Všechno patřilo všem:-))

Všechno patřilo všem:-))

Anotace: Dětské radovánky místo mobilu:-)

Domy byly omšelé, šedivé a u každého druhého domu bylo lešení. Nikdo se o nic nestaral a vládlo heslo, kdo neokrádá stát, okrádá rodinu, no, a tak se skoro všude kradlo, kradlo a kradlo.Taky se říkalo, že je to Zááázrak, že se všude krade a nikde nic nechybí.To byla sedmdesátá léta, kdy mi bylo deset, léta absurdní.

Ve starých Nuslích jsme se v této době jako kluci vůbec nenudili. Vždycky jsme si našli nějakou tu zábavu. Měli jsme střechu nad hlavou, slušné pravidelné jídlo, rodiče, které jsme měli rádi a v hlavě spousty nápadů.
Jednou jsme takhle šli okolo plotu z vlnitého plechu a hrozně nás zajímalo, co se za ním skrývá. Netrvalo dlouho a byli jsme za plotem.
Na velkém prostranství bylo v jeho jedné části velké množství tvárnic a o kus dál ledabile pohozené pytle z cementem a vápnem.

Je pravda, že ostraha objektu byla mizivá, spíše žádná. Alespoň, že nám soudruzi stavaři pytle s cementem zakryli silným igelitem.
No, a pak to šlo ráz naráz, Dušan šel sehnat noviny(ty často byly na pavlačích, kde si je babky Nuselačky shromažďovaly do sběru a pak za ně dostaly pár korun), Vašek a já jsme zatím z tvárnic budovali opevnění. Jelikož tvárnic bylo opravdu hodně, brzy jsme stanuli na vysokém opevnění a bitva mohla skoro začít.
Stačilo pak rozpárat pytle s cementem, rozprostřít noviny a nasypat porci cementu a vápna, a pak už jen zakroutit noviny a "granáty" byly na světě.

Dušan a Vašek obsadili pevnost s patřičně velkým množstvím "granátů", no a já jsem také nezahálel na výrobě munice a bitva začala.
Je to skoro padesát let, ale vidím to jako dneska.....
Papírové koule s cementem, a i s vápnem létaly sem a tam a při každém jejich
dopadu se objevil vápenný prach velkých rozměrů. Boj byl celkem dlouhý, nachystaných "bomb" jsme měli dostatek a bojový řev sílil a sílil. Byl tak silný, že přivolal babku všetečku k oknu, která na nás pak začala křičet.
Uličníci, darebáci, zavolám na vás esenbééé(sbor národní bezpečnosti, moderněji pak VB-veřejná bezpečnost.

Pak zmizela z okna a to byl signál, že to myslí vážně, že už volá benga,
a tak hóóónem pryč.
Bitva to byla bezvadná, i ten úprk měl něco do sebe, no a ta spoušť po nás,
ta nám nedělala sebemenší problém, vždyť ten majetek nebyl nikoho, no, vlastně ano, všechno bylo všech a tak to i vypadalo:-):-(, zkrátka doba Absurdní.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 07.07.2021
Přečteno 203x
Tipy 7
Poslední tipující: Stanislav32, Amonasr, šerý, mkinka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ztracený svět... a stále tolik živých vět. Žít v nesvobodě a s absurditou státního "zřídění?" To je jak sedět za plotem na suchém záchodě... to se musí zažít a ucítit! Ona i dnešní doba má své. Ale není mi v ní těsno. To je pro mě nejdůležitějším!
Pěkně jsi to popsal*

10.07.2021 01:57:52 | šerý

Ano, není v ní těsno. Jako kluk jsem se chtěl podívat na pyramidy, ale nikdy bych nevěřil, že se to kdy uskuteční. Tehdy drtivá většina národa nevěřila, že někdy socialismus zanikne. A tak díky změně režimu jsem i se synem několikrát navštívil skoro všechny egyptské památky.Ti co nezažili socialismus, tak to nemůžou zkrátka pochopit.Já měl i to štěstí, že při této radikální změně mě bylo 28 let.Díky za pěkné psaní.

10.07.2021 20:26:33 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí