ČAS MYŠI

ČAS MYŠI

 

     Mafii se zdál zvláštní sen. Někdo si myslí, že "ČAS MYŠI" neexistuje. Soustředila se na jemný zvuk, který rozechvíval okolí. V okapové rouře zachrastilo.

 

     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

     Zachariáš byl kocour se vším všudy. Velká bílá skvrna na jeho hlavě svítila oproti ebenově černé srsti. Hodiny se dokázal nečinně povalovat a líně pozorovat okolí (a bylo mu u vousů, co si o tom kdo myslí).

 

     Neznamená to, že by nebyl připraven. Pootevřeným okem monitoroval situaci. Byl-li někdo příliš dotěrný, varovně pohnul špičkou ocasu.

 

     Při chůzi se neslyšně posouval vpřed, s tlapkou co chvíli zvednutou, ochutnával a prozkoumával podezřelé pachy, aby záhy přešel do ladného akrobatického tance, kterým se dovlnil až k místu určení.

 

     Opatrně se posadil na zadek a vyčkávavě obtočil ocas kolem těla. I tentokrát byla reakce na jeho počínání kladná.

 

     Člověk si bez zaváhání poslušně lehl na zem a nastavil mu břicho. Kocour se na něm uvelebil s navyklou samozřejmostí. Popotahoval si vousky a zíval na znamení nadřazenosti.

 

     Od doby, co kočky převzaly vládu na Zemi, lidmi ještě více pohrdaly. Jak jsou oškliví a neschopní, při lovu myší příliš hluční a i ve všech ostatních zásadních směrech víceméně nepoužitelní.

 

     Zachariáš zazíval. Ale jeden moudrý kocour kdysi napsal: „I zdánlivě nepotřebné se dá využít. Co nemůžeš sežrat, to ti ještě poslouží.“

 

     Když příroda naprosto vyčerpala všechny svoje zdroje a zůstal jediný potravní řetězec „zrní – myš – kočka“ (k tomu jakýmsi nedopatřením člověk, ovšem natolik zdegenerovaný, že nebyl schopen vlastního úsudku), byla jakýmsi přirozeným vývojem nastolena nadvláda koček.

 

     Ne, že by lidi nutně potřebovaly, spíš je vzaly na milost ze staré známosti (taky pro zábavu), pro lidi bylo ale soužití s kočkami nutností.

 

     Zachariáše lenošení přestalo bavit. Lehce nahrbený se elegantním obloukem přenesl přes ležícího člověka. „Miaú...“ Člověk se odkulil stranou. Kocour pořád tak nějak nedokázal pochopit (i když sám se k tomu příliš nevyjadřoval), jak mohli lidi tak dlouho přežít?

 

     Zatímco mu hlavou táhlo plno pochybností, nehybně naslouchal. Vzápětí se dal se pohybu. Po krátkém pronásledování na myš s přehledem dostihl, bleskově na ni zaútočil a zakousl ji.

 

     Zbytky soucitně přenechal člověku. Ten mlaskal, slintal, brkal, po očku vděčně sleduje svého pána.

 

     Zachariáš ležérně usazený na boku, s jednou tlapkou vytrčenou do vzduchu si důkladně a systematicky čistil srst, až nakonec s hlavou elegantně složenou na předních tlapkách spokojeně usnul.

 

     Člověk dojedl a pokorně se přitiskl k hřejícímu chundelatému kožichu.  

 

     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    

     Mafie se ve spánku obrátila na druhý bok. Cítila zadostiučinění. Někdo si myslí, že „ČAS MYŠI“ neexistuje. V okapové rouře zachrastilo.

 

 

 

Autor Iva Husárková, 14.06.2019
Přečteno 440x
Tipy 18
Poslední tipující: Kubíno, piťura, jondys, Jort, Neegoista88, Amonasr, vlnka, Marten, Frr, Dreamy, ...
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ten čas přijde, po současném Času vepřů...;-))

14.06.2019 13:08:55 | Marten

he hahááá... děkuji Martene za trefný komentář :-))

03.07.2019 08:02:09 | Iva Husárková

ano ANO Miciukó Ivukó Kóbe-Čas myší je stejně podstatným eonem světa jako např. Čas hvězd a mandragor....díky za moudrou stručnou aforistickou rukověť základního miciukonářství****ST* :-D*
přeju Tobě i Tvým vzácným kočendám poDyjním lahodné víkendové pelešnictví***
PS vyřiď prosím Tě Miušcce Tomovi a Seušce že KOMU ČEST TOMU SLÁVA***

14.06.2019 10:05:38 | Frr

sláva Tobě Jiřulko!!! prosím dovol abychom Ti udělili VELKÉ KOČIČÍ PODĚKOVÁNÍ za Tvoji přízeň před nastoupenou kočičí jednotkou MŇAU :-)) krásný den a přívětivý víkend děkuji moc OOO***)))

14.06.2019 11:16:52 | Iva Husárková

Každý den nacházím několik nakousaných nebo jen zadávených myší.Máme tři kočky a dva kocoury. Na sčítání koťat zatím letos nedošlo a až teď jsem pochopila, co mi ti chundeláči těni "mrtvolkami" vlastně chtějí říct. No, jsem jen člověk, kterého trpí... :))
Ty tvé kočičí Ivi... a nejen oči...jsou moc príma. :)

14.06.2019 08:50:00 | Dreamy

jsme tak nedokonalí měli bychom mít stále na paměti jak moc jsme vděčni že nás trpí... pacopusa Dreamulinko za Tvé vcítění :-)) pohlazení všem Tvým páníkům a zvlášť Alíkovi mému zachránci VIVAT!!! děkuji za moudrý a krásný komentář ať máš krásný den a pohodový víkend jsi prima :-)) OOO***)))

14.06.2019 08:58:59 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí