Zánik starého vesmíru

Zánik starého vesmíru

Anotace: Jestli jste někdy přemýšleli nad vesmírem a nekonečnem, tak vás moc zklamu, protože já už jsem na to přišla:-) 571 slovy.

Možná že bylo světlo, možná taky ne.
Svět se smíchal do jedné podivné barvy, která v sobě obsahovala hlavně špinavě nachovou, šedou a křiklavě růžovou. Celé ty dlouhé miliardy let během nichž tato krajina vznikala konečně vyvrcholily do prvního svítání.
Za ta léta zde nebylo moc rušno, popravdě řečeno dnešek byl zajímavější než všechny dlouhé dny, hodiny a minuty předtím. Foukal totiž vítr. V Nekonečnu něco takového neznali. Ono se řekne neznali, ale v Nekonečnu nežil nikdo a nic. Jak by se tam také něco dostalo, když nekonečno nemá kraj, přes který by se sem někdo či něco mohlo dostat.
Kdysi bylo nekonečno jen malý kus země, který měl nějakou dnes již dávno zapomenutou spojitost se „za humny“. Jenže pak někde zachytilo cosi o lepším postavení a ctižádosti a protože u něj by to znamenalo nevysvětlitelnou katastrofu, tak si to vzalo k srdci.
A jednoho dne to začalo: Nekonečno se začalo - pro nedostatek slovní zásoby všech jazyků - zvětšovat.
Nekonečno nemá okraj a je všude a tento zvláštní fakt jaksi znemožňuje jeho postupný vývoj. Mluvme tedy o Zárodku nekonečna, který okraj, sice nepříliš rozlišitelný, měl.
Brzy vytlačil svou maceškou planetu - protože nelze mluvit o stvoření - až na okraj vesmíru, představitelného i nepředstavitelného všeho a tam byla samozřejmě zničena. Několik let - mluvme spíš o nanosekundě - Zárodek nekonečna držel smutek.
Pak pokračoval v započaté práci. Dosáhl k okraji vesmíru. V této chvilce napětí musím vysvětlit rozdíl mezi vesmírem a Nekonečnem. Těch rozdílů je hodně, pokusím se vysvětlit ty nejzákladnější. Předně Nekonečno se píše s velkým písmenem, zatímco vesmír ne. Dále je to delší slovo, má střední rod, obsahuje více samohlásek, není v něm „v“ a má dvakrát tolik slabik. A to vůbec není všechno, ale všem lingvistům se zrovna chtělo smrkat. Něco se ale hodí dodat. Nekonečno vytlačuje vše do zániku, zatímco vesmír to ponechává uvnitř sebe. Asi proto neměl tolik respektu na velké písmeno. A taky má okraj. Co je za ním, je již nedefinovatelné a nemožné. Proto to tam je. Nebudeme to řešit. Hodně tvorů a věcí se o to zajímalo a jen dva neskončili jako pobrukující trosky ve svěrací kazajce. Nekonečno a vesmír. Nebyla na ně dost velká kazajka. Možná, že je tam jen další nekonečno utlačující vesmír. Jisté je, že Nekonečno to chce vědět i přes protesty vesmíru a ten nemíní nic říct. Prostě se jen červená. To vysvětluje tu zvláštní barvu oblohy.
Takže nekonečno dosáhlo k okraji vesmíru. Ale nezmizelo. Vesmír si nevěděl rady. Co se stane, když zničí Nekonečno? Nevznikne jen další nekonečno? Jistěže nevznikne, ale vesmír zaváhal a Nekonečno se prolnulo s jeho okrajem. Proto ten vítr.
Vše se ustálilo. Vesmír užuž zanikl. Další hlupák, co jen přemýšlí a proto málem přijde o život a říká si, jaké má štěstí, že mu jen amputovali obě ruce, má trvale poškozenou míchu, oslepl a přišel o všechny vnitřnosti, které momentálně nepotřeboval i o fůru dalších.
Barva se změnila v barvu vody, o které všichni tvrdí, že je pitná, ale vám se ten mrtvý mlok na dně prostě nezdá.
Co se stane, když se srazí vesmír s Nekonečnem? Nastane Nic. To dlouho nevydrží, protože si ho nikdo neumí představit. To samé postihne Nekonečno a jako obvykle vyhraje ten nejchytřejší, který se sporu prostě neúčastnil. Nový vesmír vykopl ten starý, z kterého vypadlo několik použitelných věcí: hvězda s vlastní planetou, láhev minerálky, mrtvá žába a tabulka periodických prvků. Ve stylu tradice to vše uklidil za sebe a začal - trochu se zastyděl - napodobovat.(571)
Autor Rádoby zoufalá, 28.03.2007
Přečteno 637x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Teda toho jsem četla až potom, co jsem tohle napsala, ale je tam absolutně stoprocentní vliv Terryho Pratchetta, toho jsem v té době četla pořád.:-)

01.07.2007 17:55:00 | Rádoby zoufalá

Lehce to zavání Adamsovým Průvodcem po galaxii. Ještě jsem se nerozhodla, zda to je dobře nebo špatně.

01.07.2007 13:16:00 | Gina Rocca

já vždycky jenom blbosti, dík za to dobrá:-)

23.06.2007 16:00:00 | Rádoby zoufalá

dobrá blbost, fakt dobrá

23.06.2007 15:52:00 | lexus

:-D parada

23.05.2007 22:49:00 | Mango-Holka

Tak tohle by jeden můj kamarád označil za "totální psycho" a pak se začal smát. Jelikož je dotyčný můj skorobratranec a já mu jsem podobná, neubráním se stejné reakci...

19.05.2007 18:18:00 | Alea - kometa kdovíco přinese

Tož enom, aby ňa neco také nepotlalo, lebo co bych potem píl. Snáď né v nekonečnu zababranú vodu. Ináč děvča fajn, cosi také tu mám také, píšu plnú řádku bodú. Enom tých nekonečných nekonečnú bysem neco ubrál, abych sa v tem neztratíl.

24.04.2007 16:58:00 | stryc

tak se zacim bat,abych se nekdy v tom nekonecnu neztratila..:D

15.04.2007 15:05:00 | Adrianne Nesser

už se stalo...ale nic nevidím..:))) hm?:)

29.03.2007 22:09:00 | Favi

ale můžeš se kouknout na icq

29.03.2007 21:40:00 | Rádoby zoufalá

jo..:D myslíš..kljvoanvopnnw???:D se znáte jo?:) No dobrý,dobrý..neber to jako že po tobě jedu, ale zajímalo by mě jak dáma s hovnocucem vypadá:D
(doufám, že jsem se nespletl, jinak by to byl trapas..chtělas ho řídit ne?:)))

29.03.2007 21:34:00 | Favi

Barča? Ty tady nejsi asi jen těch dvacet dní, že? Nebo jo? Nic mi do toho není...jen tak..A nechceš dojet raději v sobotu?:) V neděli o Tebe příjdu.. a to by byla škoda..:)))

29.03.2007 21:19:00 | Favi

vzkazy ostatním uživatelům...:)))

29.03.2007 20:37:00 | Favi

V Ostravě..v sobotu..:) spaní zajištěno prej..kdo bude potřebovat.. je to všechno na fóru...(diskusní fórum)...SRAZ-finální informace...podívej se a dej vědět!:)

29.03.2007 20:36:00 | Favi

No holka..:))) Ty mě nepřestaneš překvapovat:))) Už u anotace jsem se smál...:)
PS: Asi nejedeš na sraz,co?:)

29.03.2007 20:17:00 | Favi

Fakt zajímavé, jen jsem se zatím nerozhodl, jestli geniální, nebo naprosto šílené... Určitě se mi líbil takový ten lehce sarkastický druh nadhledu:-)

29.03.2007 19:43:00 | Dorimant

To se Ti opravdu povedlo. Jdu už spát, jsou dvě v noci, tak doufám, že se mi nebude zdát o Nekonečnu. Fakt pěkný

29.03.2007 02:08:00 | vandule

Když jsem to četla, uvědomila jsem si, že vážně patřím do cvokárny. Zase mě nejvíc zaujala periodická tabulka prvků a ten mrtvý mlok...:-) Tak ne, vážně, líbí se mi to.

28.03.2007 20:41:00 | lidus

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí