Kočárový králík

Kočárový králík

Anotace: Já sy mislym, že tohle žádný perex nepotřebuje... viď Phil?

*

Králík paní Aleny

 

Paní Tamborská - přestože jsem se před ní musel mít na pozoru  (byla velká komunistka, protože to vynášelo) - mi něčím byla i trochu sympatická: strašně ráda jedla - a pila jak námořník. Na jejím pracovním stole se v době svačiny střídala tlačenka se spoustou cibule a octem, olomoucké syrečky, nebo romadury, případně slanečkové řezy a takovéto podobné pochoutky, vesměs ostré a aromatické. Protože ani mně to není nikterak cizí, byl v naší kanceláři občas tak hustý vzduch, že se nedaly ani dveře otevřít pro jeho velký odpor. Pořáde sháněla něco k jídlu, dlužno podotknout, že nejen pro sebe, ale i pro celou svou dost velkou rodinu. Přes ulici jsme měli malý, ale celkem dobře zásobený krámek s paní Nesložilovou, manželkou mého kamaráda, coby vedoucí a tak paní Tamborská jezdila domů s plnými taškami něčeho, co se dalo koupit výhodně, nebo jinde těžko sehnat (bylo  to – samo - ještě v totáči). Občas prohodila: pane kolego, nepůjdete do krámu? Jó? Prosím vás kupte mi jedno žbrďo!  Žbrďo? No pivo - nó…   

 

Panským kočím (řidičem ředitele podniku) byl tehdy Evžen Putzler. Měl na protějším břehu Labe ve stráni, malé hospodářství a samozřejmě pěstoval něco zvířat jatečně využitelných, jakož i něco ptactva užitkového. Kozy, prasata, králíky, slepice, krůty, husy a kachny. Občas přivezl do práce na prodej něco z přebytků; většinou, když chtěl jít na pivo a neměl peníze. O jeho produkty byl zájem: jeho velká vejce měla žloutky skoro červené, neboť slípky dostávaly kukuřičný šrot s posekaným špenátem. Králíci byli velcí, ale netuční, prostě dělal to dobře - a nebyl drahý. To vždycky zaručuje úspěch...

 

Koupil jsem jednou od něj králíka, českého strakáče, i když už na něm nebylo vůbec vidět, že to strakáč byl... Skoro tříkilový macek - již po stažení - Táborská na něm mohla oči nechat. Kolik - povídá - si to ten Evžen počítá? (to jako kolik stojí - rozumějte). Tenkrát stál králík v obchodě dvaatřicet káčées za kilo. Evžen je prodával za dvacet osm. Hale, pane kolego - povídá natěšená Tamborská - mohl by mi taky takového nechat? To nevím, ale jistě by vám ho moh' prodat, povídám, já mu řeknu, chcete?

Chtěla. Sama by si neřekla - Evžen komunisty nesnášel...

 

Povídám po obědě Evženovi: hele, Evžene, Tamborská by chtěla taky takového králíka. Můžeš jí ho zítra (v pátek) přivézt? Takového? ne. Už jsem tyhle vymlátil...ale - a oči se mu rozsvítily rošťárnou - mám tam starou samici, dóst velkou, aby byla Alena spokojená (on ji neměl nikdo moc rád, předsedkyni jednu). Ani já nevěděl, co z té záhadné ochoty vypadne, ale něco jsem tušil - nevěděl jsem ovšem co, jen tušil. 

                                                                                                                            Jen jí vyřiď, povídá s podezřelým úsměvem, že bude velkej a že jí ho dám          ještě levnějc. Za šestadvacet kaček kilo, ať tratím...  Druhý den po ránu přišel Evžen do naší kanceláře, tašku jak na třítýdenní dovolenou, hodil ji na stůl a praví: Chtěla jste velkýho králika. Tak tady je. Dostanu třistadvanáct kaček. Má přes dvanáct kilo. Měla oči trochu jak chobotnice, trochu jako hlemýžď... ale ani nemukla a sáhla po peněžence. Vypadl jsem z kanceláře, abych se na chodbě dosyta vysmál. Jen mne první záchvat smíchu přešel, vyšel ze dveří Evžen strkající do kapsy tři stovky, hubu od ucha k uchu a už jsme řvali smíchy oba.

Ten králík byl sedm let stará samice belgického obra...

 

 

Autor aravara, 07.01.2018
Přečteno 597x
Tipy 16
Poslední tipující: Malá mořská víla, Amonasr, hanele m., Kett, jitoush, Šípková Růženka, Philogyny1, Anděl
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jak dlóho ju vařila nebo pekla neviš ;)? ST

13.01.2018 19:59:14 | Malá mořská víla

Nevím a netroufl bych si se zeptat. Já ji líčím jako dobromyslnou, ale byla to mrcha...

15.01.2018 11:39:13 | aravara

V tom případku, pryč vod ní :)

15.01.2018 21:58:07 | Malá mořská víla

...sem se po ránu rozesmála....mám ráda to Tvoje vzpomínání hozený
na papír ve formě povídek.......Ji./úsměv/

07.01.2018 10:35:49 | jitoush

Už mne virtuálně znáš natolik, abys bezpečně věděla, že tvé zařehtání mi neobyčejně potěší...

07.01.2018 17:46:16 | aravara

Mám ráda humor a v neděli po ránu. SUPER!!!

07.01.2018 10:08:32 | Šípková Růženka

Jednu slečnu Růženu Šípkovou jsem znal v Litoměřicích, ale to mi bylo jen náct... tedy přes 60 let. Totožnost tedy automatičsky vylučuji (:-D (ale byla to kočka z nejhezčího půlprocenta ženské populace...

07.01.2018 17:44:45 | aravara

Milý, to opravdu nejsem JÁ. I když všichni jsme v podstatě jedno vědomí, tak vlastně ano, mohu to být já. Ale přitom je to můj pseudonym. Děkuji a krása je velmi pomíjivá, i když na ženě jako první upoutá muže.

07.01.2018 18:47:27 | Šípková Růženka

No - to jsem celkem tušil, ale možnost pohrát si se slůvky neobejdu(:-D

09.01.2018 11:42:34 | aravara

Já měla přesně takového labužníka kolegyni, vedly pečenáče, často na ni vzpomínám...
Usmívám se, já ty tvé povídky čtu moc ráda všechny. Na zahradu přihoď dvě mini ovce jako sekačku na trávu a máš vystaráno... ;)

07.01.2018 09:21:07 | Philogyny1

To jsem rád, že jsem tě a ostatní trochu pobavil... život vyrábí srandu, já ji jen zapisuji...

07.01.2018 17:41:13 | aravara

:):):) já myslela, že se z králíka vyklube kocour...moc hezky:)

07.01.2018 08:35:16 | Anděl

Nene - to se nědělá, on i ten šofér měl dost smysl pro fairplay i humor. I tak to bylo velmi veselé... (:-D ale ono jich doma bylo šest, z toho tři ve žravé pubertě - co to bylo deset kilo masa? (:-D

07.01.2018 17:37:43 | aravara

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí