Člověk knihou

Člověk knihou

Anotace: Každý z nás jsme jako kniha uložena mezi miliardami dalších knih v prostorově nekonečné knihovně.

 

 

Každý z nás jsme jako kniha uložena mezi miliardami dalších knih v prostorově nekonečné knihovně. Mnoho knih se o sebe odírá pod nánosy prachu v přeplněných policích. Dávno jejich příběhy vzal čas a málokdo vzpomene na prastaré životy neproslavených osobností. Další knihy leží rozepsané na stolech. Neustále do nich přispíváme svými novými prožitky. Dosáhne někdy taková knihovna maximální kapacity úložného prostoru? Člověk by řekl, že nic netrvá věčně, ale jak se pravda doopravdy má?

Každá kniha vypráví svůj příběh, náš příběh, náš život. Každým dnem přispíváme další kapitolou. U někoho je to román na pokračování, u jiného zase detektivka nebo horor. Někteří píší pohádku a jiný se děsí, co mu bude nervy užírat celý následující týden.

Jeden má šanci popsat stovky prázdných stránek, zdobit listy papíru zábavným a zajímavým životem. Druhý napíše sotva několik slov, zmůže se na pár vět, ale potom mu skříží cestu osud, nespravedlnost, která mu nedovolí pokračovat a kniha zůstane torzem. Rozepsaná kniha se zavře a putuje na své připravené místo k uložení. Nikdo ji nemůže dokončit, protože jak všichni víme, originál je jen jeden.  

Když nás život omrzí, začneme si utvářet myšlenky, vymýšlíme příběhy, verše a písně. Představujeme si postavy, kterými se chceme stát, své hlavní hrdiny a jejich život žít plnými doušky. Utvářet si život podle vlastních představ. Hrajeme si s myšlenkami a vzniká fiktivní svět, který je jen náš a vše v něm řídíme podle vlastních představ.

Zahřeje nás u srdce i jeden jediný čtenář, který se rozhodne přečíst naši knihu a prožije náš příběh od první kapitoly do poslední stránky. Ať už se rozhodne přečíst naší fiktivní knihu nebo náš životní příběh o nás samotných.

 

„Číst v knize je jako číst v člověku. Začneš číst a nemůžeš se od poutavého příběhu odtrhnout nebo ti ta nesmyslná pitomost všude překáží a nechceš ji víckrát vidět.“ 

Autor Kubíno, 03.01.2021
Přečteno 196x
Tipy 12
Poslední tipující: Kaj, mkinka, Amonasr, jenommarie, Iva Husárková
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

DOMÁCÍ HŘBITOV

Vedle postele
se vypíná hřbitov
na náhrobcích
jména spisovatelů

Rád chodím na hřbitov
zavřené stránky knih
pohlcují hluk
jejich váha
dodává pocit stability

Když se začtu
je to
jako bych zaléval
květiny na hrobě spisovatele

Poslední dobou
se z knih stávají bezdomovci
v knihobudkách na nádražích
a v parcích

26.01.2022 10:23:55 | Kaj

Děkuji za příspěvek na zamyšlení. Souhlásím, z knih se stávají odložené trosky, škoda, také rád některé zaliju jako ty květiny. :-)

26.01.2022 19:36:44 | Kubíno

ano :)
ráda tě vidím...

06.01.2021 18:26:05 | Philogyny

Nezapomínám na místa, kde to mám rád. :-))

10.01.2021 22:09:10 | Kubíno

Vítej Kubíno po dlouhé době.
V knihách svých i druhých
číst se učme
..a ať čteme správně. ;)
Přeji TI vše nejlepší v Novém roce. *

03.01.2021 18:47:53 | jenommarie

Také tě zdravím po velmi dlouhé době.
Děkuji ti a přeji vše dobré v novém roce. :-))

04.01.2021 16:29:24 | Kubíno

;) :)) DĚKUJI

04.01.2021 16:30:13 | jenommarie

:-))

10.01.2021 22:09:32 | Kubíno

tady čtenář tady čtenář jak mě slyš e vidíte Kubíno moc hezky jsi to napsal děkuji :-))

03.01.2021 04:43:03 | Iva Husárková

Ivo, moc děkuji za rekaci! Tak to jsem nečekal, že to funguje takhle rychle. :-D :-)

03.01.2021 04:44:23 | Kubíno

krásný den Kubíno a vše nej v novém roce :-))

03.01.2021 04:46:36 | Iva Husárková

Také přeji krásný den a vše dobré v novém roce. :-)

03.01.2021 04:49:41 | Kubíno

děkuji :-))

03.01.2021 04:50:48 | Iva Husárková

:-)

03.01.2021 04:51:27 | Kubíno

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí