Seděla na klandru . . .

Seděla na klandru . . .

Anotace: Minipovídka o: Seděla na klandru . . . začala vesele halekat na celou ulici . . . bože, zná mě opravdu dokonale . . . Ne! . . . cože, otočil se na mě chlap . . . jakej průšvih?

 

 

Seděla na klandru . . .

 

     Seděla na klandru, klátila se do všech světových stran a už zdálky na mě mávala. Jako bychom snad byly kdovíjaké kámošky. Tedy ona si to zřejmě myslela, protože nejenom, že na mě mávala, ale ještě k tomu začala vesele halekat na celou ulici. Olá, olá, už je domáááá. Ani trochu se jí to nerýmovalo, ale evidentně to jí bylo úplně fuk. Důležité pro ni bylo, že už jsem domáááá a zase bude všechno při starém. Ale to se, holčička, šeredně plete! Netuším, kudy se jí zase podařilo dostat se ven z baráku, když jsem přece všechna okna důkladně zavřela a dveře? No, ty samozřejmě taky. Seskočila z klandru a poskakujíc po jedné noze, blížila se nějak umouněná ke mně. Aha, takže komínem. Příště abych snad kvůli ní lezla na střechu a dala na něj tašku, dumala jsem. Příště musíš dát na komín tašku, vyprskla. Hm, jestli ovšem  t y  vůbec dokážeš vylízt na střechu, dodala pochybovačně. Bože, zná mě opravdu dokonale. Ví, jak hrozně se bojím výšek. Aby ne, když se ke mně do baráku nastěhovala . . . Kdy? Jo, to bylo už tak strašně dávno, že si to vážně nepamatuju . . .

     Ne! Teď to dokonce vypadalo, že mě těma umouněnýma rukama obejme.  Nakláněla se ke mně a pořád se nemožně chichotala. Hele, nech toho, kdyby tě někdo viděl, tak by si pomyslel, že jsi blázen a já taky. Jenomže, chachá, nikdo mě nevidí ani neslyší kromě tebe. Jsem jenom tváááá, jen tváááá, zapěla tak falešně, že jsem si musela hned zacpat uši a zařvala: A dost! Cože?, otočil se na mě chlap, co zrovna procházel kolem. Pardon, zrudla jsem až po špičky bot. Zase budu mít kvůli tobě průšvih, cedila jsem už potichu mezi zuby. Jakej průšvih?, zeptalo se to stvoření nevinně. Jakej? Jakej?! Mám ti připomenout, co se stalo naposled? No, můžeš, opáčila drze. Naposled  m ě  pokousal náš kocour, když jsi mi pošeptala, ať, chudáka, odnesu dál od toho cizího kocoura, aby  h o  nepokousal! Mrkla na mě, jako že si vzpomíná. Víš, já už jiná nebudu, já jsem se takhle narodila . . . A znělo to upřímně a zároveň smutně . . . Tak pojď, ty potvoro, otevřela jsem dveře a má empatie vklouzla dovnitř. Jsem jenom tváááá, jen tváááá, zakvílela okamžitě na celý barák. Už jsem si ani nezacpávala uši . . . 

Autor Fany, 28.06.2018
Přečteno 577x
Tipy 21
Poslední tipující: aravara, zdenka, Koblížek, Iva Husárková, Amonasr, bogen, Sanneke, Květka Š., Lighter, Frr, ...
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To je lepší, je to výš v poetické rovině, já tyhle věci píšu dost realisticky i když nesedávám na hajzlu na náměstí a ropzhodně bych se kvůli tomu nesvlíkal

08.01.2019 12:51:38 | aravara

:-) věřím Ti to :-))! Díky, aravárku :-)!

10.01.2019 09:34:40 | Fany

úsměv.z

04.07.2018 00:55:33 | zdenka

:-) milá Zdeni, děkuju za Tvůj úsměv a taky Ti jeden posílám, měj se hezky :-)!

14.07.2018 09:53:42 | Fany

tvááá, levandulová ah aaaaaa :) výtečné...a parádny nápad aj s anotáciou

30.06.2018 14:04:39 | maryshka008

:-) hezké díky posílám, Maryshko, jsem ráda, že jsi mě navštívila :-)!

01.07.2018 08:32:55 | Fany

Ty to v životě asi nemáš moc lehký, děvčico. :-))) :o)))
No ale neboj, i mne provází po celý život podobná „stvoření“ a dávaj mi řádně zabrat. Pravda, už jsem se naučil na ně nahlas nereagovat, ale když jsme sami, tak jim to dávám pěkně sežrat! Naštěstí jsi tu ty. Vědomí, že i jiní mají podobné všeobklopující potvory mi dodává sílu a hned je mi lehčeji na tom světě. Krásný den a tašku na komín nedávej, protože tihle „nádherové“ si vždycky STejně nějakou tu skulinku najdou!

30.06.2018 09:33:21 | Koblížek

:-) máš pravdu, Koblížku moudrý, svou povahu nezměníme taškou na komíně :-)), moc Ti děkuju za Tvůj opět krásný komentář, věř mi, že si každého vážím hodně a mimochodem - jsem taky ráda, že Tě obklopují podobné potvory jako mě, fakt to potěší :-))! Fajn neděli přeju :-)!

01.07.2018 08:36:56 | Fany

Ještěže ses nad ní slitovala - bez ní by Ti totiž to psaní tak pěkně nešlo... :-)

28.06.2018 20:58:44 | Amonasr

:-) njn, slitovala, asi nějaká empatie, či co :-))! Díky Amonku za Tvoje milá slova, to potěší :-), a tak vlastně ta prokousnutá ruka nebyla zbytečná :-))! Hezký den Ti :-)!

29.06.2018 06:14:15 | Fany

:-D Určitě nebyla! :-)) Můj kocour třeba vyžaduje krmení zásadně z prstu, tak moc dobře vím, jak ostré má zoubky, když se někdy netrefí. Ale stejně nemám sílu mu to odmítat, tomu jeho pohledu se zkrátka nedá vzdorovat... Ale myslím, že ta empatie je potom tak nějak vzájemná a že i za tu občasnou nechtěnou akupunkturu prostě stojí... :-))

29.06.2018 09:05:17 | Amonasr

:-((! milý Amonku, pozor na akupunkturu! po té mojí akupunktuře zápěstí jsem na tu ruku ještě po třech měsících pořád docela chromá :-(, infekce, nemocnice, rehabka, snad už to bude jakžtakž dobrý :-). Jinak mám na kočičky stejný názor :-))!

29.06.2018 11:55:55 | Fany

:-( A jéje... Tak to tu Tvou empatii, milá Fany, musím obdivovat o to víc... ;-)

30.06.2018 22:04:32 | Amonasr

:-) njn, ta se mě drží jako klíště :-))!

01.07.2018 08:34:07 | Fany

;-))

02.07.2018 11:24:19 | Amonasr

:-) však zrovna Ty, o ní určitě víš, taky :-))?!

03.07.2018 13:30:31 | Fany

;-))

03.07.2018 19:23:39 | Amonasr

:-)

03.07.2018 21:59:43 | Fany

Kam já se se svým černým humorem hrabu, ty ho žiješ...:-))

28.06.2018 14:42:56 | Lighter

:-) asi jo, jsem tím tak nějak prolezlá skrz naskrz, prokoukl jsi mě, Lighteříku :-))! Pěkně děkuju a fajn den přeju :-)!

28.06.2018 14:45:16 | Fany

:-)

28.06.2018 14:45:59 | Lighter

tmu se říká magickej realismus...Fany-nko jseš skvělá STavitelka duhovejch mostů mezi reálem a zdáním*****:-D*

28.06.2018 14:32:53 | Frr

:-) milý Frr pradědáčku, magické díky za tak krásný komentář :-), rudnu až ke špičkám bot :-))!

28.06.2018 14:35:11 | Fany

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí