Tulák

Tulák

Anotace: Povídka o poznání (ze života).



Odešel před lety z domova, utíkal před svým životem, skrýval se před svou minulostí. Chtěl zapomenout na své chyby, kterými ublížil jiným. Toulal se několik let po světě, poznával jiné kraje, jiné zvyky, ale i když se moc snažil, zapomenout na domov jednoduše nedovedl.


Postává teď docela sám ve sněhové vánici na prahu domoviny v hluboké noci. Podobný snímek z filmu, který se opakuje jako před lety, kdy se naposledy pozastavil a poté zmizel v oparu ranní mlhy.  Přimhuřuje oči před náletem studivých vloček a přemítá v hlavě nová rozhodnutí, když v tom mu nohy těžknou pod sílou nejistoty. Srdce nedoléčilo staré rány a mám riskovat, že přilétnou další? Učinil několik kroků vpřed a zastavil se na příjemném výhledu. Ucítil zvláštní sílu, která ho nečekaně polapila do svých sítí. Otevřel více oči, aby si vychutnal jeden z nejsladších pohledů v životě. Znovu spatřil domov, kde se narodil, kde prožil celé dětství a mládí. Pociťuje lásku, která hřeje u srdce a hladí po duši. Vločky příjemně šimrají po tváři, jako kdyby ho vítaly, tancují na jeho počest k jeho velkému návratu, k návratu tuláka, jehož boty poznaly různé kouty světa, prošlapaly na milion cest, překonaly nejednu překážku, čelily mnoha životním situacím.


Znovu stál tam, odkud utíkal s bolestí, která mu nedala svobodně žít. Nevrátil se ze zbabělosti, ale vrátil se s poučením, s prožitkem něčeho nového, jež ho naplňovalo sílou do života, kterou dříve nenacházel. Uvědomil si, jakou cenu má život.


Zlatem si život nekoupíš a sůl se jeho hodnotě nevyrovná.


 

https://www.youtube.com/watch?v=V5MlQqHE2_I

 


Autor Kubíno, 02.01.2017
Přečteno 572x
Tipy 14
Poslední tipující: Jort, Amonasr, Nikita44, Philogyny1, Helen Zaurak, Kett
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...když máš botky samochodky, tak není na výběr...

04.01.2017 18:56:53 | Jort

Přesně tak, o to víc se potom člověk těší domů po nějakém čase :-D.

04.01.2017 21:26:12 | Kubíno

Připomněl jsi mi, Kubíno, jak se mi vždycky krásně sevřelo srdce, když se přede mnou vynořila silueta hory nad mým rodným městem vždy na stejném rovném úseku příjezdové silnice po vyjetí z příslušné zatáčky... Krásně jsi zachytil emoce, které jsou mi blízké a rozumím jim... :-)

03.01.2017 18:54:31 | Amonasr

Jsem moc rád, že jsem ti mohl připomenout tento jistě nádherný okamžik. Moc ti děkuji za porozumění :-).

04.01.2017 21:25:05 | Kubíno

:-)

05.01.2017 18:17:59 | Amonasr

...náš domek zbourali a mi se pořád ve snech zdá, že je, a vracím se tam...

03.01.2017 08:03:25 | Philogyny1

Zajímavé, pravděpodobně tě k místu něco znovu táhne nebo ráda vzpomínáš :-).

03.01.2017 17:05:16 | Kubíno

To jsem rád že už jsi doma... a teď mi vrať boty.

Moc hezky si to napsal :-)

02.01.2017 21:58:25 | klaun

Díky klaune :-), hned ráno ti je pošlu :-D.

02.01.2017 22:02:18 | Kubíno

Moc pěkně napsané, Kubíno, velmi se mi líbí Tvůj způsob vyprávění! :-)

02.01.2017 19:34:10 | Helen Zaurak

Moc děkuji Helen, jsem moc rád, že se ti líbí :-).

02.01.2017 22:01:28 | Kubíno

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí