Obraz

Obraz

Mé dětství bylo opravdu jak se dnes říká, dost akční.Táta byl takovej pruďas, no, spíše Cholerik, že denodenní řev mi už ani nějak nevadil.
Ale ano, vadil, a proto jsem se stále snažil o to, abych byl co nejdříve venku s klukama.
A jelikož byl v důchodu, tak pokud by mě nepustil ven, zřejmě bych už v dětsví koktal, škubal hlvičkou, počůraval se do patnáct, a co já vím ještě.

Mamka dřěla v začouzené hospodě u Fleků, a táta prudil a prudil, prudil a zase prudil, a to většinou mojí Zlatou mamku, až se to v ní za ta léta tak nastčítalo, že po težkých depresích si v 63 letech vzala život.
Napsala mi taky Krásný dopis na rozloučenou, který mě velmi potěšil jelikož mi v něm vše vysvětlila, no prostě byla to Zlatá Mamka.
No, někdo musel vydělávat prašule, abychom ze ségrou neumřeli hlady:-),
no a táta se staral o domácnost, a to celkem dobře, až na to Neustálé pruzezí, řvaní, občas i ten nějakej rosflákanej talíř, sklenice, židlička.
Ale co, já byl naštěstí pořád venku, ve škole jsem plánoval co budeme s klukama dělat, až ta přiblblá škola skončí, tak, že v pohodě.
Táta hezky maloval, já taky, to asi po něm, a můj syn udělal uměleckou školu, jelikož maloval fakt nejlépe.

Doma celá léta visel tátův namalovaný obraz, a mě na něm již od dětství pořád něco vadilo.
Později jsem četl hodně knížek faktů, a to taky o první a i druhý světový válce.

Když táta zemřel, veškeré věci jsem vyhodil, až na tenhle obraz.
Na středně velkém obraze jsou namalované výrazné Rudé květy vlčího máku, v tmavě modré váze, a to vše na černém pozadí a navíc namalované olejem.
Později jsem si vastně ubědomil, že podobný kontrast barev je také na hákovém kříži, a bylo mě hnedka vše mnohem jasnější.
Táta byl ročník 1923, tak se na něm asi ten Hitler asi nějak podepsal:-(
Ten šílec Hitler, se co se týče řevu mého táty, bylo jedno a to samé.

Nechápu proč jsem už ten obraz dávno nevyhodil, je stále opřený ve sklepě a akorát se na něj práší.Zatím ho tam nechám a možná jednou, až tátovi ůplně odpustím, tak si ho doma třeba i pověsíme.
Ale to se bude muset stát opravdu Velký Zázrak, Převeliký.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 19.05.2016
Přečteno 344x
Tipy 9
Poslední tipující: ewon, Amonasr, Frr, Romana Šamanka Ladyloba
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kdysi mi jeden kamarád, mladý astrolog, věnoval vlastnoručně namalovaný portrét jakéhosi mladíka s hypnotizujícím pohledem a nějakým zářícím drahokamem na řetízku na prsou. Ten portrét je celý v takových temných barvách, svítí z něj jen ty uhrančivé zelené oči a tuším i ten drahokam září zeleně. Jakoby z něj vyzařovala jakási magie, ale spíš ta černá. Co Ti budu povídat, ač je to originál, leží raději celá léta na půdě, aby ta energie z něj nešla někam do místnosti. Už jsem ho i pár kamarádům někdy ukázal a žádný by si ho prý někam do pokoje nezavěsil :-D

20.05.2016 20:57:57 | Amonasr

Ano, naprosto chápu, jsou prostě věci mezi nebem a zemí.

21.05.2016 20:58:32 | Jeněcovevzduchukrásného

;-)

21.05.2016 22:32:47 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí