Myšlenka dne (26)

Myšlenka dne (26)

Anotace: Dnes jsem si vypůjčil myšlenku Zdeňka Mifeka

 

Za nevydaný majetek mají církve slíbené miliardové kompenzace. Mohly by udělat vstřícný krok a vzdát se těchto peněz na řešení škod po povodních. Vždyť majetky, které budou vráceny, by jim mohly stačit. Obracím se tak na církevní představitele, aby se v těžkých dobách, kdy je Česko ničeno povodněmi, zachovali jako "Blaničtí rytíři" a vyrazili pomoci národu. V NOUZI POZNÁŠ PŘÍTELE A KŘESŤANA.

 

___________________

Zdeněk Mifek, bývalý člen Československé strany socialistické, pozdější starosta jedné z pražských částí, ale i muž, jenž pustil do světa pravdu o tajném kontě ODS ve Švýcarsku.


Foto: Ludvík Hradílek - soutok Vltavy s Berounkou

 

Foto: Martin Mithofer - Zálezlice, 4. 6. 2013


 Foto: Michal Klíma


Montáž: neznámý vtipálek


FOTOGALERIE - ZDE

FOTOGALERIE 2 - ZDE

 

 

 

Autor Aťan, 05.06.2013
Přečteno 942x
Tipy 4
Poslední tipující: Miriska, Amonasr
ikonkaKomentáře (28)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Jo,díky za upozornění.Něco jsem četl a rád bych podotkl,že zde vidím přímou paralelu s komunismem a nacismem.Pokud byly odebrány majetky KSČ a konta nacistů zrušena,pak nechápu štědrou ruku ze strany státu a to i v případě,kdy je historicky známé,že jisté budovy patřily církvi,ale nelze dohledat,kdy a jakým způsobem o ně přišla.To je ten problém.Jakým způsobem museli občané dokladovat majetky,které chtěli navrátit a jak se chováme k štědře k organizacím,které majetek získávaly neetickým způsobem.

06.06.2013 10:12:46 | Bakchus

Právě kolem toho byl loni největší mumraj, Lenka Procházková byla myslím jako oponentní lídr nejvíc vidět, demonstrace na Václaváku, žaloba na Nečase a spol. atd... a bylo to prd platný, jak jsme se při schvalování zákona a následně v pondělí u Ústavního soudu mohli přesvědčit. Spravedlnost se v ČR ne a ne uhnízdit.

06.06.2013 10:19:06 | Aťan

Aťane,nechci se mýlit,ale proč církve tak vehementně trvají na vrácení majetků,které získaly způsobem,od něhož se distancují?Jak vlastně ten majetek získaly?Kupčením s odpustky,vyvoláváním různých panik a Božích trestů,kšeftováním se šlechtou,upalováním a vražděním apod.Nebo mi chce někdo tvrdit,že kostely a kláštery stavěli kněží?Spojení církve a šlechty bylo účelové.Dnes je ta samá situace,jen šlechtu nahradili politici.Jak jinak si mám vysvětlit zájem církví pouze o lukrativní pozemky a nemovitosti?Proč se neberou i o ruiny a polorozbořené statky?

06.06.2013 09:18:38 | Bakchus

Bakchus, někde níž se o tom s Innou nebo Amonasrem bavíme, tohle téma mě delší dobu taky zajímá.

06.06.2013 09:41:15 | Aťan

Církve tu nejsou proto, aby lidem pomáhaly, ale aby lidi strašily. Církve jsou spolky, které nemají nic společného s vírou, ani s člověčenstvím. Víra v Boha a pomoc bližnímu je církvím absolutně cizí.

05.06.2013 22:22:43 | Cikáně

S tím cikáně moc nesouhlasím, myslím že to je případ od případu, nelze všechny házet do jednoho pytle, kolektivní vině jsem nikdy moc nefandil.

06.06.2013 07:56:23 | Aťan

Nejsem sice expert na církevní restituce, ale povím, co vím:
Ty slíbené miliardy církve ještě nemají, protože se státem vyplácejí v měsíčních splátkách (konečná splátka až někdy za 15 let)a jsou dány do mzdového fondu pro výplatu duchovních, neboť ti, jak známo, již nejsou vypláceni státem jako tomu bylo donedávna. Tím jakoby nula od nuly pojde. Pokud jde o nemovitosti, budou vydávány postupně, a to velmi pomalou a byrokracií proplétanou cestou.
Ale církve, to nejsou jen duchovní, ale i jejich organizace, jako charity, Adra, diakonie apod. A ty, věřím, se již (jako vždy)velmi účinně zapojily do prací pro pomoc poškozeným. No, a nechtěla bych opomenout ani jednotlivé věřící, každý podle svých možností...

05.06.2013 15:52:05 | Inna M.

Hodně jsem sledoval marný boj Lenky Procházkové a pondělní ústavní výsledek zní: církve získají nemovitý majetek v hodnotě zhruba 75 miliard korun. Jde hlavně o pole, lesy a rybníky, ale také nemovitosti včetně památek. Během 30 let stát církvím vyplatí také 59 miliard korun jako náhradu za nevydaný majetek. Částka se navýší o inflaci. Podrobněji je to na wikipedii:

http://cs.wikipedia.org/wiki/C%C3%ADrkevn%C3%AD_restituce_v_%C4%8Cesku

Obávám se, že mafiánští gauneři kolem tučné kořisti krouží už několik let a církve trochu oberou.

05.06.2013 16:49:53 | Aťan

Hm, jde o osoby vně církví. Domnívají se totiž, že církve budou levně prodávat nemovitosti a oni je pak obratem draze zpeněží nebo jinak využijí.

05.06.2013 17:05:19 | Inna M.

přesně tak... církvím budou radit advokáti spolčený s mafií, to nedopadne dobře. Opět varování oponentů nepadlo na úrodnou půdu, jako v historii ČR tolikrát. :(

05.06.2013 17:11:54 | Aťan

Možná by k tomu dostali požehnání i od papeže Františka a třeba by pak i přehodnotil své rozhodnutí a pozvání na cyrilometodějské oslavy přeci jen přijal. Takže by toho duchovního osvěžení mohlo být díky takovému gestu i víc...

05.06.2013 14:47:53 | Amonasr

Rozhodně by se zlepšily vztahy mezi církvemi a ateisty, teď jsou myslím na bodu mrazu po pondělním ústavním požehnání.

05.06.2013 14:54:09 | Aťan

Dokonce by se zlepšilo nazírání na církve i věřících bez konfese, kterých je podle posledního sčítání lidu taky habaděj, a věřím, že i prostých příslušníků církví, kterým uctívání zlatého telete vysokým klérem nemusí taky být dvakrát příjemné a sympatické...

05.06.2013 15:35:27 | Amonasr

myslím, že Inna má v lecčems pravdu....mrkněte na to ;-)

05.06.2013 16:17:19 | Miriska

Souhlasím, Inna má určitě taky pravdu, nelze ty věci nahlížet jen černobíle. A jistě řada církevních charitativních organizací si zaslouží úctu i podporu, stejně jako jeptišky třeba (nejen) v nemocnicích a ústavech atd. atd. Jenže zkušenost s podobnými majetkovými přesuny ve velkém nás může dostatečně varovat, že ty církevní restituce jsou zřejmě jen takový předstupeň pro finální rozkradení spousty toho vyčleněného majetku opět do mafiánských rukou... Kdyby to vše zůstalo opravdu v majetku církve a sloužilo výhradně církevním a duchovním potřebám, asi bych s tím neměl žádný problém. Ale Kalousek a spol. nedělají nikdy nic jen tak z nějakých vznešených úmyslů. Obávám se, že se ještě nebudeme stačit divit...

05.06.2013 17:33:46 | Amonasr

Přeci jen budu trochu oponovat, ať je to zábavnější. :)

Církvím se dává příliš, z prázdné kapsy, a dokonce i z kapes našich vnuků. Ministerstvo kultury připouští, že 59 miliard se s inflací může za 30 let vyšplhat na závratných 78,9 až 96,24 miliardy korun. A když si uvědomíme, že jsme v Evropě nejméně věřící stát, tahle huráakce církvi určitě nepomůže. Při sčítání obyvatel se k víře přihlásilo 11% obyvatel, z toho jen malá část pravidelně navštěvuje kostely. Logika církevních restitucí mi opravdu uniká, zvláště když historicky víme, že bohatství církve vzniklo od masy chudých a v křižáckých válkách.

05.06.2013 17:51:27 | Aťan

Restituce samy o sobě, v nějaké rozumné podobě, by mi nevadily. Pokud stát převede na církve nemovitý majetek, zejména památky, často ve zbědovaném stavu, ty nikdo nikam neodnese a z něčeho by se udržovat měly. Památky snad církev prodávat nebude a ty jsou kulturním dědictvím všech, ne jen věřících, přičemž stát se o ně řádně nedokáže starat. (I když znám i případ, kdy občanské sdružení bezplatně převedlo nemovitost v areálu jedné památky na jednu arcidiecézi v domnění, že se o ni bude lépe starat, a ta ji obratem střelila soukromníkovi. Ale excesy se občas dějí všude...)

Ovšem pozemky, polnosti, lesy - to se jistě stane předmětem následných čachrů. Mafiáni jsou i uvnitř církevní hierarchie, jsou známy případy rozkrádání movitých fondů a jejich vývoz do zahraničí (např. tepelský klášter), v podstatě zametené následně pod koberec. Také to rozsáhlé organizované vykrádání kostelů a vyvážení ukradených předmětů ve velkém do zahraničí, které před pár lety rozkryla policie, by podle mne bylo stěží možné v tak ohromném rozsahu, kdyby v tom nějakou úlohu nehrály i nějaké osoby přímo z prostředí církve. V katolickém kléru se podle mne najde řada zdatných "obchodníků" - příprava restitucí měla nepochybně i své neviditelné temné pozadí... Koneckonců ten spěch a způsob prosazení bez jakéhokoliv konsenzu s opozicí a proti mínění většiny národa o tom výmluvně svědčí...

Zkrátka restituce jako takové bych v rozumné míře a v celonárodním konsenzu podpořil, jejich stávající podobu ale ne, protože nese všechny znaky něčeho krajně podezřelého a způsob prosazení je v demokratické společnosti nepřijatelný...

05.06.2013 18:53:57 | Amonasr

Amonasr souhlasím, v rozumné míře by to rozumný člověk pochopil, ovšem toto je nerozumná míra, což je do očí bijící. Lenka Procházková vloni podala trestní oznámení v souvislosti s církevními restitucemi na premiéra Petra Nečase a členy jeho kabinetu. Viní je ze zneužití pravomoci veřejného činitele a porušení povinností při správě cizího majetku. Církve si nárokují majetek, který nebyl církevní již od dob Zikmunda Lucemburského. Vláda připravila zákon darovací, ne restituční... atd. atd. ..zdůvodňuje na mnoha stránkách. Myslím, že žaloba je u ledu, netuším jak to pokračuje, asi nijak.

05.06.2013 19:09:04 | Aťan

Myslím Aťane, že jsme jako obvykle dospěli ke shodě :-))) Škoda, že k té dohodě nebyly ochotny dospět církve s vládou i opozicí společně... Asi to bude tím, že my dva se z toho napakovat nemůžeme, tak bychom nějaké rozumné a spravedlivé řešení skutečně hledali a nepochybně i společně s Innou a Miriskou věcně a bez zbytečných emocí (tak jako ta zdejší diskuze), našli... ;-)

A myslím, že by s tím řešením byli spokojení i řadoví duchovní, nepodezírám je, že by zrovna oni už měli políčeno na ty nekalé čachry s nemovitostmi, co se nejspíš brzy ve velkém rozjedou. Jako všechno - má to dvě roviny. Na dobrou myšlenku narovnání a odluky církvě od státu se přisáli šíbři z horních pater jak církve tak koaličních stran a znetvořili ji k obrazu svému - ku (zatím) skrytému osobnímu prospěchu a škodě všech ostatních. Duchovní škody, které tím církve jako takové utrpí, nakonec násobně převáží jejich majetkový prospěch, ale to je těm spolčeným šíbrům ukradené. Těm jde o něco úplně jiného a časem to bude jistě i poměrně zřetelné, o co...

Možná stojí také za zmínku, že Ústavní soud ze zákona slůvko "spravedlivé" vyškrtl... Restituce tím sice nezrušil, ale signál o nich je to také poměrně silný...

06.06.2013 10:12:00 | Amonasr

Nebudu už dál diskutovat, jen chci upozornit: Poslední odstavec ti začíná církvemi, tedy množným číslem, což je správně, končí církví, jedn.č.
Faktem je, že se vrací majetek všem dnes zaregistrovaným církvím. A víc už toho nevím:)
Ještě dodatek: Nepředjímala bych, jestli budou církve tak pitomý a nechají si radit od mafiánů. To uvidíme.
Tím končím, nechci mít v této diskuzi za každou cenu poslední slovo:)

05.06.2013 18:09:55 | Inna M.

Jednotné či množné číslo, myslím že tu jde o víc :-) Ale můžu upřesnit:

Rozdělení částky 59 miliard korun (po 30 letech díky inflaci může vyšplhat ke 100 miliardám) mezi církve:

Církev římskokatolická - 47,2 miliard Kč (80 %)
Církev československá husitská - 3,1 miliardy Kč (5,3 %)
Českobratrská církev evangelická - 2,3 miliardy Kč (3,9 %)
Pravoslavná církev v českých zemích - 1,2 miliardy Kč (2,0 %)
Apoštolská církev - 1,1 miliardy Kč (1,9 %)
Církev bratrská - 0,76 miliardy (1,3 %)
Slezská církev evangelická augsburského vyznání - 0,65 miliardy Kč (1,1 %)
Jednota bratrská - 0,60 miliardy Kč (1,0 %)
Církev adventistů sedmého dne - 0,52 miliardy Kč (≤1,0 %)
Evangelická církev metodistická - 0,37 miliardy Kč (≤1,0 %)
Církev řeckokatolická - 0,30 miliardy Kč (≤1,0 %)
Starokatolická církev v České republice - 0,27 miliardy Kč (≤1,0 %)
Federace židovských obcí v České republice - 0,27 miliardy Kč (≤1,0 %)
Evangelická církev augsburského vyznání v České republice - 0,12 miliardy Kč (≤1,0 %)
Luterská evangelická církev a. v. v České republice - 0,11 miliardy Kč (≤1,0 %)
Náboženská společnost českých unitářů - 0,04 miliardy Kč (≤1,0 %)
Bratrská jednota baptistů - 0,23 miliardy Kč (vyrovnání odmítla, ≤0,0 %)

Jestli církve budou nebo nebudou pitomí se ukáže, ale že si už teď sypou do měšce v dobách nouze, to je smutný.

05.06.2013 18:31:27 | Aťan

Reaguji na tvou poslední větu, že si sypou do měšce... Znovu opakuji, co píšu nahoře: ...protože se státem vyplácejí v měsíčních splátkách (konečná splátka až někdy za 15 let)- správně jsi opravil na 30 let - a jsou dány do mzdového fondu pro výplatu duchovních, neboť ti, jak známo, již nejsou vypláceni státem jako tomu bylo donedávna.

Restituční splátka dorazí, pokud jde o katol. církev, 1x měs. na Arcibiskupství a odtud jsou jednotlivci vypláceni. Platy duchovních se nyní pohybují často hluboko pod průměrnou mzdou v ČR (můj známý je účtuje), takže podle mně není fér pohrdavě říkat, že si sypou do měšce, kdekdo z nás má možná větší mzdu než oni. Netvrdím, že jsou chudáci, ale ani opak není pravdou.

06.06.2013 08:46:17 | Inna M.

jelikož jsem se v tomto tématu moc neorientovala, došla jsem si k nám na faru pro kompas :-) (jj, divil se náš otec, že mě vidí prvně a místo "duchovní rady" chci znát jeho názor a stav financí jak jeho osobní peněženky, tak i farní kasy)

a z pohledu "řadového duchovního" je to jak říkáš, Inno :-)

tudíž si myslím, že "okamžitá pomoc" je na jednotlivcích podporujících různé nadace ať už jednotlivec je či není věřící a nadace je nebo není "církevní"


....do "vyšších pater" nevidím :-)

06.06.2013 09:46:32 | Miriska

Díky Miri, jsi žena činu :)

06.06.2013 09:50:12 | Inna M.

:-) co nevím, na to se zeptám :-)

06.06.2013 09:54:25 | Miriska

mrknul jsem :)

05.06.2013 16:50:23 | Aťan

už to vidím jak jste to tu rozjeli :-)

super počtení, ty komenty :-D

05.06.2013 20:29:21 | Miriska

dneska to tu žije... juchůůůů :D

05.06.2013 21:18:49 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí