Popis - Pan Darcy

Popis - Pan Darcy

Anotace: úkol do školy

Fitzwilliam Darcy



Pan Darcy je postava z knihy a filmu Pýcha a předsudek. Je to gentleman z bohaté, šlechtické rodiny. Má sestru Georgianu, s kterou vlastní panství Pemberly s rozsáhlým statkem v Derbyshire.



Fitzwilliam je dosti vysoký, urostlý, asi 30ti letý muž s tmavými vlasy a přísným pohledem. Každý jeho kousek oblečení i těla je dokonale upravený. Vlasy má na krátko střižené, tmavé a na slunci se lesknou jako zářivý půlměsíc v tůni. Tvář má překrásnou, a když se mračí, na jeho dech beroucím obličeji se vytvoří malinkatá vráska zamyšlení nad jeho hlubokýma očima. Jeho ústa ukazují většinu jeho nálad. Ruce i nohy má svalnaté a při pohybu vždy tak ladné, až to někdy vypadá, že jakýkoli výstup nacvičoval roky.

Když se na tohoto gentlemana podíváte poprvé, zaujmou vás jeho typické, výrazné rysy. První takový rys by mohla být chůze. Tento ladný krok vyzařuje dojem, že se pan Darcy vznáší, či pluje po daném terénu, který jakoby neměl ani kopec, ba ani kamínek, který by zkazil ladnost tohoto pohybu. Druhý, leč lživý rys je jeho pýcha, či arogantnost, jak to popsala Elizabeth v tomto románu. Pan Darcy občas svým výrazem: „štítím se spodiny“ tento nesmysl potvrzuje. Jeho vybrané chování je přímo ukázkové, a když se klaní, či jede na koni, pořád ta činnost má půvab. Způsob mluvení i chování, značí o jeho velké vzdělanosti. Navenek působí chladně, nepřístupně a někdy až sobecky a pyšně. Má problémy komunikovat s lidmi, které nezná, ale když se někomu otevře, dokáže být oddaný, přátelský, hodný, obětavý a laskavý. Mohla bych tu vyjmenovat spoustu dalších věcí o této osobnosti, ale každý si musí názor utvořit sám, a já věřím, že jsem vám obrázek představivosti do vaší mysli nakreslila.
Autor Ela, 13.11.2010
Přečteno 1013x
Tipy 1
Poslední tipující: la loba
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí