Paní Horáčková, přiznám se vám bez mučení…

Paní Horáčková, přiznám se vám bez mučení…

Anotace: Ze sbírky „Střety s babou Horáčkovou“

Sbírka: Střety s babou Horáčkovou

Výtah už zase stojí ve 12. patře. Asi něco nakládají. Menší výtah z úsporných důvodů přivolat nelze, protože ten vetší je „právě v provozu“. Čeští výtaháři splnili evropskou normu… a já zase s babou Horáčkovou (milou sousedkou) stojím a čumím na chodbě. Červené světélko stojícího výtahu na nás v 5. patře šibalsky pomrkává.

„Taky u vás byli, pane Aťan?“
„Kdo, paní Horáčková?“
„Nó… přece týý… jehóóóvisti.“
„Taky byli…“
„Jé, to je dobře, pane Aťan. To bysme mohli spolu jet vaším autem do Prahy na Strahovský stadión. Oni tam mají takový to svoje svatý přijímání …v nafukovacím bazénku, víte?“
„Paní Horáčková, já se vám přiznám bez mučení. Zachoval jsem se k Svědkům Jehovovým dost neuctivě.“
„To mě U VÁS, pane Aťan, vůbec nepřekvapuje,“ zle se zamračila. „Copak vám nedochází, že mají pravdu? Nečetl jste jejich brožurky?“
„Paní Horáčková, oni měli právě tu smůlu, že jsem ty jejich brožurky četl ještě dřív, než u mě zazvonili. Proto jsem je vyrazil.“
„Tak se smažte v pekle, vy sprosťáku!“ otočila se ke mně zády.
Začal jsem s přednáškou do jejích zad. Času bylo dost, výtah byl stále ve 12. podlaží. „Svědkové Jehovovi je stejně manipulativní organizace, jako ostatní podobné náboženské sekty. Zbaví vás postupně svobodného rozhodování, uchopí se kontroly nad vaším osobním životem. Časem budete přesvědčená, že mýlit se s jehovisty je daleko lepší, než mít pravdu bez nich. Brožurky o své „PRAVDĚ“ tisknou ve statisícových nákladech, upevňují mezi sebou pocit nadřazenosti vůči nečlenům, pocit majitelů pravdy, kterým jediným patří budoucnost,“ promlouvám monotónním hlasem do zad sousedky.
„Víte co, pane Aťan? Já vím, že je benzín drahej, ale takhle blbě jste se teda vymlouvat nemusel. Do Prahy pojedu vlakem, krkoune…“
Vyrazila pěšky - pět pater po schodech dolů.

Autor Aťan, 27.07.2008
Přečteno 873x
Tipy 60
Poslední tipující: Elisa K., Yendas, ewon, Iv, jjaannee, Carver, Spadlá z nebe, Tempaire, Hannazka, Iva Borecká, ...
ikonkaKomentáře (28)
ikonkaKomentujících (18)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No vidíš :-)
Jak zlomená noha otevřela oči :-)

21.12.2010 13:46:00 | Iv

bych nevěřil, že zlomená noha může být přeci jen k něčemu dobrá... :-)

21.12.2010 13:32:00 | Aťan

Já myslím,že jo !
Víš čím moje babička vystřízlivěla?
Jednou šla z toho srazu,mrzlo a klouzalo to a zlomila si nohu.
Pak říká:taky by bratrů :-) neubylo,kdyby mne bývali odvezli domů,zvlášť když mají tak drahá auta.
Drahá auta ?!?-počkej,oni říkají ať se oprostíme od majetku a sami jezdí v takových vozech ?
Už jim moc nevěřim ...?!

Já osobně si myslím,že ti pěšáci,co běhají po domech,tomu i věří.
Ale ti vrchní - vyvolení :-o
Muhehe :-)
No tak jsme se zasmáli...
Jsem přesvědčená,že ti co to vedou z valné části ani věřící nejsou !
Ačkoliv-přeci jen-věří v mamon :-(

21.12.2010 13:05:00 | Iv

Je to těžký, oni se vlastně chovají slušně... a pak zjistíš, že jsi jim dobrovolně odevzdala celý majetek, aby ses "osvobodila" od mamonu. Tak kde ten mamon pak je, u nich? :-)))

21.12.2010 07:29:00 | Aťan

U nás vlastně taky jednou zvonili..
Hned první otázka:Myslíte si,že by na světě nemohlo být líp?
Já: Ne
Druhá:A ve vašem životě,přeci jen by šlo něco zlepšit...
Já:Absolutně ne! Mám naprosto dokonalý život a jsem absolutně šťastná.
Třetí:Takže si myslíte,že vše je v naprostém pořádku?
Já: Ano,v naprostém.

Stejně to nepomohlo,stáli jsme mezi dveřma asi 20 minut,jelikož ještě neumím přibouchnout před nosem :-(

21.12.2010 01:10:00 | Iv

Také se přiznám, že asi před 5.-ti lety u nás zazvonili Jehovisti. Věděl jsem o nich už dost špatného, ale snad ze slušnosti nebo spíše ze zvědavosti jsem si s nimi dal schůzku a udělal jsem si na ně ještě horší úsudek ("obohacený" osobní zkušeností)než jsem měl ...

30.11.2010 07:50:00 | Yendas

Tedy Aťane - to je Megasupertipová úvaha. Přesně jsi vystihl to, co i já si o této sektě a jejich lidech myslím.

30.11.2010 07:35:00 | Yendas

Jé ty jsi znal moji babičku?
Jmenovala se úplně stejně a na chvíli uvízla v jejich pekelném sevření.Byla i na tom Strahově,vymáchat se v bazénu.
Postupem času jsme to z ní ale demokraticky "vymlátili" :-)
Tahle povídka mi nějak unikla :-(

29.11.2010 19:43:00 | Iv

Nic moc já dám a pak chci. Oni chtěj a nedaj tak ať si políběj prdel...

28.08.2008 17:49:00 | umělec2

Díky za komenty a jsem rád, že jsem píchnul do citlivého tématu - to já rád. :-))
Žqváry, mám berliček víc, páč kdybych jedny ztratil, abych měl rezervu... :-))

31.07.2008 19:36:00 | Aťan

To je síla, jak jsme slabí, viď? Každý si tu svou berličku najde:-) Ještěže je liter;-D

31.07.2008 09:33:00 | Žqáry

S Jehovisty mam zkusenosti vic, nez jen par minut u dveri. Vim, ze ostatni lidi "otravuji" v dobrem umyslu: dat jim sanci na vecny zivot. Vetsina z nich si to opravdu mysli, chteji ostatni vstupem k nim "zachranit". Nejen, ze znam dost dobre jeden manzelsky par, kteri k nim patri, ale i moje matka je jehovistka. Presto se nikoho z nich nepodarilo moji rodinu presvecit o jejich pravde. Celkove mam na to stejny nazor jako Ty, Atane. Jde o manipulaci lidi. Rict jim to ovsem do oci, znamena byt prilis pysny ci pod vlivem dabla. Ja se s nimi uz ani nehadam ani prilis nedikutuji o nespravedlnostech sveta, jelikoz to vse je voda na jejich mlyn. Vsechno tohle je v te jejich bibli resp. ve vysvetlivkach k bibli predpovezeno. Kazdemu svobodu smysleni, at si delaji co je bavi. No ne? Amen a Supertip.

30.07.2008 20:35:00 | janewe

Vadí mi každý, kdo narušuje mé "teritorium", tedy různí prodejci, agenti telekomunikačních společností apod. Vytáčejí mě průzkumy trhu a různé nabídky po telefonu, takže už opravdu vážně uvažuji o zrušení pevné linky.
Jehovisté a mormoni, to už je ale něco jiného. Jak se vám dostanou pod kůži,je zle. Nesmíte jim dát žádný prostor.
Nejosvědčenější je říci jim, že jste pevně věřící katolík, a dají pokoj.

30.07.2008 13:43:00 | Teop

..jakékoliv sekty a hnutí jsou mi proti srsti :) ale snažím se k nim chovat slušně ..tedy slušně jim vysvětlit, že o žádné další návštěvy nestojím :D .. obvykle stačí jen jedna moje otázka k jejich nabízeným prospektům " A je tam nějaký po*no?" :D .. a je klid! :)

30.07.2008 12:49:00 | Jiparo

Popelka > sekta jako sekta. A je jedno zda-li to jsou svědci nebo lidé v té zmíněné kauze. :-)

30.07.2008 00:30:00 | Eclipse

Aťane,

já osobně jsem nikdy nešla s davem. Když dav začne plivat na jakoukoliv skupinu, já chci stát mimo. Sory

V osobním životě preferuji slušnost... neboť zlo plodí jen zlo (nebo jak je to přísloví?)

Profesně se směřuji taky tak trochu proti proudu. Konzervativci ve zdravotnictví mě nemají rádi. Možná o mě kolují stejné zkazky jako o svědcích. To je ta co jim nakukala do hlavy ty různé nesmysly a dělá z nich problémové pacientky. Přitom jen poskytuji informace díky kterým se klientky, nenechají manipulovat. Každý má právo na informovaný souhlas i na informované odmítnutí a rovněž na korektní jednání ve zdravotnických zařízeních.

lidská práva jsou tak trochu moje hoby

řešit kolikrát svědkové zaklepou u dveří, mi přijde úsměvné, mě znepokojijí události typu Kuřim a podobné... to mi naskakuje fakt husí kůže

29.07.2008 20:23:00 | Popelka

Já, stejně jako Popelka, je vnímám také jako šťastné, usměvavé lidi. Otravné však zároveň, jak svítiplyn.
Nechť si každý vyznává co je mu blízké, nechť však s tím netejrá druhé.
Chceš-li Jehovistům dát najevo svůj nezájem, musíš být na ně hrubý, musíš je prostě vyhodit, vyrazit s nima dveře. Musíš použít jedině urážky nejhrubšího kalibru. Jinak přijdou zas a zas a jejich dětská výdrž trvá a trvá...
Jakožto nesvědek nemám svědkům za zlé jejich štěstí, to jim mohu tak maximálně závidět, nýbrž tu jejich nekonečnou vlezlost.

29.07.2008 16:40:00 | abcabcabc

Popelko, na Strahovském stadiónu jsem viděl spoustu zmanipulovaných lidí s koženě nepřítomným "šťastným" výrazem. Když viděli, že jejich nadšení nesdílím, upřímně se mnou pohrdali s vědomím, že ONI všechno vědí líp. Rovnocená diskuse byla absolutně z jejich strany vyloučena. Srovnávat obchodníka s letáčkem na vysavače - a jehovisty, ...to už vypadá, že tě Popelko jehovisti lapili.

29.07.2008 09:22:00 | Aťan

Bydlím v paneláku a u dveří mi zvoní spousta lidí. Někteří nabízejí levnější volání a změnu operátora, jiní pojištění domáctnosti, někteří prodávají výhodné zboží, další nabízí kabelovku, svědkové poznání bible.

všechno to vnímám jako nabídku služeb, které mohu využít nebo odmítnout.

Vnímám svědky jako šťatné lidi, kteří mají svůj smysl života, který je naplňuje. Proto asi tak druhé štvou.

zdraví Horáčková... :-)

28.07.2008 23:49:00 | Popelka

Jehovisti už zašli tak daleko, že nám před školou rozdávali všem ty jejich knižečky. I malejm prvňakum. My deváťáci je spálili. :-)))) (ale... není to rouhání? :-D Pokud jo tak to jsme v prdeli, Jehovisti si nás najdou... už teď odposlouchávají naše telefony.)

28.07.2008 21:00:00 | Eclipse

...no jo, v tom rozčilení jsem na ně úplně zapomněl... :-)

28.07.2008 21:00:00 | Aťan

příště až se budeš vymlouvat,
přidej trochu víc fantazie,
co třeba na mimozemské civilizace ? :)

28.07.2008 19:59:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Co bychom si počali,
kdyby baby Horáčkové nebyly?

Povedné dílko .o)))

28.07.2008 17:17:00 | Beepat

LOL!
Tomu říkám originální argument - výmluva na benzín. A přitom jsi jen říkal pravdu...
To s tím výtahem je taky dost blbej nápad. Už jen kvůli pí. Horáčkové :-D Pardon.

28.07.2008 15:34:00 | Chancer

...pomozme mu tam

28.07.2008 11:03:00 | .K.r.i.s.t.y.

Kdo chce kam...

28.07.2008 00:54:00 | Špáďa

Té své babě jsem na otázku, jaké je počasí, odpovídal,
podívejte se z okna, milá paní...

27.07.2008 23:08:00 | Bíša

každý máme svou paní Horáčkovou nebo pana Horáčka...
:o)

27.07.2008 22:45:00 | hanele m.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí