Divadelní hra - ŠVÁB NA MOZKU 5.

Divadelní hra - ŠVÁB NA MOZKU 5.

Anotace: Divadelní spolek "ŠMÍRA" - domovská scéna v hospodě U Aťana.

OSOBY A OBSAZENÍ:

Děda Hadraba (82 let) - starší dvojník Vlastimila Brodského
krásná vnučka Zdenička (28 let) - Eva Šikovná
Honza (30 let, manžel vnučky) - Pavel Liška
kamarádi dědka:
Václav (geolog a klimatolog, 45 let) - Václav Vydra
Vojta (entomolog a filozof, 40 let) - Jaroslav Dušek
krásná servírka Boženka - paní učitelová
ohyzdná sousedka baba Hanousková - Zdenek Srstka

Scéna se vrací do Obrazu 1. Půdní byt starého činžovního domu. Děda leží v posteli.

Děda: (Leží v posteli na zádech a mluví do stropu.) "Proti švábům tu stříkali předevčírem, ale smrdí to tady, jako kdyby odešli teď. (Svižně vyskočí z postele a otevře okno. Na cestě směrem k záchodu se přerazí o invalidní vozík. V mžiku je opět na nohou. Diváci ho vidí v trenýrkách: perfektně vypracovaná postava, obličej bez vrásek, zmizely i kruhy pod očima. Prošedivělé vlasy i vousy zůstávají, tak mladý zase není. Udiveně kouká na své nohy. Poskočí. Potom ještě několikrát.) "Možná ještě spím a až se probudím, vozík mi bude ještě dobrej." (Štípne se.) "Aúúú. To není možný, co se to se mnou k sakru děje?" (Koukne se do trenek.) "Čau, taky nespíš? Taky máš ranní vstávání?" (Jde na záchod.)
Zvukař: Zvuk splachování. Možná přidáme ještě jiné zvuky, podle momentální úrovně náročného diváka.
Děda: (Vrátí se z WC.) "Křižíkova fontána jako za mlada!!! Teď už věřím, že jsem vzhůru. Ale jak je to možný?!" (Zase si podrobněji prohlíží nohy.) "Mám je nějaký poštípaný nebo pokousaný! Jako od štěnic. Nebo od švábů? Že by mě uzdravili od postřiků zmutovaní švábi, vylepšení enormním slunečním zářením? Tohle musím probrat s Vojtou entomologem. Ale to počká..." (Podívá se zase do trenek. Se zájmem. Už to není dvojník pana Brodského, spíš má figuru Antonia Banderase ve třiceti. Přesto jsme pro jistotu zvolili nenápadně do trenek instalovat molitanový tenisák.) "Všechno musí jít stranou." (Hovoří k tenisáku.) "Teď máme po třiceti letech chuť na ženskou, viď?"
(Někdo několikrát zazvoní.)
Děda: "Už je to tady!" (Tryskem přiběhne ke dveřím a prudce otevře. Za dveřmi je pan Srstka alias ohyzdná sousedka baba Hanousková.)
Hanousková: (Upřeně kouká na bouli v trenkách.) "Původně jsem potřebovala od vás sůl, ale..."
(Chvíle trapného ticha.)
Děda: (Smutným hlasem.) "Jdete jako na zavolanou."
Hanousková: "Viďte?" (Břichem dědu nastrká do bytu a zabouchne dveře.)
Děda: "Jdu pro sůl, ať to máme za sebou."
Hanousková: "Jak to, že chodíte? A kdyby jenom to!!!"
Děda: "Pokousali mě švábi a od té doby můžu skály lámat."
Hanousková: "Skály mě nezajímají. Hele, mě taky pokousali..." (Zdvihá sukni a chce si stáhnout bombarďáky.)
Děda: "Ne!!! Proboha... věřím vám! Cítíte na sobě nějakou změnu? Já na vás nic nového nevidím."
Hanousková: "Protože se špatně díváte." (Hodila jednu nohu na stůl.) "Mám o jeden křečák míň. A celulitida za ušima taky zmizela."
Děda: (Přinesl půl kila soli.) "Tak tohle si sypte do vany. Mělo by vám to pomoct. Ve všem. Jestli se naložíte do octa nebo do soli, to vyjde nastejno." (Strká ji ke dveřím a úspěšně za ní zabouchne dveře.) "Jestli mně nebylo na tom vozíku líp." (Promne si rukama obličej.)

(Pokračování.)

Autor Aťan, 05.01.2008
Přečteno 448x
Tipy 20
Poslední tipující: Blázen? =), Žqáry, Bíša, maena, prostějanek, Eclipse, Romana Šamanka Ladyloba, spare, Bean, ...
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nejradši bych s tím ředitelováním švihnul a šel taky do terénu. Stojej rohlíky stále 45 halířů? Bez sekretářky jsem úplně nemožnej...

07.01.2008 09:37:00 | Aťan

čubíku, že ty bys chtěl mít taky takovej výhled jako Aťan :)
Aťan Ti možná závidí, zase ty tvý inspirace :)

06.01.2008 17:45:00 | Romana Šamanka Ladyloba

...jo, a vyschne mi pramen. ...inspirace.

06.01.2008 15:36:00 | Aťan

... jsi Lump;-D... teda, pardon - Chlap;-DDD

06.01.2008 14:40:00 | Žqáry

Katuš, mám to odkoukaný ze života. Zbytečně na té střeše nemrznu... :-)

06.01.2008 14:37:00 | Aťan

Čubík, týýý vole, to by bylo drahý!!!

06.01.2008 14:36:00 | Aťan

... dneska jsem to našla... perlíš, drahý!!!:-DDD

06.01.2008 13:28:00 | Žqáry

...v občance vypadá furt blbě, má kliku. :-)

06.01.2008 12:01:00 | Aťan

Mluvil jsem s mladým-starým. Nemůžou ty šváby najít... ani mrtvý. Dědek si koleduje o maléry.

06.01.2008 11:00:00 | Aťan

Nasadím si do své nory šváby a pozvu deratízéry, juchú!

05.01.2008 23:32:00 | Bíša

a helemese..Božka :P

05.01.2008 16:16:00 | Bean

Bean-e jasan,
ty bys byl ten ťažný
a děda na chov :)

05.01.2008 16:08:00 | Romana Šamanka Ladyloba

ok..děj se vůle božíííí...heled....možná bych si jí mochi vzít..rozhodně bysme měli krááásný hygienčata..

05.01.2008 12:03:00 | Bean

Mohla by jí vtrhnout do kavárny inspekce hygieny. To by pak Božka tancovala, jak bys pískal...

05.01.2008 11:49:00 | Aťan

nemoch..njn :o))

05.01.2008 11:40:00 | Bean

já to věděl..ty nezbedo...
ti fuck závidim, že si s ní můžeš jako dělat co chceš .o))
heleď..nemoch by se tam f tom ději na chvilku objevit Bean..jako že by si užil(víš co..náááhodu jel kolem .o)))

05.01.2008 11:37:00 | Bean

Klidně prozradím, že si brousím zuby (pravé, ne protézy) na Boženku. To po mně nemůže nikdo chtít, aby to šlo jinou cestou... :-)

05.01.2008 11:31:00 | Aťan

:o))

ja chcu taky tenisááááááááááák..dostodobrej zvrat chybělo už jen vyvrcholení..njn gdo by do toho šel se srstkou .o))

05.01.2008 11:23:00 | Bean

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí