Pohádka o kyblíku, mopu a hadříku

Pohádka o kyblíku, mopu a hadříku

Anotace: ...kamarádi umějí společně porazit každou špínu...

Sbírka: Nezbednosti v domácnosti

 

Nevím odkud se na podlahách stále trousí špína.  Jakoby se hlína, prach a smetí množily samy od sebe. Naštěstí skvělá parta domácích pomocníků umí dům umýt a nablýskat. Koho mám na mysli? Přece kyblík, mop a hadřík.

 

Zdají se vám špinaví a nudní? ...Pravda, při poctivé práci se nejednou umouní. Ale není třeba se bát. Pořádnou koupelí se  zas  všichni očistí.  

 

 

Při práci si broukají:

 

„Špína sem a špína tam,

šplouchnu setřu, vyždímám!

 

Každý koutek a malou plošku

i ty skryté pod  lenošku

umyjeme důkladně

čisté budou bezvadně“

 

 

V létě lidé odjeli na dovolenou a špínu si odvezli s sebou. Přátelé mop, kyblík a hadřík s nimi nejezdí. Povalují se nepotřebně ve skříni a nebo v koutě. Pokud je nenapadne žádná zábavná hra, dostihne je čekání a nuda....

 

Jedno lenivé  ráno začal mop nadšeně vyprávět, jak celou noc sám uklízel dům, zatímco ostatní kamarádi spali.  Kyblík rozespale protahoval své jediné ucho a natřásal ždímací košík. Hadřík si masíroval  tělo, přes noc pomačkané. Nechápavě poslouchali, co mop povídá.

 

„Ty jsi uklízel nasucho? A proč?“  zeptal se udiveně kyblík.

„Pořádný úklid se dělá lépe bez vody. Nejsou nikde cákance“ ,  odpověděl hrdě mop.

„Jak jsi beze mě očistil koutky a utřel prach?“ hlesnul hadřík.

„Jsem štíhlý a dokonalý, dostanu se všude sám“ namyšleně zvedl hlas mop.  

 

Proč si vymýšlel a co si od toho sliboval se nikdy nedozvíme.

 

Ráno bylo cítit bouřkou. Visela ve vzduchu a černé mraky se sbíhaly.  V tom se ozvalo rachocení. Hrom a blesky? Ale ne. Bylo to šramocení  klíče v zámku. Lidé se vracejí! Sláva! Dovezli nám špínu!  Skutečně. Na podlahách se zakrátko objevil písek a jehličí, sem tam drobný kamínek. Nuda skončila.

 

Při práci není čas na zbytečné rozumování. Všichni se musí zapojit. Mop se namáčí do pěnové koupele v kyblíku. Po každém namočení z něj stéká potůček vody, který umí udělat pěknou potopu na podlaze. Louže pak schne pomalu  a dlouho  číhá na nožky v ponožkách... Naštěstí se mop velmi rád pořádně mačká a vyždímá před každou umývací procházkou po podlaze.  Hadřík proklouzne i do malých skulinek, kam se mop nedostane.

 

Zkrátka, kamarádi dokáží společně úplné zázraky.  

 

    

Autor MARKO, 12.04.2016
Přečteno 1070x
Tipy 14
Poslední tipující: AndreaM, jitoush, A42, Amonasr, Móny, bogen, Amelie M., Jort, básněnka
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Marcel, čtu tvé pohádky jednu za druhou a všechny se mi moc líbí. A věřím, že budou i dětem... minimálně těm mým, až jim je dám taky přečíst :) Děkuju!

10.05.2016 21:50:00 | AndreaM

Já též děkuju a budu ráda za reakci a kritiku

10.05.2016 22:10:56 | MARKO

...usmívám se....Ji.

17.04.2016 07:48:14 | jitoush

Děkuji Jitko.

17.04.2016 19:47:21 | MARKO

... A co tomu říkal robotický vysavač?

13.04.2016 09:17:35 | A42

:) ....ten byl v opravně. Vozili se na něm psi...

13.04.2016 09:24:36 | MARKO

...v jednotě je síla/čistota...krásná pohádka...;-)

12.04.2016 20:57:44 | bogen

Děkujii :)

12.04.2016 22:24:35 | MARKO

...moc se mi to líbilo, má to humor i dobrou obsahovou "výchovnou" podstatu - na rozdíl od dnešních "moderních" pohádek, či příběhů tzv. pro děti...to jsou totiž většinou "bezobsažné komerční sračky"..! ;-)

13.04.2016 21:55:32 | bogen

Díky za milý komentář :)

13.04.2016 23:08:37 | MARKO

...když kyblík, tak jedině s lopatičkou...

12.04.2016 20:08:35 | Jort

Díky, pravda, lopatička zatím nemá roli. :)

12.04.2016 22:25:46 | MARKO

co je mokrý, to je čistý...:-)

12.04.2016 17:06:18 | básněnka

Děkuji za přízeň, milá básněnko.

12.04.2016 17:22:57 | MARKO

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí