O mlynářce a černé mouce

O mlynářce a černé mouce

Anotace: pohádka o tom, jak se mlynářka polepšila

Sbírka: Šperky pohádek a pověstí

V jednom starém mlýně bydlela jedna stará mlynářka, podle lidí z vesnice to byla tuze lakomá a zlá žena,která prý zákazníkům,co k ní přišli pro pytel mouky, dávala do pytlů méně mouky nebo nebyla dostatečně umletá. lidé se samo sebou zlobili,ale nezmohli nic.
Zpráva o mlynářčině chamtivosti se jednoho dne
dostala až do pekla. Tak se lucifer rozhodl pověřit mladého čerta, aby se přestrojil za jinocha a zjistil jak se věci mají.
Podle dohody přišel mladík-čert k mlýnu a chtěl po mlynářce tři plné pytle mouky bílé, jako snížek.
Chamtivá mlynářka si jen pomyslela: ,,K čemu potřebuje tolik mouky? '' Přesto ale do každého pytle nasypala špatně umletou mouku se zbytky obilí a ještě ne úplně plné. Když to čert uviděl tak přesto poděkoval a zmizel. Ovšem ne na dlouho!
Večer,když mlynářka usnula vplížil se čert do mlýnice a všechnu mouku co byla v pytlích začernil sazemi, pak ještě zařídil aby i mlýnské kolo mlelo jenom mouku jako uhel.
Ráno,když mlynářska zjistila, co se stalo dala se do pláče, poněvadž věděla, že černou mouku od ní nikdo nevezme. Celý den pak u náhonu přemýšlela, jak se to mohlo stát, pak při pohledu na mouku si všimla sazí a pomyslela si: ,,To má určitě na svědomí ten čert co tu včera ráno byl !''
Začala proto čerta volat a hledat, ale marně , teprve po týdnu se čert ukázal a povídá mlynářce: ,, Tak co mlynářko, kolik jste prodala mouky? ''
mlynářka se nezmohla na odpověď, a začala na kolenou čerta prosit o odpuštění a slibovala že se polepší.
Na to čert čekal - kouzlem vše vrátil, tak jak bylo dřív. Mlynářka pak ještě čertovi dlouho děkovala a jen co mlýnské kolo domlelo, dala čertovi na cestu tolik mouky, že zbylo i pro celé peklo .
A věřte nebo ne od těch dob se z mlynářky stala hodná a poctivá žena, která vždy lidem z okolí dávala tu nejbělejší mouku do plných pytlů a v pekle měli radost, jak se jim povedlo mlynářku polepšit.
Autor Petr27, 19.03.2020
Přečteno 653x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí