Ohnivý anděl IV - první setkání

Ohnivý anděl IV - první setkání

Anotace: Sen ze kterého jsem se málem nevrátila - říjnový pokus

Sbírka: Cestou - necestou

.

///nebyl to sen... ale byla to skutečnost???////

„Proč jsi přišla?“ zeptal se hlas
„Hledám“ slyším sama sebe
„A co?“
„Odpovědi na otázky“
„A co chceš vědět?“
„Všechno“
„Nejsi zrovna skromná“
„Já vím“
„A kde všude jsi se ptala?“
„Všude, kam jsem přišla“
„A zeptala ses někdy sama sebe?“
„Ne, to mě nenapadlo.“
„Tak vidíš, honíš se po světě, a nevidíš, co máš v sobě.“
„Ale já nic neumím, jak bych mohla znát?“
„To jsi celá ty!“
Ovanul mě horký vítr a z prázdnoty se vynořilo světlo…
Posadil se naproti mně a zkoumavě hleděl do tváře…
„Kdo jsi?“ Ptala jsem se já…
„Jsem tvůj Démon, Průvodce, Anděl strážný… vše co potřebuješ“
„A proč se Tě nebojím?“
„Není důvod se bát, jsem přece Ty.
Jestli chceš opravdu znát, musíš poznat sama sebe, se vším všudy i když se ti to nemusí líbit. Chceš to?“
Cítila jsem, že kývu hlavou, přitom moje tělo leželo ztuhlé na zemi, neschopné se hnout.
Bylo to jako ve snu, přitom vše tak skutečné… vnímala jsem jak „rostu“, jak moje „tělo“ zabírá prostor celé místnosti a dál… rozpínalo se až k bolesti… až jsem se rozplynula… jen oči zůstaly upřené do očí zvláštního společníka… a vstoupili jsme do mé duše…rozběhl se film, proti proudu času… prošli jsme i ta nejtajnější zákoutí, dál a dál do minulosti, viděla jsem všechny hrůzy, krásy, nenávisti, lásky, pouště, oázy, hory a údolí… smála se a brečela, klečela na kolenou a prosila o milost, ubližovala a nechala si ubližovat, nenáviděla se a milovala…nevím,jak dlouho to trvalo… mně to přišlo jako okamžik, ale prý to byly tři dny… najednou se uvnitř mě něco „roztrhlo“ a zalil mě pocit takové úlevy, kterou jsem už nikdy později nepocítila… všechno se rozplynulo v nekonečnu…chtěla jsem takhle zůstat. Jen jsem prostě byla. Najednou se vrátil můj Průvodce a s ním krásná žena… Průvodce mlčel, ale ta žena se na mě začala usmívat…. „Chceš takhle zůstat už napořád? Bez starostí toho bláznění tam venku? Dej mi ruku, a já tě povedu, je to snadné…“ blížila se ke mně a já cítila, že chci odejít s ní…
Ale něco se ve mně vzepřelo… jako by mi projel tělem elektrický proud… Pochopila jsem, že i když je tenhle stav nádherný, chci se vrátit, musím se vrátit do koloběhu ze kterého jsem přišla… Ale pořád jsem stála na místě, nemohla jsem tam ani zpátky… Podívala jsem se zoufale na svého Průvodce. „Nadechni se! Nadechni se!“ Tohle mi opakoval bez přestání…. Najednou jsem si uvědomila příšernou bolest v plicích, celém těle.. a ten hlas….už to nebyl hlas ve mně, ale někdo mi šeptal do ucha v řeči, kterou jsem neznala, ale přesto jsem rozuměla. Nadechla jsem se co jsem mohla… všechno zmizelo….
Byla jsem zpět na podlaze v těle, které bolelo do poslední buňky, a někdo mě popleskával po tváři… Když jsem pomalu otevřela oči, skláněla se nade mnou vrásčitá tvář stařeny, s očima jako dva uhlíky, a lámanou ruštinou se ptala.. "Charašo"? A já, naprosto dezorientovaná, jen kývla hlavou a byla ráda, že jsem se probudila...

Kolem tváře mi zase proletěl horký vítr... "Teď už znáš...!

.
Autor Triffid Kolbe, 06.11.2008
Přečteno 629x
Tipy 28
Poslední tipující: subrtka, nrocinu Jednorožec, sluníčko sedmitečné, denebrin, Squat_the_world, danielsoft, drsnosrstej kokršpaněl, Romana Šamanka Ladyloba, jedam, Bíša, ...
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Ta povídka mě zaujala... Je to hrozně dobře napsaný. A děj je taky dobrej :-)

07.05.2009 19:42:00 | subrtka

Myslím, že tenhle pokus se nejvíce ze všech přidržel tématu, a to dokonale.

14.11.2008 09:44:00 | denebrin

fíííí...

09.11.2008 01:54:00 | enigman

něco podobného jsem taky zažil:) Je to problém, jak odlišit sen od skutečnosti? Ve snu si šlověk myslí, že vše je skutečné, může se pohybovat, vnímat, mluvit...a když se probudí, zase si, veden smysly, myslí, že tohle je ta realita:) Takže jak to je? Řekl bych, že svět je iluzí, avšak iluzí, kterou musíme brát vážně, protože je reálná ve všech aspektech reality, kterou jsme schopni vnímat:) A povídka je perfektní, jen škoda, že je tak krátká.

08.11.2008 09:51:00 | Squat_the_world

tak tohle je hustý. dík za podělení se se zážitkem :)

07.11.2008 23:34:00 | danielsoft

nj, musím si někdy přečíst i ty části předtím...

06.11.2008 23:42:00 | drsnosrstej kokršpaněl

jo tak,ta se náramně povedla...

06.11.2008 17:34:00 | jedam

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí