"Kapitalisti"

"Kapitalisti"

Anotace: Tedy ty čeští, ti šikovní

Co se vám honí hlavou?
Nic.
Hrůza, děs.
Ležím na peci a rozjímám.
Nápadů co dělat by bylo spousty.
Hlavně že vím, co nedělat.
Nečumět na zprávy!
Zabavit se smysluplnou prací.
Prý to zušlechťuje.
A výsledek předčí očekávání.
Někdy tedy taky ne.
Pak se dá číst, psát, kreslit, provozovat či poslouchat hudbu.
Limity má člověk ve své hlavě.
Tak může být naštvaný od rána do večera.
Ale stojí to stejné úsilí jako být v pohodě a to je přeci jenom krapet příjemnější.
Tak budu řešit třeba včerejší nákup pečiva.
Do pytlíku do kterého se mi dříve stěží vešlo šest rohlíků za 12 korun se mi jich vejde v pohodě 10 za 30 korun.
Ptal jsem se na to prodavačky a ona mi mojí domněnku, že pekárna okrádá zákazníky na váze potvrdila.
Dělá to zcela záměrně.
Dopolední závoz jsou rohlíky malé odpoledne ze stejné pak o více jak třetinu větší.
Dělají to snad kvůli mému zdraví?!
Jako podivné váhy 62,5 gramových Lučin, 14,3 gramových tyčinek, 1,75 litrových kol, 34 % alkoholu rumu, 7 % přísad biosložek v pohonných hmotách?
Kdysi byla pro přehlednost ve veličinách zavedena jednotné značení.
Hmotnost v kilogramech, odpor v ohmech, proud v ampérech, napětí ve voltech, výkon v kilowatech....
Kapitalistické uvažování obchodníků, vede ke snaze vše znepřehlednit.
Vždyť když nahradí obsah 100 gramového balení 72,5 gramovým a ponechá cenu a prohlásí, že si to žádá zákazník tedy trh mele jen prázdnou slámu.
Jde mu samozřejmě jen o co největší zisk.
Je přeci jasné a de facto stejné, že když auto bere příkladem deset litrů na sto kilometrů tak jeho spotřebu nesnížím častějším čerpáním menšího množství paliva.
Děje se přesný opak.
Zvyšují se nároky na balení, četnost nákupů, čas...
Tak až budou tito "obchodníci" zase uvažovat jak mě co nejvíce uzdravit nebo spíš nasrat můžou v tom veselé pokračovat.
Vždyť trh si to žádá.
Sirky co nehoří, máslo co nejde namazat, maso rybu s vodou.
Napadá mne ještě další příměr, koupě dřevěných obkladových palubek.
Jeden metr je na pokladně účtován jako 1,1 M2. Zakryjete s ním však jen 0,91 M2. Že by se cestou smrskly?
Ne ne, to je další z fint vytváření falešné ceny tím, že přidají plochu pera, které netvoří krycí plochu.
Nejinak je tomu při nákupu palivového dřeva a prepočtech na plnometr, sypaný metr atd.
Lze polemizovat i o přehlednosti účtu za elektřinu, plyn, topení.
V tom se nevyzná krom obchodníků nikdo.
Vliv nadmořské výšky na cenu plynu?!
Že to není možné?!
Ale je.
Jako poloha bytu v domě na koeficient neregulované složky spotřeby gigajoulu tepla.
U elektřiny podpora zelené energie, platba distributora, za jistič a ampér, paušál, obchodník a všichni ty parazitující šmejdi.
Prostě si připadám jako kdyby jsme měřili v loktech, přepočítávali to na akry, jezdili v námořních mílích, měřili ve withvortu, kmitočet sítě byl 60 Hz, a pinta by byla předzvěst nové obchodní soustavy.
A co na to obchodní inspekce?
Nic.
Kostelecké párky jsou přeci vhodné i pro vegetariány.
Je však zajímavé juknout do zahraničí.
Tam totiž tak okatě a tolik nekradou.
Snad si nevezmou mustr od nás.
Kapitalisti.
Autor umělec2, 04.04.2021
Přečteno 301x
Tipy 1
Poslední tipující: Amonasr
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Povídka je podle mne příběh, který má nějakou dějovou linku. Tohle je tak možná úvaha, s odřenýma ušima možná fejeton. Jinak to na mne působí spíše jako takové bouchání do stolu nad půllitrem piva.

04.04.2021 16:18:20 | stromeček

Ahoj, děkuji za komentář

11.04.2021 18:53:48 | umělec2

Ahoj, děkuji za komentář

11.04.2021 18:53:25 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí