Neštěstí

Neštěstí

Jarmila se chtěla stavět na skok k sestře. Už z dálky ji spatřila před domem, opřenou čelem o vrata, nehybnou. Vytušila, že se něco přihodilo. Plna strachu přistoupila k sestře a zeptala se: „Věrko, stalo se něco?“ Věra nereagovala, jen tiše pohybovala rty, na zem padaly jedna za druhou slzy. Jarmila jí položila ruku na záda a opakovala otázku. Věra bezbarvě odpověděla: „Jirka…“ Jirka byl její osmiletý syn. Jarmile přeběhl mráz po zádech.

 

„Co je s Jirkou?“ zeptala se a v duchu si umínila, že musí být silná. Už kvůli sestře…

 

„Je…,“ zalykala se Věra, „je… říkala jsem mu, že nemá běhat po trati, kolikrát jsem mu to říkala…,“ pro pláč nedořekla. Jarmila pochopila.

 

„Panebože, Věruš, panebože, pojď sem!“ Objala sestru. Zdrcená Věra se k ní přitiskla a vysíleně opakovala: „Říkala jsem mu to, že nemá běhat po kolejích, kolikrát jsem mu to říkala, a on mě nechtěl poslechnout, nechtěl…“ Otřásala se pláčem. Jarmila hledala slova. V takové chvíli se toho nedá mnoho říct, ale každé slovo může být čarovným lékem na bolest.

 

„Víš, Věruš, ty víš, že bych pro Jirku první poslední, ale tohle si myslím, že si zasloužil,“ řekla soucitně, ale pevně Jarmila.

 

Maminka Věra v pláči pokývla hlavou. Věděla to, stejně jako její sestra. A ono to dá rozum. Tatínek stovky hodin lepí nádražíčka, piplá se s každým stromečkem, kupuje mašinky a vagónky, staví v obýváku železnici, a pak Jiříček, hajzlík osmiletej nevycválanej se mu po díle proběhne, rozšlápne Horní Počáply plus Vraňany, zničí severní zhlaví v Kralupech nad Vltavou a ještě stihne prokopnout most přes Vltavu u Řeže, tak to se fakt už nedá, to se není co divit, že taťku chytil amok a Jiříka zřezal tak strašně, že maminka to venku oplakává. Ale patří mu to, vždyť mu sama kolikrát říkala: „Jiříku, ne abys běhal po tý trati, ne abys zase skákal do kolejí…“

 

Autor JaJarda, 15.12.2013
Přečteno 508x
Tipy 23
Poslední tipující: mosquito, ewon, Joe Vai, Jan Voralberg, Robin Marnolli, CoT, Amonasr, Luky-33, jitoush, hanele m., ...
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

už zase skáču přez koleje...:-)

16.12.2013 00:18:28 | Robin Marnolli

Pokud nebyl vejřez dostatečně intenzivní, tak proč ne... :)

16.12.2013 08:49:26 | JaJarda

zbouráním části železniční tratě, nádraží a mostu jsi mi spravil náladu :o)

15.12.2013 15:23:01 | hanele m.

Ano ano, jsou tací, kteří si mnou ruce nad každým neštěstím... :)

15.12.2013 15:35:13 | JaJarda

každým cizím - vlastní mě eště furt rozplakává..

15.12.2013 15:46:48 | hanele m.

Promiň, já to považoval za samozřejmé... už podle sebe :)

15.12.2013 16:01:46 | JaJarda

srdce mám až v krku :(

P.S. Jestli tatínek dělal vše s totální pečlivostí i s jaderným reaktorem v Řeži, stejně by časem o model železnice přišel.

15.12.2013 15:15:30 | Aťan

Jednou jsem se byl s dětma mrknout na mašinky v Práglu, na takovým tom extra velikánským kolejišti u Anděla a funkčí Vrabec tam určo nebyl, páč kdyby tam byl, tak bych si ho všim. Leda že by ta Jardova věc byla třeba staršího data a před náma tam už byl Jiříček…

15.12.2013 17:44:09 | Luky-33

Reaktor se dá na rozdíl od osmiletého hajzlíka vypnout... :)

15.12.2013 15:37:36 | JaJarda

Teda to byl srdcervák. Ještě,že přišel ten konec. ŽUCH! To mi spad .........:O)

15.12.2013 13:56:36 | Tichá meluzína

Moc to prožíváš. Vzpomínáš? Stoický klid... :))

15.12.2013 15:38:13 | JaJarda

:D Hele,hele, neprovokuj. Do toho už se nezapletu. Chápu, že tohle není oblíbené téma. Musím se více brzdit. Někdy, když se rozjedu, nejsem k zastavení. Ještě, že jste to stopli. Pohledám někde záchrannou brzdu. To musí mít ve výbavě každý vlak. :D Jinak stoický klid, samozřejmě. :O)

15.12.2013 16:30:45 | Tichá meluzína

Ano, stoice na prvním místě! :)

15.12.2013 17:04:57 | JaJarda

STOICI ZDAR! A všichni. :O)

15.12.2013 17:10:22 | Tichá meluzína

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí