Diplomacie

Diplomacie

Anotace: Nefunkční

Diplomacie
Počínání naší vládní reprezentace bych přirovnal ke slonovi v porcelánu.
Uvedu příklad, jak věc vidím.
Bývalý náš premiér, pan Nečas byl díky své milence , vlastně konkubíně, před veřejností tak zostuzen, že padla vláda i on.
I přez jasné důkazy, díky nahrávce se rozvedl a záhy se z konkubíny stala manželka.
Tato osoba - milenka zadávala příkazy ke sledování jeho tehdejší manželky vojenské rozvědce, která úkol z neznámých a podivných důvodů plnila.
Jestliže tedy mohu brát za pravdivou informaci o původci Vrbětického výbuchu od stejného zdroje, musím se ptát v čem spočívala neodkladnost sdělení veřejnosti.
Hrozilo snad nějaké nebezpečí z prodlení?
Nebo další útok?
Sedmileté vyšetřování myslím dává víc než jasnou odpověď.
Reakce na evidentně přepracovaného a nemocného i kolabujícího Hamáčka by měla být spíš hospitalizace v psychiatrickém zařízení než překotná vyjádření ostatních politiků.
Aby soud soudil musí být seznámen s případem i důkazy.
Toto tito naší "politici" zcela evidentně nedělají.
V tom spatřuji velké nebezpečí.
Z partnera se rázem stává nepřítel číslo jedna.
Současný svět je však propojen celou řadou ekonomických vazeb.
Vnitřní politika, náboženství je svrchovanou vůlí státu.
Nemusí se nám líbit Severní Korea, Bělorusko, Čína, Rusko.
Jistě ani oni nás nevidí v růžových brýlích.
Ale s celoubřadou z nich čile obchodujeme.
Dokonce jim ani nám de facto nic jiného nezbývá.
Jsme závislí na jejich ropě, plynu, uranu.
Vyrábíme u nich auta, pivo, vyvážíme řadu strojírenského zboží.
Jednostranné ukončení spolupráce poškodí jistě obě strany, ale naši rozhodně více.
Proto si myslím, že umění diplomacie má vybalancovávat rizika i přínosy.
Muniční sklady v držení soukromých firem na území ČR vyvolává celou řadu spekulativních otázek.
Kdysi bylo tvrzeno, že se jedná o vyřazenou munici naší armády určenou k likvidaci a skladující firma má tuto provést.
Na internetu je však vedena firma jako obchodník s vojenským materiálem.
Prodávají tanky, obrněná vozidla, munici....
Otázkou je do jaké zóny světa tedy tyto dodávají.
Rovněž je otázkou zda se tak děje s vědomím a souhlasem odpovědných osob naší obrany.
Je podivné i náhlé zfunkčněni vyřazené municei techniky.
Jistě materiál není kupován sběrateli
Otázka je i cena odprodeje zboží od armády.
Jestliže jsou příklad zbraně dodávány teroristickým skupinám, přez celou spleť neprůhledných dodavatelských vazeb, může nastat problém.
Amorálnost obchodníků s tímto je dána již z podstaty věci.
Nejde nezmínit minimální a chatrné zabezpečení skladů.
Obecné ohrožení bych tedy zcela jednoznačně spatřoval v osobách vlastníků firem zboží v areálu skladujících.
Stačí se jet podívat jak s podobným zbožím pracuje Setuza při výrobě a skladování průmyslových plastových trhavin Semtexu.
Jednoznačně tedy zde selhává úloha odpovědných institucí našeho státu!!!
Bezpecáci lítají po stavbách, kontrolují kde co všude možně a toto nechají ladem?!!!!
Představa, že by byla takto diletantsky zabezpečená atomová elektrárna, či vojenský materiál nedává moc optimistický pohled.
Údajné důkazy o činností dvou neúspěšných atentátníků vyznívají poměrně nedůvěryhodně.
Je tedy nutné si položit otázku možných okolností výbuchu.
Bylo to diletantství, náhoda či neopatrnost?
Nebo to byl zastírací manévr obchodníka?
Mohl to být i teroristický čin.
V tom případě je nutné větvit otázku prospěchu pro stranu čin realizující.
Mohla být tímto zbožím ohrožena?
Pak pokládám její čin za pochopitelný i odůvodnitelný.
Vedeme snad s tímto státem vojenský konflikt?
Máme právo podrývat jeho autoritu dodávkami vojenské výzbroje jeho protistranám?
Může o tomto rozhodovat soukromá firma?!!!!
Nezodpovězených otázek i hypotéz je mnoho.
Ale umění chladné hlavy, diplomacie a přesvědčivého konání všem naším politikům chybí a působí zbytečné a enormní škody.
My svět nezměníme, ale on nás klidně.
Tak se vzpamatuje i když si myslím, že je pět minut po dvanácté.
Otázka případné ochrany v pozici člena EU i aliance Nato je vidět názorně na příkladu Ukrajiny.
Tak hlavně tak nedopadnout.
Snad nás ochrání štít Slovenska.????
Autor umělec2, 22.04.2021
Přečteno 187x
Tipy 4
Poslední tipující: Amonasr, kaše
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

já jsem si to zase rád ujasnil

22.04.2021 11:30:50 | kaše

Zcela zásadní nesouhlas!
Abych to odlehčil moje hláška na stavbách při kontrolních /stavební dozor/ a autorských dnech:
"řekněte mi v jakých správních radách jste a já pak budu mluvit."
Všichni jsme se trošku zašklebili a promptně vyřešili co bylo na stole (ve stavebních denících). Na dojmy nebyl čas. To ovšem ještě byly doby, kdy nepadaly mosty.
RF? Smutný případ vnitřního rozkladu, rozpadu a minulých imperiálních dojmů . RF rozhodně nediktuje světu ceny komodit.

22.04.2021 08:59:07 | Lesan-2

Ahoj, děkuji ti vždy za tvůj pohled a komentář, byť třeba odlišný. Nejsem rozhodně žádný Rusofil. Moje cesta do Moskvy a Gruzie se odehrála v mém ranném dětství a moře jsem viděl poprvé v životě.
I let byl premiérou.
Příroda na Kavkaze byla ohromující.
RF však tyto komodity těží a významnou měrou těmito zásobuje Evropu i Asii tedy Čínu.
Na našich surovinách bohatnou Bakalové a Komárkové odvádějící státu cca 2-3 procenta z tohoto.

22.04.2021 09:11:16 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí