Dokonalá symbióza aneb miláčku, spoléhám na tebe! - 3. závěrečná část

Dokonalá symbióza aneb miláčku, spoléhám na tebe! - 3. závěrečná část

Anotace: . .    Hele, můžeme udělat ještě poslední pokus, zamyslel se Jedy . . .

 

 

      Hele, můžeme udělat ještě poslední pokus, zamyslel se Jedy. Jestli vyjde, necháme dohodu tak, jak je. Dobře, i včetně bydlení přes zimu, dodal. Macíku, ty jim důrazně vysvětlíš, to chození na toaletu! Já s tím nemám nejmenší problém, klidně odpověděl zrzavý kocourek. A ty, Míšo, vyjednej s Dlouhoocasým, ať hezky přitáhnou ještě teď v noci – čtyři krátkoocasé.  Nemusí být nijak čerství, nemáme je na jídlo. A ty, zavrčel na Šmudlu, buď tak hodná, a když se tu něco zásadního probírá, nespi! Když vám starým to všechno tak dlouho trvá, prskla drze Šmudla, a já myši stejně nejím!

 

     A když na to panička neskočí?, zeptala se Míša. I když při své inteligenci samozřejmě dobře věděla, co jí Jedy odpoví. Tak to bude konec, šlus! Uvědomte si laskavě, že skončí volný přístup ke granulím, ke konzervám a samozřejmě i k piškotům a začne přídělový systém. Že netušíte, co to je? Tak já vám to milerád vysvětlím. Jídlo tříkrát denně a za jejího dozoru! Nemáš v poledne zrovna chuť na žrádlo? Tvoje smůla, misku odnese a donese zase až večer. Opozdíš se venku?, pokračoval Jedy a přitom koukl významně na Šmudlu. Smůla, seš bez večeře! Tak takhle to, milí zlatí, bude, to vám povídám! Obyvatelé přistavku tentokrát svorně mlčeli a při představě, jakou jim právě Jedy nastínil, je docela přešla chuť na myší stehýnka! . . .

 

 

 

Třetí den ráno . . .

 

 

 

     Opatrně a potichu jsem ráno otevřela dveře do přístavku. Nakoukla dovnitř a . . . nevěříla vlastním očím! Ležely tam myši – čtyři a nehýbaly se. Bohužel, vydechla jsem zklamaně, všechny měly krátké ocásky! Smutně jsem odnesla misku granulí, talíř s kočičím žrádlem a samozřejmě i misku piškotů. Bylo ticho. Jedy – náš krásný černý labrador, se na mě vyčítavě podíval a naše tři kočky vypadaly, že je to nijak nezajímá. Nedá se nic dělat, přece tu nebudu krmit nějakého vetřelce . . ., viď, Sigourney?

 

     Sotva za paničkou zabouchly dveře, Jedy vstal, otevřel dvířka od druhé skříňky a na Dlouhoocasého zavrčel jediné slovo: VEN! Nemáš srdce, lítostivě pištěl Dlouhoocasý, teď do mrazu, s celou rodinou! Mám srdce, ohradil se Jedy, a velký! Hele, až si to panička zase rozmyslí, můžete chodit na jídlo jako doteď. Jo, a nezapomeň, protáhla Míša své krásné tělo, na čtyři kusy denně! Jo, fajn, pak se Dlouhoocasý zarazil: a nebyly to jenom tři kusy? Byly, souhlasila Míša a jak se tak protahovala, zívla a ukázala všem krásný bělostný chrup s ostrými špičáky. Byly to tři kusy, ale to bylo jaksi předtím, než s vámi začaly ty problémy. To víš, klid a mír, nejsou zadarmo! Anebo se taky říká, co bylo včera, není už dnes, přisadila si Šmudla. Chytrá holka!

 

     Dlouhoocasý už nic neříkal. Čekal, až mu Macík otevře padací dvířka a smutně sledoval, jak ze skříňky vypochodovala celá jeho dvacetičlenná rodina. Ach, jo, utrousil, ta zvířata už jsou dneska na sebe jak ty lidi. Ale to obyvatelé přístavku už nemohli slyšet. Zrovna v tu chvíli totiž zaklapla padací dvířka a zvenku zafičel ledový vítr . . .

 

 

    

Konec . . . asi . . . určitě :-).

 

 

Autor Fany, 09.09.2016
Přečteno 471x
Tipy 9
Poslední tipující: Jort, Amonasr, Philogyny1, Iva Husárková, Sanneke
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ten závěr je dobrý, já bojuji pro změnu s časem, nějak rychle utíká a já zpomaluji a nebo naopak... ? :)

09.09.2016 10:14:36 | Philogyny1

Zrovna "boj s časem" nemůžeme vyhrát :-(, ono to jen tak vypadá, že jako stíháme, ale houby, nestíháme a nestihneme to, co bychom ještě chtěli a to je teda k vzteku :-( :-), přesto hezký den!

09.09.2016 11:39:12 | Fany

Heh, dobré to bylo, jsem spokojena :D

09.09.2016 09:49:21 | iluzionistka

Milá iluzionistko, moc díky, to mě potěšilo, vím, že čas je to nejcennější, co máme, a tak jestli nenudím, je to fajn :-).

09.09.2016 11:36:47 | Fany

Stálo to za to! Vykřikla Husárková procítěně a otřela si smíchem zvlhlé oči. Jedy je formát! Uřídit tak početnou komunitu vyžaduje strategického ducha a organizační schopnosti. Pak se zamyslela... nedali se jim příliš lacino? Jsou čtyři krátkoocasé dostatečnou protihodnotou za tak nezměrné riziko a hrozbu odhalení? Ano, utvrdila se. Jedy ví, co dělá. Až doteď netušila, jak složité problémy musí Jedy i ostatní řešit... dokud se na věc nepodívala jejich očima. Zježily se jim chlupy hrůzou (dokonce i Šmudla začala brát situaci vážně) při pomyšlení na zavedení slibovaných represivních opatření či dokonce - Jedy hlasitě polkl zděšením - na vyhlášení stanného práva. Člověk je nesporně inteligentní tvor a Sigourney Fany si byla dobře vědoma svého nadřazeného postavení v hierarchii vlastní domácnosti. Jak hluboce se mýlila. Jedy si blahosklonně olízl jazykem čenich. Přečůrat člověka vyžaduje psychologické nadání a dlouholeté zkušenosti získané bedlivým pozorováním a zkoumáním oněch podivných tvorů (jejichž jediným využitím je zásobovací a hladicí funkce - na žádné jiné Jedy za svého života zatím nepřišel) a v neposlední řadě i logické myšlení. Já, že nemám srdce? Posteskl si. Vždyť mám s člověkem takové slitování... Míša se zazubila. Ušlechtilost tě ctí, Jedy. Je znakem velikého ducha. Vždyť je to pro člověčí dobro, štěkl Jedy. Dlouhoocasí za mrazivého mlčení vyšlapávali ve sněhu úzké cestičky. Jsem dobrá, pomyslela si Sigourney Fany. Pořádek musí být. Vždyť je to pro jejich dobro. Miluju je nade vše.... Husárková konečně zavřela ústa a začala dýchat. V poslední vteřině tak unikla děsivé smrti udušením. Je dobrá, pomyslela si, ta Fany, je hodně dobrá, potěšila moje srdce i duši. Bude krásný den. :-)

09.09.2016 08:33:48 | Iva Husárková

Milá Ivo, Tvůj komentář je spisovatelské dílo :-), kterým jsi mě též pobavila :-), jen ti určitě zase :-) vychladlo to kafe, ale jak jsi psala, stejně ho piješ celý den studený, takže "vo co de, řekli by zvířátka v přístavku a dali by si spokojenýho šlofíka, v miskách granulí a piškotů, co jejich hrdla ráčí a ještě zbyde na Dlouhoocasýho s jeho famílií :-). Krásný den :-), ať žijem včetně Sigourney :-).

09.09.2016 11:34:18 | Fany

:-)))

10.09.2016 03:10:47 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí