Pro světový mír a taky pro zdraví

Pro světový mír a taky pro zdraví

Anotace: Minipovídka o: Často se mě lidé ptají . . . ano, správně jste uhodli . . . bohužel . . . nejde to . . . obava o mé zdraví . . . se mi jaksi vyhýbají . . . nebudete mi věřit . . . já vám moc děkuji

 

 

Pro světový mír

a taky pro zdraví . . .

 

 

     Často se mě lidé ptají, jak jsem začala psát. Je to opravdu těžká otázka. Oni si kolikrát myslí, že ne, že tu odpověď jen tak mýrnyx týrnyx vytáhnu z kapsy, ale takhle jednoduché to fakt není. Musím se nad tím docela zamyslet . . . . . . . . . Táákže - ono to bylo vlastně takhle: Jednoho dne, už si bohužel přesně nevzpomenu, jestli to bylo pondělí nebo středa, jsem vzala do jedné ruky, tuším, že to byla pravá (jsem totiž pravák) papír. Ten jsem pak položila na stůl. A poté jsem vzala do ruky, a ano, správně jste uhodli, že to byla zase! pravá, tužku. No, a vy už teď určitě víte, co bylo dál . . .

 

    Ano, na ten papír jsem tou tužkou začala psát a od té doby jsem ještě nepřestala. I když, řekněme si to otevřeně, někdy bych se na to už nejradši vykašlala a šla třeba zalívat zahradu, ale bohužel . . . Nejde to . . . To víte, závislost, tý se člověk jen tak lehce nezbaví. To není jako třeba přestat kouřit, kdy s tím jednoho dne prostě prasknete a jdete vod toho. Tohle je daleko horší. Když totiž ty nádherné myšlenky, co se vám rojí ve vaší milé hlavě, nevypustíte ven na vzduch, tak vás tam začnou ty bestie užírat a užírat . . . No, a to by taky moh´ bejt váš konec, chápete???  

 

     Takže tímto se vlastně dostáváme ke druhé časté otázce. Proč vlastně píšu? No, tak samozřejmě, že píšu pro světový mír. O tom žádná. To je přece jasné. Dalším důvodem je ale ta obava o mé zdraví. Jakmile totiž ty myšlenky hodím na ten papír, či do PC, to je v podstatě jedno, prostě je někam hodím, tak mi, uf, dají svátek. No, pravda, je to jen do té určité doby, než se začnou rojit nové . . . To už je takový úděl, s tím nic nenadělám . . . Možná se ptáte, jestli by nestačilo ty myšlenky sdělovat pouze ústně, jako že bych tím docela šetřila naše lesy a tak. Tak já to tak dlouho dělala, zkrátka kudy jsem chodila, tudy jsem trousila ta svoje moudra. Jenomže po nějaké době jsem si všimla, že hlavně mý nejbližší, kterým jsem je hlavně trousila, se mi jaksi vyhýbají . . .

 

    Tak například: Syn se chystal na schůzku se svojí přítelkyní a já mu chtěla zarecitovat báseň „O nevěrné lásce“, nebudete mi věřit, ale zacpal si uši . . . Nebo dcera - slunila se na zahrádce a já jí chtěla přeříkat fejeton „O užitečnosti sběru slimáků“, nikdy nelezla na stromy, ale ten den strávila ve větvích . . . A tou poslední „kapkou“ bylo nepochopení od mého životního partnera. Byla taková ta chvilka, znáte to, a mě zrovna napadla moc hezká žertovná písnička . . . Ne, neměl pro to pochopení . . . Takže teď už tedy víte všechno a já vám moc děkuji za váš vstřícný přístup a to, že jste dočetli až sem a ještě pořád jste neodešli :-).

Autor Fany, 15.03.2017
Přečteno 572x
Tipy 22
Poslední tipující: bogen, zelená víla, jitka.svobodova, Nikita44, JSJ, Jort, Kubíno, Jenda P., Amonasr, Avola, ...
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kdo by odcházel? Je to nečekaný způsob vyprávění. Chvilkama jsem si připadal jako v hledišti divadla. To dělaj ty tvoje hojné trojtečky, dávaj nám pomalejším čas na použití představivosti. Máš to nějak patentovaný, nebo je můžu taky občas použít?

28.03.2017 21:08:21 | Petrlesna

:-), moc Ti děkuju za Tvůj pěkný "rozložitý" :-) komentář, mám z něj fakt radost :-), a určitě tečkuj jak je libo :-)!

03.04.2017 13:46:12 | Fany

Povídka, u které jsem se pochechtával. Skvělé! S psaním se těžce rvu. A to, prosím, nepíši (zatím) pro světový mír. Někdy si připadám jako herec Jaroslav Vojta. Ten se jednoho dne rozhodl, že napíše paměti. Koupil balíky papíru, naostřil desítky tužek, a když usedl k dílu, zjistil, že si nic nepamatuje. Povídku mám v hlavě, jsem překvapen jaké krásné věty se v nitru fomulují, ale jakmile zasednu k PC, většina je fuč.

25.03.2017 11:53:08 | František Kašpárek

:-), jé, moc děkuju za krásnou pochvalu, Františku :-)! Jj, obvykle ty nejkrásnější myšlenky jsou bohužel rychlejší než tužka a je to k podivu, ale kolikrát i rychlejší než PC :-(. Ale nezoufejme, když budeme rychlost trénovat, věřím, že to nakonec dáme :-)! Hezký den a hezké myšlenky :-)!

25.03.2017 12:04:57 | Fany

:-)
úžasný, psát humorně a s něčím uvnitř, tak to je prostě úžasný...
ani nevím, kdy mě napadlo psát... jen jednou jedinkrát jsem něco přečetla partnerovi a také po určité sklence vína v něm, jinak bych si netroufla :-)... píšeš fakt divně, pronesl... dobře, už mu nic nečtu... :-) ale co zasmála jsem se, píšu ráda, když mi něco napadne... pronesl, vůbec nechápu, proč máš tuhle potřebu... :-) tak jsem raději pustila hudbu... :-)

17.03.2017 22:54:07 | zelená víla

:-), milá zelená vílo, moc Ti děkuju za krásnou pochvalu, se červenám . . . :-)! A u Tvého komentáře, jsem se zasmála, úplně jsem viděla Tvého partnera, jak se u toho "píšeš divně" asi tvářil "divně" a možná se na Tebe díval trochu jako na mimozemšťana. Je fajn, že jsi "to" vydržela a píšeš dál :-)! Hezký den :-)!

18.03.2017 06:51:26 | Fany

Dobrý...ano, své pocity svěřit papíru je určitou terapiíí...dokud se nezačnou rojit další pocity (a ty se rojí celkem rychle, že?).

16.03.2017 09:26:44 | JSJ

jak přesné.. Den na stromě místo poslechu "mámatvorby", to se povedlo, Fany !

15.03.2017 17:54:03 | BLO

:-), tak teď jsi mě, milý BLO, tou "mamatvorbou" rozesmál, ono to je vlastně přesný :-), díky Ti moc a přeju hezký tvořivý den :-)!

16.03.2017 05:59:52 | Fany

...ooo... Fany, nikdy bych neodešla, dokud si nepřečtu od prvního do posledního písmenka... to je jakobych načala zmrzlinový pohár a tu čokoládu úplně dole nechala napospas citů neschopné skleničce, která z toho absolutně nemůže mít žádný požitek... nemohlo to být úterý? Rozhodně jsi přínosem pro světový mír, o tom žádná a zasazuju se i o nominaci na nobelovku za přínos a upevnění celoliterského zdraví, páč každé Fanyrozesmátí prodlužuje život o tisíc fanysekund, což je minimálně půl roku života!!! Já Ti moc a moc děkuji. ST. :-))

15.03.2017 12:35:00 | Iva Husárková

:-), tak jsem Ti, milá Ivo, kvůli Tobě! celou nos nespala a přemýšlela, a máš recht, bylo to v úterý :-)! Moc a moc děkuji za krásný vtipný komentář, nobelovce se samozřejmě nebráním, zvlášť pokud je s ní spojeno nějaké to finanční ohodnocení :-), to víš, nejen duchovnem je člověk živ :-) a jíst pránu jsem zkoušela a nějak mi to nesedlo, bylo mi po tom nějak těžko :-(. A máš pravdu, že v poháru je vždycky nejlepší to dole, takže já to taky vždycky vyškrabu až do dna :-)! Krásný usměvavý den přeju, ať máme ten život opravdu delší :-)!

16.03.2017 05:56:58 | Fany

Fanynko, nesmírně si vážím toho, že jsi obětovala spánek, abys mohla zdokumentovat tak významnou dějinnou událost, jako je samý počátek Tvých snah o zachování světového míru, což je cenný odkaz pro budoucí generace, co se nobelovky týče, i kdyby to nedopadlo, vzpomeň, že všichni velikáni byli skutečně oceněni a doceněni až po své smrti, což mi přijde nekonečně krásné, páč jejich sláva hvězd se dotýká... posílám Ti přání krásného dne a veselou náladu páteční. :-))

17.03.2017 02:46:40 | Iva Husárková

:-), milá Ivo, jsem ráda, že jsi tu moji probdělou noc náležitě ocenila, toho si fakt cením, a co bych pro to lidstvo neudělala, no. Na tu slávu se teda moc netěším, jak jsi mi to nastínila, tak už se toho v podstatě nebudu moci zúčastnit, no, ale bude to určitě super mejdlo, tak dobrý :-)! A taky se měj moc fajn :-)!

18.03.2017 06:44:28 | Fany

:-))

18.03.2017 23:44:06 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí