Zoubkové království

Zoubkové království

Anotace: aneb jak to chodí v jednom smyšleném království

Sbírka: Šperky pohádek a pověstí

Před mnoha a mnoha lety existovalo v Jizerských horách jedno království které nechal vystavět král Sklovina I., ač byl malinkatý jako dětský zoubek vládl moudře a spravedlivě dlouhé roky.
Král měl také 3 dcery Stoličku,Korunku a nejmladší Plombičku která byla ze všech dcer nejošklivější ale zároveň také nejchytřejší.
V tomto království bylo zakázáno jíst cokoliv sladkého, žádné dortíky , bonbóny , čokoládu ani lízátka. za to se musela několikrát denně dodržovat hygiena a jíst jen zelenina která rostla na vyleštěné souvrati. Všichni také chodili k panu doktorovi Vrtačkovi na pravidelné kontroly. Všichni zde byli spokojení a dobře se jim žilo.
Tedy ne úplně všem ! Z králova nařízení nebyli rádi zdejší zmrzlináři a cukráři poněvadž i v době největších veder nic neprodali brzy se proto ocitli bez práce a byli proto na krále nazlobení ale jeho rozhodnutí platilo dál.
Jednoho dne přijel do království syn zlého panovníka Kaza z vedlejší říše,že prý chce za ženu nejmladší Plombičku. a neučiní-li tak,nechá celé Zoubkové království pohřbít na věky věků.
Král Sklovina se o své poddané velmi bál a proto se sňatkem souhlasil, ovšem princezna Plombička byla velmi mazaná nechala od místních cukrářů nakoupit spousty dobrot a sladkostí a poslala je Kazovi jako svatební hostinu. Dobře totiž věděla že zlý princ stejně jako všichni z jeho království ujíždění na sladkém. Princ Kazík byl moc rád a hned začal ochutnávat víc a víc a nakonec se začal cpát a přejídat sladkostmi,když tu najednou - zlý král hrozně ztloustl a nemohl se vám vůbec hýbat. a ehle! netrvalo dlouho a zlý král zakřičel bolestí : ,,au můj zub!, můj zub! '' a opravdu prince Kaza rozbolely všechny zuby a do rána mu všechny vypadaly.
Zlý vládce,proto s velkou ostudou a hlasitým smíchem za zády utíkal ze Zoubkového království a od těch časů se tam nikdy neukázal.
Autor Petr27, 20.03.2018
Přečteno 1124x
Tipy 3
Poslední tipující: Iva Husárková, Anděl
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Petí....moc hezky!

21.03.2018 06:49:11 | Anděl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí