Veselé dušičky aneb jak jsem se ztratila a zase našla

Veselé dušičky aneb jak jsem se ztratila a zase našla

Anotace: ať ho chodí strašit! . . . vyrazila jsem z vesnice A do vesnice B . . . ten kamión, co byl před chvílí ve strouze . . . onomu borci bylo asi vše jasné . . . doušourala jsem se za ním . . . a tam se stane něco strašného! . . . chápete to?

 

 

Veselé dušičky

aneb jak jsem se ztratila a zase našla

 

 

          Tento rok se mi moje tújové košíčky obzvlášť povedly! Dávám do nich vždycky nějakou tu koupenou ozdobu – vždycky červenou, je to pak takové veselejší a určitě vkusné. Což se mi potvrdilo loni, co takový podobný z hrobu záhy zmizel! Musel se tomu šmejdovi hodně líbit! Ať ho duchové mých předků chodí každou noc strašit!

 

     Tak ale abych se vrátila k základní myšlence. Takže košíčky jsem dala do kufru a vyrazila. Z naší vesnice A do vesnice B, kde máme hrob, je to zhruba 10 km, tedy měla bych být zpátky s velkou rezervou ještě před setměním. Takový byl plán, jak víte, plánování je základ všeho, že! Když jsem se blížila k vesnici B, zaznamenala jsem nějakou dopravní komplikaci na vozovce. Bylo to jasné. Půlka kamiónu vězela ve strouze, tak tak jsem tu druhou objela. Hoši od policie už to tu řešili. Zdálo se, že se nikomu nic nestalo, takže v pohodě. V pohodě, jak jsem měla brzy pochopit, nemělo být vůbec nic!

     Naaranžovala jsem košíčky, zapálila svíčky . . . Jo, máte to tu hezký . . . Ty malý vesnický hřbitovy mají svoje kouzlo . . .

 

     Vyjela jsem, ale daleko jsem nedojela. Ten kamión, co byl před chvílí ve strouze, tam už nebyl. Jeřáb ho vytáhl a teď se nacházel tak nějak nešikovně přes celou silnici, že se tudy možná protáhlo kolo, ale rozhodně ne auto! Co se dá dělat, počkám, zastavila jsem. A už se ke mně blížil policista. Mladý, postavu měl pěknou, to jsem si všimla. A něco na mě volal.  Já počkám! No, to nečekejte, paní, když ke mně došel, to byste se načekala, něco se tam zaseklo! Musíte jet jinudy. Jak jinudy?, projelo mi hlavou, já žádnou cestu jinudy! neznám, já musím jet právě  t u d y ! Jak jinudy?, vypadlo ze mě nahlas a v tu chvíli mi bylo jasné, že večer v posilovně bude mít kámošům co vyprávět! No, přece tudy, ukázal na odbočku vlevo, jejíž konec se ztrácel v tmavém lese. Ta vás zavede do vesnice C a pak už jste na hlavní. Vesele se na mě usmál, možná jsem mu byla docela sympatická. Ale nebyl čas pokračovat v dialogu, protože těsně za mnou se ozvalo kvílení brzd, to právě dobrzdil další zájemce o projetí. Poznávací značkou hlavního města P dával okolí na srozuměnou, že on teda vážně spěchá! Chudák, chápala jsem ho, ještě to má daleko . . .

 

      Zatím, co mu policista vysvětloval smysl odbočky, zajela jsem opodál. Do očí se mi tlačily slzy. Svírala jsem mobil a přemítala, zda mám manželovi zavolat do města M, že se ztratím v okruhu 15 km od domu a že se už neuvidíme! Ještě mě napadlo, že by z města M mohl pro mne dojet, ale nakonec by to bylo trapné, musela jsem uznat, že je to trochu z ruky. Co dál? Co budu dělat?

 

     Onomu borci bylo asi vše jasné, protože už vyrazil nabízeným směrem k lesu. Vtom mě napadla spásná myšlenka! Určitě má GPS! Takže logicky – když pojedu nenápadně za ním, dovede mě na tu proklatou hlavní. Hbitě jsem vyrazila, nesmím ho ztratit z dohledu! Připadala jsem si trochu jako akční hrdinka – šlápla jsem na to!

 

     Bylo mi tedy trochu divné, že jsem ho dohnala hned za tím lesem. Protože, jak víme, supermani z města P se s tím nemažou a prostě to valí! Tenhle teda nevalil, spíše se tak nějak šoural, až se došoural na křižovatku a tam zastavil. Nikde nikdo a ukazatel, který by něco ukazoval, také žádný. Došourala jsem se za ním a stáhla okénko. Také stáhl okénko. Taky jedete do vesnice C?, zeptal se a vypadal zmateně. Taky, ale nevím, kudy, nemám GPS, přiznala jsem se. To já mám, ale ten krám nějak nefunguje, pokračoval. Ta ženská říká, že mám teď jet támhle nahoru, ale připadá mi to jako nějaký kravín. V autě byl evidentně sám, takže jsem pochopila, že myslí ten příjemný hlas, co vám poradí i kudy na houby. Ale v našem případě jsme houby nepotřebovali, potřebovali jsme se dostat k lidem. Taky mi to připadá jako kravín. Tak na tom jsme se shodli.

 

     Chvilku bylo ticho . . . A co to zkusit tam dolů? Druhá odbočka vedla někam z kopce. Hm, to asi taky nebude ono, hlásí mi to, že je tam vesnice D. Aha, tak to je možný, o něčem takovém jsem slyšela. Tak že bychom to zkusili rovně? Víc možností už nebylo. Jo, to bychom mohli, souhlasil. Rozjeli jsme se. Delší dobu se nic nedělo, jen ta naše krajina se tak krásně míhala! To koukáš, co, to u vás nemáte?, pomyslela jsem si škodolibě. Zato ale mají cedule, kam mají jet, namítl můj druhý hlas . . . chtě nechtě jsem mu musela dát za pravdu . . .

 

     Objevila se další křižovatka, tentokrát jen s cestou vlevo a cestou vpravo. Nikde nikdo, konec světa, takže to bylo vlastně jedno kam. Rozhodl se vlevo, tak jsem ho podpořila. Po nějaké době se však přece jen v dálce vynořila civilizace! A s cedulí! Na ceduli stálo, že přijíždíme do vesnice E! Nikde nikdo. Napadaly mě různé myšlenky. Třeba ani žádná vesnice C ve skutečnosti neexistuje! Třeba nás silnice zavede na nějaké zapadlé místo a tam . . . a tam se stane něco strašného! Vždycky to tak bývá!

 

     Měla jsem dost. Ve vesnici E jsem zastavila na opuštěné autobusové zastávce. Buď mě zabíjí šílení domorodci, nebo budu mít štěstí a někdo mi poradí. Můj skorospolucestující, když viděl, že zastavuji, mi ještě stačil zamávat a pokračoval dál. Ovšem nevím kam, protože, jak mi prozradil jeden milý domorodec, který šel nakonec přece jen kolem, tahle silnice rozhodně do vesnice C nevede a ani nikdy nevedla! Je potřeba předtím odbočit vpravo! Ulevilo se mi!

 

     Teď už bylo všechno hned jasnější. Prostě vpravo, pak rovně, pak vlevo, dál už 50 m kolem aleje, ale pozor na most, před tím mostem šikmo nahoru vlevo, rovně, rovně, no a pak se projede vesnicí F a na druhé křižovatce doprava a za 10 minut jste ve vesnici C, dobrý?, zeptal se kluk. Dobrý, vydechla jsem. Ve skutečnosti jsem se ztratila už u toho mostu. Můj orientační smysl se trochu nerozvinul, no, bóže, vy naděláte. Hlavně, že jsem v jiných oblastech rozvinutá!

 

     Dojela jsem k mostu. Všimla jsem si, že se začíná stmívat. Uvědomila jsem si, že ve tmě špatně vidím, vlastně nikdo ve tmě nevidí, kromě našich koček. To už teď nebyla legrace. Asi jsem v pytli. Potřebovala jsem se uklidnit, vystoupila jsem z auta, abych se nadýchala čerstvého vzduchu. No samozřejmě nikde, nikdo! Ale nebyla to tak docela pravda! Vedle mostu byla louka a na té louce pásl dědeček kozu. Byl to obrázek jako z pohádky! A ten děda s tou kozou museli být z pohádky, protože od toho setkání se všechno obrátilo v dobré. Když jsem na něj vychrlila, jak jsem se ztratila a jak nemůžu najít tu zatracenou vesnici C. Pokýval hlavou a holí mi ukázal cestu šikmo nahoru.

 

      Za necelých deset minut jsem minula ukazatel se jménem vesnice C! Ano, skutečně existovala! Za dalších dvacet jsem otevírala naši branku.

     Byl to prostě zvláštní den – dušičkový . . . Víš, že mi dneska dušičky poslaly kouzelného dědečka?, obrátila jsem se na manžela. Hm, a bílé myšky tam nebyly?, utrousil od novin. No, chápete to? Co by asi na louce v listopadu dělaly bílé myšky? Ti chlapi jsou někdy vážně úplně mimo . . . :-)

 

 

Autor Fany, 06.11.2016
Přečteno 444x
Tipy 16
Poslední tipující: Jort, lada34, Philogyny1, Frr, Sanneke, Amonasr, jitka.svobodova, Iva Husárková
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...znám to...doktor M. mi vždy tvrdí, že má holuba a při jeho zkratkách lesem jsem podrápán a ošlehán kopřivami a jinými všemožnostmi...:)

08.11.2016 10:12:05 | Jort

tak bacha na něj, teda myslím na toho holuba, může bej nebezpečnej, abys o doktora M nepřišel :-( :-)!

08.11.2016 12:24:57 | Fany

nevím proč, ale ten most mi připomněl scénu: "Červený drát na červený kolík, bílý drát.. " Tak to by Fany nedojela ani do vesnice C :) . Pěkné !

07.11.2016 23:50:50 | BLO

:-), moc děkuji za přečtení a vtipný koment :-)!

08.11.2016 05:14:14 | Fany

Fany, nakukovala jsem už ráno, pobavila, ale během čtení jsem si neprozřetelně protřela oči rukama, které čistily kozí rohy od semínek a na dočasnou dobu oslepla... :)

06.11.2016 14:16:58 | Philogyny1

Dík Philogyny že jsi přes svoje "zdravotní komplikace" :-) povídku nějak "dala" :-)!

07.11.2016 04:50:00 | Fany

Dušičky Dušičky...proč by si taky neužily naše dušičky..:-D*

06.11.2016 13:19:30 | Frr

:-), upřímně Frr, já si to v té chvíli moc neužívala :-), moje konkrétní dušička byla dost malá skoro neviditelná :-).

07.11.2016 04:48:53 | Fany

Hezky se to četlo.

06.11.2016 10:00:37 | jitka.svobodova

Moc díky, Jitko, za Tvoji milou pochvalu :-), hezký den!

06.11.2016 10:24:28 | Fany

Chlapi jsou někdy vážně mimo. Ale kouzelný dědeček, pasáček koz, ať žije!!! Fany, normálně povídky nečtu ze dvou důvodů, jednak je to na mě moc dlouhý a su líná, jednak nemám čas, což už jsou tři důvody, tedy čistě ženská logika. Ale Tobě nedokážu odolat a chci Ti říct, že bych se nebála jet s Tebou kamkoliv, i když je dost možný, že bychom se ztratily, určitě bychom se zasmály. Jinak vážně uvažuju o tom, naučit kočky řídit. Po přečtení názvu jsem měla pochybnosti, že by dusičky mohly být veselé, ale jsou věci mezi nebem a zemí... mně se třeba od pohřbu mého spolužáka rozvazuje tkanička na pravé botě, nikdy předtím to nedělala... užila jsem si to moc. Děkuji. :-)

06.11.2016 09:02:48 | Iva Husárková

Ivo, díky moc za trpělivost při čtení :-), a já taky věřím na ty "věci mezi nebem a zemí" :-), takže si opravdu myslím, že mě "kdosi" shůry v ten den zachránil před smrtí umrznutím v autě :-) /ještě mi docházela baterka do mobilu :-)/.

06.11.2016 09:27:20 | Fany

Fany, pevně věřím ve Tvoji intuici - "buď mě zabijí šílení domorodci, nebo budu mít štěstí". S takovým arzenálem humoru není možný, aby Tě sežral krokodýl. Kdyby náhodou Tvůj anděl strážný měl jiné povinnosti, jsem přesvědčená, že bys vylezla na strom a šla za světýlkem, nebo by kolem prolítla toulavá kočka, zadívala se na Tebe smaragdovýma očima a promluvila lidským hlasem: "Fany, von dědeček pasáček momentálně nasává v hospodě a Tvůj anděl se válí vožralej ve strouze (páč potkal toho dědečka), ale něco mi říká, že bys měla jet cestou šikmo nahoru... Ale stejně je fajn pocit, když člověk dostane ještě šanci... OOO***)))

06.11.2016 09:39:23 | Iva Husárková

:-), Ivo, díky za Tvůj krásně vtipnej komentář :-)! Tak na anděly a pasáčky, kteří nám vždycky včas ukážou novou cestu :-)!

06.11.2016 10:23:39 | Fany

Tak na ně!!! OOO***)))

06.11.2016 13:26:09 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí