Návrat domů

Návrat domů

Anotace: Když čas si vezme na oplátku nejcennější



Malý opuštěný domek mezi kopečky v pohraničí. Krásné místo s výhledem na horské štíty, které ho drží v náručí. Vzpomíná na konci příjezdové cesty v dešti mladá dívka. Rozkvetlé horské louky, okamžiky strávené s rodinou, které si dokázala přes všechno to trýznivé zlo uchovat v paměti.


Zvědavost a zároveň ostýchavost přistoupit ke vchodovým dveřím a alespoň nahlédnout na malou chvilinku dovnitř. Vstoupila do domu, ze kterého utíkala se svojí rodinou chladného říjnového večera. Oblohou létaly desítky německých letadel, a po okolí se pohybovaly stovky německých vojáků. Víc si z toho večera nepamatovala.


Mladá dívka vstoupila do staré místnosti, kde se jí zatajil dech. Vše stálo na svém původním místě, nikdo s ničím nepohnul.  Krátká chvilka na odběhnutí, která se proměnila v léta utrpení. Na stěnách visí staré fotografie, na jídelním stole připravené prostírání s nádobím k jídlu. Vše zasypané prachem a vzpomínkami, které v ní budily zvláštní pocity úzkosti. Jako kdyby se čas přehoupl ze dne na den o pár let zpět.


Stojí tam, a čeká na chvíli, kdy se hrobovým tichem ozve matčino volání k jídlu. Do prázdna posílá přání, aby zaslechla jediný tón piana ve společenské místnosti, na které hrál každý večer její otec. Z žádného kouta se neozve hlásek, který by dával náznak naděje, že nezůstala v domě sama.


Čas se na dívčino přání vrátil a dovolil ji nahlédnout domů, ale na oplátku si vzal s sebou to nejcennější, co domov tvořilo.

 



https://www.youtube.com/watch?v=aWIE0PX1uXk

 

Autor Kubíno, 09.08.2016
Přečteno 713x
Tipy 11
Poslední tipující: Frr, Philogyny1, Kett, Amonasr, Jort, Fany, Móny
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

hezký!

22.07.2018 21:15:57 | te.re.

Moc děkuji :-)

29.07.2018 22:51:05 | Kubíno

Umíííš :-)

09.08.2016 14:56:16 | Kett

Děkuju Kett :-))

09.08.2016 16:38:26 | Kubíno

Hezký obraz... :)

09.08.2016 14:49:16 | Philogyny1

Moc děkuji ;-)

09.08.2016 16:38:36 | Kubíno

Umíš se hezky vcítit Kubíno... :-) To pohraničí a zničený klavír mi připomněly rozbité varhany v opuštěném poutním kostele za mého dětství, na kterých máma dokázala dokonce ještě vyloudit pár not, když se zašlapalo na měchy - ty se nikomu nehodily, tak je nikdo neukradl. Když jsme si tam jednou zase šli s bratrancem o prázdninách v osmašedesátém hrát (bylo to moc romantické místo), zastihli jsme tam faráře, jak se sám lopotí a přenáší různý materiál nachystaný k plánované opravě. Nebyl jsem věřící, ale rádi jsme mu tam pár hodin pomáhali, přišlo nám fajn, že to chce zase přivést k životu. Za pár let to však za normalizace vyhodili pro jistotu do povětří a nezbyla už ani ta romantika. Dnes tam opět stojí krásné poutní místo, kam hojně jezdí i Poláci a Němci - zázraky se někdy dějí ;-) A dožila se toho ještě i moje máma, která si z dětství pamatovala i nádheru toho původního... :-)

09.08.2016 12:05:20 | Amonasr

Moc děkuji Amo :-).
Tak to jsem rád, že jsem ti připomněl hezkou vzpomínku z tvého života :-). Je moc fajn, že se na místo nezapomnělo a nyní slouží jako poutní místo :-).

09.08.2016 16:40:42 | Kubíno

:-)

10.08.2016 11:20:22 | Amonasr

Moc pěkné, Kubíno, klepl jsi hřebíček na hlavičku :-), že domov je tam, kde jsou naši nejbližší . . . ST

09.08.2016 06:03:26 | Fany

Děkuji Fany :-). Je to tak.. :-)

09.08.2016 16:38:55 | Kubíno

Pouta vrostlá a vyrvaná, o tom to všechno je, o člověku a jeho duši.:)

09.08.2016 05:49:46 | Móny

Moc děkuji Móny :-), ano o tom to všechno je ;-)

09.08.2016 16:39:20 | Kubíno

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí