Jak jinak

Jak jinak

Anotace: Z deníku, který tajně píšu své kmotřence (Podobné odpoledne tu před chvilkou zaznamenal Amonasr v geniální zkratce, ale já už to měla fakt napsané!)

 



 
Před školou
 
Kmotřenka Terinka vyběhne s hejnem prvňáků a vlétne mi do náruče, zamotá mě do nožek a ruček, přilepí se na mě i přes to, že ji brašna táhne zpátky. (Zakliknu si hned tento okamžik a přidám mezi oblíbené.)
Jednou rukou ji objímám a pusuju vlásky, druhou lovím v kapse lentilky.
V tu chvíli vyběhne ze školy mrňavý šikmooký klučík s rozvázanýma botama a křičí: Smékalovááá, nechalas tam bundúúú! Terka mě pustí, letí zpátky a lentilky se jí sypou pod nohy. Sbírá je upatlanýma ručkama a strká rovnou do pusy, jak  jinak.


Dej taky tomu vietnamskýmu chlapečkovi, nabádám ji.

Udiveně se na mě dívá.


Po kratší zmatené debatě zjišťuji, že Terka neví, že kluk je Vietnamec. Je to kluk, Gvang, přece. Terka má děti rozdělené jenom na holky a kluky.


Jak jinak.

Jaké štěstí, myslím si.

Jaké štěstí, opakuju si do chvíle, kdy si uvědomím, že tohle dělení mé holčičce asi v životě taky moc klidu nepřinese.

 

 

 

Doma

 

Ve dveřích nás vítá Terčina maminka Pavla smutným úsměvem: Umřela Františka, Terí.

(Františka byla tarantule.)

Terka je vykulená a jde obhlédnout mrtvolku.

To víš, pokračuje Pavla směrem ke mně, byl to takový člen rodiny.

Byl to hmyz, myslím si, chlupatý hmyz. Ale neříkám nic, vybereme papírovou krabičku od After eight, kde jsou namalované hodiny, a Františku tam uložíme na chomáčky vaty.

Krabička je pak ještě zabalená do linkovaného papíru, na který Terka namaluje kříž černým fixem a krasopisně napíše prvňáčkovským komeniem:

Františka Smékalová.

Člen rodiny. Jak jinak.

 

 

V hudební škole

 

Koncert flétnového souboru má dnes na programu lidové písničky, Pec nám spadla, Andulko mé dítě a další podobné hity. Dorazil i Gvang, dále dvojčátka s mašlemi, které jako by vystoupily z fotky Gagarina s dcerkami, snědá dívenka None v doprovodu celé indické rodiny, Terka zdraví ještě další děti.

Děti hrají, občas někdo nastoupí pozdě, jindy, nehraje úplně čistě, z pultíků padají noty, po kterých vždy za tutlaného chichotání sáhne několik ruček najednou. Hrají spolu, zaujatě, horlivě. Tým. 

Rodiče sedí v hledišti, na tvářích úsměvy. Tmavý tetovaný tatínek hlasitě smrká. 

Nikdo tu nikomu nechce zavřít plyn, odklonit řeku s pitnou vodou, střílet.

Jde to, říkám si s nadějí.

Dívám se z okna, kde se na listech zrcadlí slunce a k tomu poslouchám skřípavé flétničky.

Půjde to. Jak jinak?

Autor Pamína, 22.05.2014
Přečteno 487x
Tipy 24
Poslední tipující: Akrij8, Malá mořská víla, básněnka, Robin Marnolli, Bakchus, poeta, danaska, Gabriela Green, jitoush, Jort, ...
ikonkaKomentáře (21)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jejda to je milý. Po celou dobu čtení se mi usadil na tváři úsměv, stejně jako těm rodičům v hledišti. Hned v úvodu mě zamotání do nožek a ruček normálně rozchechtalo. No a pak už mě to nepustilo. Dík.

12.05.2017 00:13:57 | Koblížek

Koblížku, jsem moc ráda, že jsem ti klepla do noty! A omlouvám se za prodlení s odpovědí, vcházím sem jen tu a tam a letmo :-) Děkuju.

03.07.2017 19:42:26 | Pamína

Takové milé pohlazení po duši. Moc pěkné.

24.06.2014 13:57:34 | Lubau

pavouky nemusím,ale tahle Františka byla člověk...


a ty máš za... před školou, doma i v hudební škole jedničku s hvězdičkou:-)

23.05.2014 16:31:31 | básněnka

Děkuju, Básněnko!To je príma, že jsi zase zavítala.
Tvoje hodnocení je shovívavé, ale co, už je konec školního roku, tak si to můžeme dovolit. Hezký večer!

23.05.2014 19:30:50 | Pamína

...palec nahoru, jak jinak?!

23.05.2014 14:08:24 | Robin Marnolli

Dobré.Jak jinak?!?

23.05.2014 06:28:50 | Bakchus

Samozřejmě by to šlo i jinak Bakchu. Třeba nepěkné :-)

23.05.2014 06:46:19 | Pamína

Nádherné počtení. Dávám ST. Jak jinak.

22.05.2014 21:49:32 | danaska

Moc děkuji, jsi opravdu vděčná čtenářka, potěšila jsi mě.

23.05.2014 06:08:06 | Pamína

..Amonasr má pravdu,Tvá dílka dýchají přirozeností a lehkostí,i když píšeš o vážných či nelehkých věcech,pod těmi písmeny
je opravdu to cosi,co nějak brnká na hlubší vrstvy.....Líbí....Ji.

22.05.2014 21:19:29 | jitoush

Jsem ráda, že jsi podobně naladěná, Ji. Důležité je přece to, jak si slova pro sebe přeložíš.... jak tu nedávno Amonasr napsal: Čtením se totiž každá báseň mění :-) Moc děkuji!

22.05.2014 22:14:22 | Pamína

To je paráda, jsi bezva teta, tvoje kmotřenka má štěstí. S tebou to půjde vždycky. ST :oD

22.05.2014 18:46:25 | Tichá meluzína

Meluzínko, však víš nejlíp jak to je, jsme zrcadlem těch ostatních lidí kolem a dětí taky, jsem-li pro tu dívenku přínosem, je ona pro mě daleko větším... moc děkuji!

22.05.2014 21:23:19 | Pamína

...moc hezky to četlo...:-) Jak jinak?...:-) ST

22.05.2014 18:40:37 | Jort

Děkuji za štědrost, jsem potěšena, že se Ti text líbil, Jorte! :-)

22.05.2014 22:17:56 | Pamína

Úžasně úsměvné počtení :))

22.05.2014 17:36:16 | Aiury

To jsem ráda, že se Ti líbí! Já pořád nemůžu vyjít z úžasu nad Amonasrovým Odpolednem :-))

22.05.2014 17:47:00 | Pamína

Pamíno, nech toho, prosím - já napsal jen bláznivinu, zato u čtení Tvého textu jsem měl co dělat, aby mi oči jenom zvlhly, ne víc... V Tvých větách, slovech, verších vždycky prosakuje cosi, co vůbec nechápu, jak se to tam dá vložit... A myslím to vážně, ne na revanš...

Ale jak už to tak vypadá, asi telepaticky parazituju na Tvém tvůrčím vlnění - holt tím sluníčkem se to ke mně doneslo jinak a já to uchopil za bláznivé střapce... Tak si na to zvykni, že když budeš zase něco psát, tak já už tu zároveň lovím něco z podobného, ale přitom úúúúplně jiného soudku... ;-))

22.05.2014 18:17:18 | Amonasr

Víš, jak já bych ráda napsala bláznivinu...? :-) A Ty máš tolik věcí k zamyšlení, jen se mrkni na svoje díla, jestli jsi to už zapomněl! :-)
Jinak souhlasím, vzájemné parazitování tohoto druhu, navíc vedné slunečními paprsky, je jen žádoucí...

23.05.2014 06:06:25 | Pamína

:-)

23.05.2014 09:40:28 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí