Anděl

Anděl

Anotace: Toto je příběh podle vyprávění mé babičky. Je to první příběh, který jsem zaznamenal do své sbírky.

Seděla jsem na verandě a nechápala co se děje. Do našeho domu vbíhali a vybíhali lidé a mne si nikdo nevšímal. Jako bych tu ani nebyla. Zrovna teď jeden v bílém plášti na mne málem šlápl. Vešla jsem do domu. V kuchyni za stolem seděl otec, hlavu ukrytou v dlaních, po kterých se mu kutálely obrovité slzy. Máma seděla na kraji postele a plakala také. Na druhé straně stál starší, šedivý pan doktor a držel holčičku, co ležela v mé posteli za ruku, díval se na své hodinky a tvářil se ustaraně. Půjdu ven na zahradu, napadlo mne a tak jsem vyšla z domu. Všimla jsem si, že náš Beny, který je vždy rád, když ho pohladím, přede mnou couvá. Prošla jsem kolem altánku a slunce příjemně hřálo. Bylo mi tak nádherně jak nikdy v životě. Najednou jsem uviděla, že proti mně na cestičce stojí neznámý člověk. Všechno na něm bylo bílé, jako by to byl nějaký ženich. „Ahoj Barborko,“ oslovil mne a hned se zeptal, kam jdu. „Za sluníčkem,“ odpověděla jsem a ukázala prstem na oblohu. „Ještě máš čas,“ řekl a vzal mne za ruku. Teprve když jsem se otočila k domu, tak jsem si všimla, že prší, ale já nejsem vůbec mokrá. „Doprovodím tě domů," řekl, vzal mne za ruku a pomalu jsme vykročili. Jako bychom ani nešli a jen se pomalu vznášeli nad trávníkem. „Musím domů,“ zeptala jsem se. "Jistě, proto jsem tady.“ „A uvidím tě ještě někdy?“ zeptala jsem se. „Určitě Barborko, jednou určitě," řekl a usmál se na mne.
Probudila jsem se a bylo mi hrozně zle. Nemohla jsem mluvit, nemohla jsem se pohnout a všechno mne bolelo. Otevřela jsem oči. U mé postele seděla máma, v ruce držela kapesník a utírala si slzy. Pan doktor položil mou ruku, usmál se na mě a jen řekl: „Ty jsi nám ale nahnala strachu.“ Maminka se na mne usmívala a to bylo dobře. Zavřela jsem znovu oči a již jen jako z dálky slyšela pana doktora, jak říká mamince: „Jen ji nechte spát. Teď už nemusíte mít strach, to nejhorší má za sebou.“


Barbora Marešová,
Benešov
Autor lada34, 02.08.2014
Přečteno 380x
Tipy 8
Poslední tipující: Jort, Romana Šamanka Ladyloba, básněnka, jitka.svobodova
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

zvláštní zážitek...taky se mi stalo pár divných věcí...a myslím, že každý máme opravdu svého anděla...

02.08.2014 22:39:18 | básněnka

Děkuji moc za zastavení.

03.08.2014 09:20:59 | lada34

pěkně napsané a zajímavé

02.08.2014 21:38:45 | jitka.svobodova

Děkuji moc. Je to příběh mé babičky. Myslím, že tento zážitek ji ovlivnil na celý život a že nejen proto byla věřící. Díky.

03.08.2014 09:20:13 | lada34

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí