťan

ano a myslím, že to dělám, i když možná jinak...i prakticky, že si k tomu vybírám jiné způsoby je má svobodná volba...není jen jeden způsob.

21.05.2013 14:12:19 | Robin Marnolli

Robine, za to si tě vážím, rozhodně to ode mne neber jako osobní výpad vůči tobě... bavíme se tu v obecné rovině, držíc se víceméně tématu.

21.05.2013 14:18:02 | Aťan

jo, chápu...zastávám názor, že lidi jsou nedokonalý (už dlouho dle bible) a také jsem si z této knihy ověřil, že "člověk na člověkem panuje k jeho vlastní škodě" (šalom.přísl.)a tak i když nakrásně přijde člověk s čistými ideály, moc ho zkazí, a není málo příkladů ani v naší zemi, že někteří to na začátku chtěli dělat dobře... když nemáš morální zásady, pak nepřijmi úplatek a zabezpečení pro rodinu, ale nech se obětovat...to vyžaduje velkou odvahu...

21.05.2013 14:26:40 | Robin Marnolli

Robine, zajímal by mě tvůj názor na toto video terapeuta Jana Havelky:

http://www.youtube.com/watch?v=Zt3C-tGIMuY

21.05.2013 18:15:32 | Aťan

a co ti mám na říct?

21.05.2013 19:18:26 | Robin Marnolli

názor - pokud možno ne povrchní, jen jestli klip dokoukáš od začátku do konce, jinak nemá smysl o tom mluvit..

21.05.2013 19:23:25 | Aťan

napadl mě při tom jeden biblický text, který se hodí nejen pro toto.
2.timoteovi 4:3,4 "3Přijde totiž doba, kdy lidé nestrpí zdravé učení, ale budou se podle vlastních chutí obklopovat učiteli, kteří jim budou lechtat sluch. 4Odvrátí uši od pravdy a uchýlí se k bájím.

21.05.2013 19:29:25 | Robin Marnolli

...Ale pozor, to neznamená, že s ničím v tom videu nesouhlasím, vědecké poznatky , které tam jsou vysloveny alespoň dle mého malého poznání jsou v pořádku a také naprosto v souladu s biblí (že bibli např. katoliská církev tisíciletí interpertovala špatně a nadále interpretuje to je jiná) Ale některé výsledky výkladů je jen filosofování, ale hezky se to poslouchá... nikdo totiž nebude tolik do hloubky do puntíku zkoumat, zda je to pravda, a tento pan havelka má status veliké vzdělanosti, tak proč mu nevěřit...

21.05.2013 19:38:45 | Robin Marnolli

Děkuju za názor z pohledu věřícího katolíka, od ateistů už názory mám. :)

22.05.2013 07:05:25 | Aťan

nejsem katolík, ale v poho.:-)

22.05.2013 08:04:21 | Robin Marnolli

Robine, co bys odpověděl Lence Procházkové? V této kauze názory ateistů znám taky, ale odpovědi věřících se občas liší.

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1206/lenka-prochazkova-zaluje-prezidenta-a-vladu-za-velezradu

23.05.2013 07:11:41 | Aťan

řeknu ti na to toto: církve by se neměly míchat do politiky, duchovní by měli být placeni státem, ale z dobrovolných darů věřících, a pokud církev něco legálně nekoupila, neměla by mít nárok.
(ale to jsou v podstatě volně parafrázované myšlenky, které jsou v bibli)
pokud totiž mám nepokryteckou víru, pak věřím, Bohu (a ne lidem nebo penězům nebo moci), že mě bude podporovat, a pokud mi přijde, že mě nepodporuje, možná bych měl sám přemýšlet o tom, zda se neliší pouze má představa od té Jeho.
asi tak.
RM.

23.05.2013 08:01:46 | Robin Marnolli

Myslel jsem si, že něco podobného napíšeš, proto si tě vážím... přestože v Boha v katolickém či evangelickém smyslu nevěřím, ale věřím v "Prastvořitele", ať mu dáme jakýkoliv název či nálepku.

23.05.2013 08:08:38 | Aťan

tak to jsem rád, že alespoň tentokrát jsem tě nezklamal:-)

23.05.2013 12:45:42 | Robin Marnolli

:)

23.05.2013 12:53:47 | Aťan

aha :) těsně vedle..

22.05.2013 08:40:56 | Aťan

tak jest. politiku by neměli dělat politici..:)

21.05.2013 14:09:29 | CCGREE

CC - běž jim to říct :-))

21.05.2013 14:10:44 | Aťan

mám návrh..budem oba předstírat, že jsi to pochopil správně :-))

21.05.2013 14:25:03 | CCGREE

..budu předstírat, že ti nezáleží na pochopení

21.05.2013 15:58:56 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí