Ukolébavka pro blázny

Ukolébavka pro blázny

Anotace: ...

 

Chodníky se násilím probudily pod tíhou jejich kroků. Bylo kolem půlnoci, lampy svítily už jen z povinnosti.

Nikdo z nich nevěděl, co tu doopravdy dělá.

Pár kroků do věčnosti. Nebo vlastně ne, po schodech. Holá, neosobní chodba pochybného hostince. A zima. Taková až nepřirozená na tu roční dobu. Sesedli si jakoby se předem domluvili. Ženy obsadily postele, mužská část společnosti se usadila kolem stolu.

„Tak, kdo obětuje zuby?“ na stole stálo několik lahví piva v pozoru. Jak výmluvné gesto.

Několik lidí si došlo pro klíče, na kterých měli otvírák. Stovky klíčů a desítky osudů. Někdo se s otvíráky neobtěžoval a otevřel láhev o hranu dveří. Na dveřích zůstala malá rýha. Snad je to nebolelo. A seděli. Vteřiny a minuty se jim rozpíjely kolem oči. Mlčeli.

„Taky vás tak fascinujou ty díry ticha mezi náma?“

Prý že básníci. Už Heine přece tvrdil, že krásné rýmy slouží často jako berličky chromým myšlenkám. Asi jsou nemocní. Třeba blázni.

 

Sem tam se prohodilo pár slov. Pivo familiárně kolovalo. Sem tam někdo odešel ven na cigaretu. Spolu s ním potom přišla do místnosti i vůně tabáku a vlezlého chladu.

málokdo si všimne

že máš oči

jako tabák…

 

Raněné dveře se prudce otevřely a dovnitř vpadl jeden z těch chorobně nemocných, zlomený v pase smíchy. Ostatní se na něj nejistě dívali, někde vzadu v duších se jim soucit otočil na druhý bok. Asi už mu z toho prostředí přeskočilo. Podával nám papír, který očividně mohl za koňskou dávku jeho veselí. Osazenstvo na posteli z papíru vyčetlo, že se jedná o jakýsi dezinfekční plán.

„Expozice třicet minut, expozice šedesát minut, do zaschnutí. Dezan OX, Savo prim,“ četl jeden ze společnosti u stolu a po chvíli dodal „Dokonale smočit, nalít do sifónu,“ případný zbytek věty by zanikl v salvě smíchu.

„Taková pornografie,“ neodpustil si další. Piva jsou už víceméně prázdná.

„Jakmile sem jednou vlezeš, už nikdy neutečeš.“

 

Za okny zívla noc.

 

Byly tři ráno.

 

Autor Elisa K., 29.11.2014
Přečteno 476x
Tipy 27
Poslední tipující: Frr, Philogyny1, Krahujec, Hoppie, lada34, enigman, Luky-33, hanele m., básněnka, Amonasr, ...
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

a mě se zdálo že pod dřezem je nějak živo...

01.12.2014 15:50:00 | enigman

:o)

01.12.2014 18:07:03 | Elisa K.

taková pěkná pornografie:-)

29.11.2014 16:34:28 | básněnka

Z mojí hlavy to není... Bohužel :o))

29.11.2014 18:22:33 | Elisa K.

dyť jsi to psala:-)

29.11.2014 18:23:09 | básněnka

No ale z mojí kebulky to není, koukni na zařazení povídky - Ze života - z mého života to je, ale většina přímé řeči není z mojí hlavy, autory výroků bys musela hledat jinde :)

29.11.2014 18:26:54 | Elisa K.

směju se..ty mladá spisovatelko:-)

29.11.2014 18:27:25 | básněnka

Spisovatelko ne, to je moc vznešený - já jsem spíš takový zasněný písálek :)

29.11.2014 18:30:37 | Elisa K.

....něco mi to připomíná/smích/.....velmi neotřele umíš zpracovat.....
no...Ty přece víš......Ji.

29.11.2014 11:59:48 | jitoush

No jeje ;o) Díky, Jituš.

29.11.2014 12:49:15 | Elisa K.

Hrabě je skvělý básník a líbí se mi, jak jsi to tam zakomponovala, jen nemám moc ráda ty personifikace, ale to k tobě už prostě asi patří :)

29.11.2014 11:47:23 | iluzionistka

Asi patří, máš pravdu :) Díky, Iluz.

29.11.2014 12:48:27 | Elisa K.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí