STUD A NESTUD

STUD A NESTUD

Anotace: Snad i humornější střípek ze života s autistou.

Veškeré pokusy přiblížit zevnějšek mého autistického dospělého syna alespoň zdánlivě čemusi, co by se dalo nazvat mladý šarmantní elegantní muž, ztroskotají vždy na jeho špatném pochopení smysluplnosti některých částí oděvů.
Bundy a svetry používá zásadně a zároveň místo čepic. Tedy spíš si z nich vytváří obličejové pokrývky. Z každého trička dokáže během poměrně krátké doby vyrobit intenzivním žužláním cedník na ,,břichové" části. Kalhoty bývají většinou v pořádku, až do momentu, kdy mu z nich začne vyčuhovat okraj plenkových kalhotek.
Je více než jasné, že pozornosti okolí jeho vizáž neunikne, ale mladého muže v rozpuku svých životních sil v něm asi nikdo hledat nebude.
Plenkové kalhotky nosí jen na cestování a na noc. Ve chvílích, kdy je tedy zrovna nemá, vypadá velmi ,,efektně" většina jeho příchodů z WC. Občas se mu totiž slipy špatně nahrnou nebo nedohrnou. Přeci to tak nenechá...Bleskurychle všechno svlékne až do půli stehen a celé poupraví. A že odhalí celé své mužství v plné kráse všem, kdo jsou zrovna na blízku, to mu žíly rozhodně netrhá. Tímto naprosto nepromyšleným gestem neoslní ani svou ,,stacionární" kolegyňku, s kterou je někdy z legrace ve svých humorných představách dáváme dohromady. Ona má úplně stejné bezprostřední chování, jen v dámském provedení.
Připadá mi fascinující, že nemají do svého chudého slovníku života zařazen pojem stud. Se zábranami si hlavu také nelámou.
Těžko říct, jestli absence studu je záviděníhodná nebo smutná.
Možná každý známe ze svého okolí někoho, kdo to sice v hlavě má o trochu více srovnané, než protagonisté této miniatury, a přesto stud a nestud používá na špatných místech a v nesprávných situacích. Tak co je potom vlastně lepší...?...
Autor srozumeni, 19.02.2015
Přečteno 363x
Tipy 14
Poslední tipující: AndreaM, Amelie M., Nikita44, MARKO, Frr, jitoush, Martinecka23, Amonasr, Jort, ...
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

nejdřív jsem myslela, že čtu fejeton.. pak jsem se probírala článkem dál.. no, víš - já prostě vím.. a pokud dovolíš, tak aspoň na dálku objímám..

ta hlava jim funguje jinak v mnoha oblastech, stejně tak, jako lidem postiženým demencí, alzheimerem atp.. ti také postrádají stud.. dříve uznávaný profesor či právník, je schopný nyní, kdy je napadený chorobou, stáhnout gatě uprostřed přeplněné chodby nemocnice, či centra a udělat tam velkou či malou potřebu.. to je prostě běžné a asi nezbývá, než se s tím smířit.. jenže, jak se s tímhle dá smířit, jak..

hodně síly..

19.02.2015 22:11:35 | Amelie M.

Amélie, děkuji. Ono to trošku mělo být tak trochu jako fejeton, ale nějak mi to nejde, ten útvar. Takže jsem vlastně ráda, že aspoň na začátku Ti to tak připadalo.
No, a alzheimer, to je taky ,,síla". Na vedlejšák jsem chodila dělat asistentku terénní asistenční služby. Chodili jsme opečovávat ležící paní po mrtvici. Pokaždé, když jsem do toho bytu vlezla, tak jsem se obávala, co zas bude. On se tam totiž zároveň pohyboval její manžel, kterému bylo osmdesát, pobíhal tam v plenkových kalhotkách a neopoměl mě nikdy plácnout po zadku - takový ,,chlípný" stařík. A to z něj udělal alzheimer. Jindy jsem tam zase přišla a seděl celý skleslý v křesle a ani si nevšiml, že tam někdo je.

20.02.2015 04:57:10 | srozumeni

ono by to vážně působilo chvílemi, až humorně, kdyby člověk opravdu nevěděl, jaké pocity to skutečně obnáší, co se za tím skrývá.. mám ráda černý humor, ale v některých oblastech mám prostě nějaký blok a spíše převládá ta stránka empatická :) ale asi bych neměla nikomu za zlé, kdyby se zasmál místo mě.. jinak myslím, že by ti naopak fejetony šly.. našlápnuto máš velmi dobře.. tak se těším příště.. ;)

20.02.2015 07:17:21 | Amelie M.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí