Výlet II.

Výlet II.

Anotace: Život píše romány.

V rádiu zahrála znělka zpráv a ještě než moderátor stihl říci dobrý podvečer, umlčela jsem ho jednoduchým cvak. Zatímco jsem si oblékala sako, proběhly mi hlavou myšlenky. Snad se mi to jenom zdá. Tomáš přijede!
Celý den jsem na něj myslela aniž bych se pořádně zakousla do práce. Udělala jsem dokonce několik chyb a kiksů, ale šéfové mé omyly přehlíželi s určitou dávkou tolerance a trochou rozpačité apatie.
Tomáš, Tomáš, Tomáš. Nikdy dřív mi písmeno „Té“ nepřišlo tak krásné.
Zmáčkla jsem mdle svítící tlačítko výtahu a zhluboka vydechla.
Vyšla jsem před betonovou administrativní budovu a rozhlédla se. Parkoviště bylo poloprázdné, jen opodál stáli dva muži v oblecích a kouřili.
Na nebi nade mnou ležely šedivé mraky, které se těžce posunovaly k jihovýchodu. Vítr mi čechral vlasy, které jsem měla na temeni ledabyle sepnuté sponou a já naprosto jasně cítila mrazení v konečcích prstů.
Vtom jsem ho zahlédla. Jeho stříbrný vůz ladně projel kruhovým objezdem a přiblížil se. Mrazení se mi rozšířilo do celého těla. Vystoupil z auta a pomohl mi dát tašku do kufru.
Měl na sobě bílou košili a černé kalhoty, stejně jako já. Oba jsme vypadali velmi oficiálně. Tomáš navíc k tomu vypadal i velmi sexy.
Jasně jsem vnímala jeho vůni, svěží a mužnou. Zapůsobilo to na mě tak, že jsem cítila, jak mi buší srdce.
Usedli jsme a vůz nás unášel do našeho cíle - do obchodního centra.
Tomáš byl totiž tak milý, že mi nabídl, že se mnou půjde koupit šaty, které jsem potřebovala na svatbu mé sestry. Nerada nakupuji, unavuje mě to, zatímco Tomáš nakupování miluje. To mě utvrdilo v tom, že naše symbióza bude dokonalá.
Můj společník nezklamal. V prvním butiku známého jména mi pomohl vybrat dvoje šaty. „Ty emka jsou nějaké velké. Vezmu si esko,“ řekla jsem odhodlaně, „to mi určitě bude!“ Tomáš sarkasticky odvětil:“To bych chtěl vidět!“
Ihned se mi potutelně podíval do očí, aby si vychutnal moje případně pobouření. Nedala jsem se a na popíchnutí jsem zareagovala jen tím, že jsem ho také píchla, a to loktem do žebra. Následoval vodopád zvonivého smíchu.
S vybranými kusy jsem odešla do zkušební kabinky. Tomáš stál venku a trpělivě čekal. První šaty mi nebyly, proto jsem nakoukla přes závěs ven. Tomášovy oči se ihned potkaly s mýma a usmály se. „Prosím, přineš mi elko?“ zaševelila jsem jako sýkorka. Tomáš mi okamžitě vyhověl. Zaslechla jsem klapot jeho polobotek, jak se blížil ke mně. Je tak galantní, napadlo mě. Šaty jsem bleskově oblékla. Tmavě modrý brokát řasený na prsou kontrastoval s rovnou linií úzké sukně v lady délce. Popotáhla jsem si horní část na zádech a kousla se do rtu. Nic moc. Ruce v tom mám napasované jako jitrnice. „Tome!“ zavolala jsem svého kamaráda, „co tomu říkáš?“ Tomáš nakoukl do kabinky. V ten moment jsem si uvědomila, že v butiku hraje hudba, momentálně slaďák z osmdesátých let. Přišlo mi to až kýčovité. Tomášovy rty se usmívaly a oči měl velké a jiskřilo v nich. Chvíli mlčel a pak pronesl: „Půjdeme do jiného obchodu.“
V ten okamžik mě polil pocit, který byl jako hedvábný červený šál, který hladce klouže po těle. On je tak zdvořilý! Neřekl: „Nesluší ti,“ nebo, „máš v tom zadek jako hroudu hlíny.“ Naopak, byl ohromný. (Tomáš, ne ten zadek.)
Když jsme kráčeli ven, byli jsme těsně vedle sebe a vládla tichá pohoda.

Do dalšího obchodu už jsem šla s mírnou nechutí, protože nakupování opravdu není mé hobby. Zato Tomáš čile kráčel mezi věšáky a rozesmíval mě svými tipy na ten pravý nový kus do mého šatníku. „Že by tyto?“ s mrknutím ukázal na ramínko s těhotenskými šaty. „Hm, ještě ne,“ dodal. O kousek dál se snažil přesvědčit mě, že vyšívaný kroj bude pro mě to pravé. Vodopád smíchu stále padal a já měla pocit, že moje duše se vznáší nad ním a všude voní tropické květiny, vytrvale plazící ve v podrostu pralesa.
Pak jsme je našli. (Nikoliv květiny, ale žádané šaty, které svou křehkostí mohly těm květinám konkurovat.)
Byl to korzet v barvě fialové archideje v pase řasený s překrytem se sponou se prodlužoval v dlouhou rovnou vlečku. Krásné šaty. Zkusila jsem je a naprosto mi padly.
Tomáš klouzal očima po mých holých ramenou a nesměle řekl: „Sluší ti.“
Když jsme odcházeli z obchodu, vzal mi galantně šaty a řekl: „Eriko, promiň, ale můžu tě o něco poprosit? Mohla bys mi přispět na benzín?“
Autor Jiřinka Mignonka, 29.03.2014
Přečteno 492x
Tipy 11
Poslední tipující: Elisa K., Madanik, poeta, Amonasr
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Perfektní :) Obzvlášť se mi líbilo to "On je tak zdvořilý! Neřekl: „Nesluší ti,“ nebo, „máš v tom zadek jako hroudu hlíny.“ Naopak, byl ohromný. (Tomáš, ne ten zadek.)" To jsem se smála ještě hoodně dlouho :)

01.04.2014 19:30:22 | Elisa K.

Děkuju strašně moc, Eliso :)) Rozkvétá mi v duši květina, když slyším takovou chválu :) Díky!

01.04.2014 19:32:05 | Jiřinka Mignonka

A zrada. Teď aby ještě chtěl platit napůl v restauraci, no a ten lístek do kina si taky můžeš zasolit sama miláčku. Do divadla? Ano mám rád Božskou komedii, a když mě pozveš lásko, nebude ten den mít chybu. Holka vem nohy na ramena a utíííkeeeej. :oD Napsala jsi to opravdu dobře. Zase. :O)

31.03.2014 17:02:45 | Tichá meluzína

Tichá meluzíno :) Díky za Tvůj komentík. Ale, snad Ti nezkazím iluzi, když Ti řeknu, že Tomáš po mně peníze nechtěl. Vymslela jsem si to. V reálu jsem to byla já, kdo mu po nádherném výletě vnutil bankovku do ruky. Nevím, asi jsem divná. Ale, pokud jsem někde s někým venku, všechno dělím na půl. Až možná v manželství bývá kasa dohromady. Moje babička říkávala - Kamarádi buďme, dluhy sobě plaťme. A pokud jedu s chlapem nebo ženskou někam autem, vždy dotyčnému přispěji na benzín. Přijde mi to fér. Nejsem žádná namyšlená primadona, která potřebuje taxikáře. A grátis :)

01.04.2014 09:34:14 | Jiřinka Mignonka

Iluze jsi nezkazila. Naopak. Jsem ráda, že v reálu je to správný chlap a ty ses zachovala taky dobře. Já tu povídku jako realitu nebrala, ale jako legraci a tak jsem i odpověděla. Ale je fakt, že zametat bych sebou chlapem nenechala. Na to už jsem moc stará. A myslím, podle toho jak píšeš, že ty taky nejsi mouchy snězte si mě. Zdravím :O)

01.04.2014 09:44:04 | Tichá meluzína

Určitě nejsem mouchy snězte si mě :) I když, člověk někdy v zamilovanosti dělá různý kraviny. Ale naštěstí mám, myslím, dost rozumu na to, abych neměla za kamaráda neomalence nebo držgrešli :)

01.04.2014 09:48:52 | Jiřinka Mignonka

Aha a teď aby si člověk vybral, jakže to vlastně skončilo .-) Přišel jsem před chvílí z venku a uviděl tohle pokračování. No hned sem e chtěl na něj vrhnout, ale pak sem si řek "Udělej nejprv co je třeba a tohle přečteš až za chvíli, až se budeš soutředit". A nelituju... Představoval sem si tiíce scénářů, jak to rozvedeš dál, říkal sem si jetli to skončí "blbě" budu nadávat a něco Ti napíšu :-D
Ale takhle si mě jen ... překvapila .-)

29.03.2014 16:23:56 | Madanik

To byl přesně můj záměr, Dane - zčeřit vody všednosti :)

30.03.2014 19:45:17 | Jiřinka Mignonka

Tak pak na to jdeš ale vlemi zajímavým a čtivým způsobem .-) I to dnešní stojí rozhodně za to (pardon to bych ti měl asi napsat jinam :-) )

30.03.2014 19:48:29 | Madanik

Pointa v poslední větě - to mám rád... ;-)

29.03.2014 15:33:11 | Amonasr

Já taky, Amonasre :) Člověk pak dumá o tom, jak to pokračovalo :)

30.03.2014 19:45:56 | Jiřinka Mignonka

;-)

30.03.2014 23:29:19 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí