Brokolice 1.5

Brokolice 1.5

Anotace: neříkám, že jsem druhý JaJarda, ale občas takové prozaické choutky mám.D

Tomáš Přidal si v kantýně přidal brokolici. A zemřel. Já to vždycky říkal, kdo si v kantýně přidá tu jejich brokolici, umře. A von vážně umřel.

"To ti teda povídám, koňové prostě myslej! A hned ti dám důkaz. No, von to není zas až takový důkaz, ale stalo se mě to, tak je snad jasný, že já si nevymejšlím, no né? Já, starej zasloužilej důchodce ze starýho zasloužilýho kovářskýho rodu. No dobře. Já si jednou takhle hovím v křesle, léto bylo, Františku, hovím v křesle u votevřenýho vokna, no a, jo povídal sem, že bylo léto? Jo..no a čtu noviny a tam, šak ty víš, moje voblíbená křížovka. Tak já ji jako že teda vyluštím, žeo. A v tom nad sebou, já byl votočený v tom křesle zády k voknu, však víš, jak si to křeslo v létě dávám blízko vokna, páč je mi tam příjemně teplo, no a nad sebou cítím horkej dech, já se votočím, a tam náš Šemík! A hrome, povídám, kdo tě vodvázal. Tak se zvednu, jakože ho půjdu odvíst do stáje, a von ten kůň spustí, no vážně, von spustí normální člověčí řečí: pane Brožek, ten lidskej cit na pět, to bude asi ta láska, ale to nemaj jen lidé, to já vám můžu potvrdit.
No a já tam teda sedím jako zkoprnělej, Františku, posloucháš mě, a ten kůň mluví dál: Pane Brožek, dejte mě do stáje taky ňáký ty noviny, mě je tam samotnýmu tak smutno. Nebo bych moh chodit k vám na vobědy. Aspoň v neděli. A budete ještě luštit tu křížovku?
No tak jsem mu ji teda předal, a von ten kůň s ní nakonec vyhrál první cenu! Františku, a víš co to bylo? Zájezd do emeriky. Rozumíš, co takový kůň ze vsi bude dělat v emerice? dyť ho tam sněděj, ti emeričani prej sou jak šílený po konině. Ách jo."

František Přidal seděl zkroušeně u píva a jedním uchem poslouchal svého kamaráda, Josefa Brožka, jak vypráví cosi o křížových výpravách a koních. Ty jeho válečné výpravy... Panu Přidalovi nedávno zemřel vnuk, a tak od té doby každý den zapíjí žal v hospodě. Ostatně, zapíjí v té hospodě vůbec všechno.
Vždyť to byl on, kdo říkal jeho mámě, ať se obloukem vyhýbá brokolici. Ale to ne, jeho matka mu prostě musela tu blbou brokolici vařit. Ale co, ona za to nemůže, stejně ho zabila ta z kantýny. Ne matka, ta brokolice.

V tom se v hospodě otevřely dveře, a v nich se objevila temná silueta. Tvor očima skenoval místnost, až narazil na pana Brožka, a spustil: "Pane Brožek, maj tam pro mně vedle sebe místo? Dříví je naštípaný a složený, tak jsem si myslel, že bysme si mohli zavdat, však víte, já vás v tom samotnýho nenechám. A že zdravím, pane Přidal, a upřímnou soustrast, dlouho jsme se neviděli."
Autor CoT, 13.02.2014
Přečteno 560x
Tipy 13
Poslední tipující: enigman, Robin Marnolli, hanele m., jitoush, Amonasr, Jan Voralberg
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jednou jsem si šel zaběhat...a jak tak klušu dorazím k bufetu...no co doplním kalorie...a von tam na zadních stojí kůň...a prej...dáte si hranolky pane?...málem mě trefilo...ale pak povídám s tatarkou a kečupem...

14.02.2014 00:17:06 | enigman

já věděl, že se jednou najde někdo, kdo jí hranolky jak s tatarkou, tak i kečupem. trpělivost růže přináší.

14.02.2014 10:53:35 | CoT

málokdo to ví ale je to kombinace ideální...

14.02.2014 11:02:27 | enigman

brokolice, jo?...co do toho dáváš?:-)

13.02.2014 23:31:12 | Robin Marnolli

řekl bych ti to, ale musel bych ti pak naservírovat brokolici :_)

14.02.2014 00:02:36 | CoT

mi přijde ta brokolice tu nevyužitá..

13.02.2014 20:11:25 | hanele m.

typický osud brokolice :_)

13.02.2014 20:20:19 | CoT

seš na ňu jak na cizí!

13.02.2014 20:25:08 | hanele m.

Napiš knihu, vyzývám Tě! Krásně hladké čtení...

13.02.2014 16:59:27 | Julien Declair

teda to je ale výzva. přijímám s dodatkem, že nic není jisté :D

13.02.2014 17:49:44 | CoT

Jó, moje oblíbená brokolice :D Ráda jsem si to zas přečetla :)

13.02.2014 14:56:52 | iluzionistka

ale nejez ji!

13.02.2014 17:50:21 | CoT

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí