Čína- zastavení 7.

Čína- zastavení 7.

Anotace: aneb útržky z cestovních deníků jedné tulačky.

Sbírka: Z deníků tulačky

O čínské medicíně bylo napsáno spoustu pojednání .Já vás chci dnes seznámit v krátkosti s tím, co jsem měla možnost poznat na vlastní kůži při návštěvě Institutu tradiční čínské medicíny v Pekingu.O zážitcích pojednám později,nejprve takový malý úvod,abychom se uvedli do problému.Tradiční čínská medicína má 5 základních pilířů.Jsou to akupunktura, používání bylinek,masáže,pohyb a dieta.Uplatňuje se v mí princip prevence a vždy se léčí příčina choroby,a to uváděním do rovnováhy životní energie čchi,kterou tvoří kladná energie jang a záporná jin.Jejich rovnováha je důkazem dobrého zdraví a celkové životní pohody.Jak jsem uvedla výše jedním ze způsobů jak působit na vyrovnanost životní energii je strava.Strava dle čínské tradiční medicíny působí na orgány jejichž barvu prý má a dále se pak dělí dle teploty působení na studenou a teplou.Dle barvy např. červená potrava působí na srdce a krevní oběh,žlutá na mysl a psychiku,zelená pak na játra.K léčení je v Číně využíváno mnoho přírodních produktů,někdy i velmi neobvyklých,takže návštěva čínské lékárny připomíná návštěvu čarodějné laboratoře.Najdete zde léčiva jako je známý a proslulý žen-šen,ale také strouhané paroží jelena,drcené i celé mořské koníky,močový měchýř či varlata jelena,sušené sépie či jiné pozoruhodné léčivé speciality.A nyní k samotné návštěvě Institutu tradiční čínské medicíny,instituce hojně využívané nejen domácími obyvateli, ale také cizinci.Vstupní lékařskou prohlídku,prováděnou mistrem tradiční čínské medicíny,absolvujete absolutně bezbolestně.Spočívá totiž v ručním měření tepu,pohledem ,velmi hlubokým,do vašich očí a shlédnutím vašeho vyplazeného jazyka.Toto základní vyšetření stačí opravdovému mistru čínské medicíny na stanovení vašich počínajících obtíží či chronických chorob.:-)Jedinou informaci,kterou musíte poskytnout je váš věk. Po tomto vyšetření mistr ihned asistentovi počíná diktovat zjištění a následně i medikaci,předestírám,že tradiční-bylinky,dietu,cvičení,akupunkturu,netradiční produkty..viz.výše.O mé diagnóze vás informovat nebudu,ale sdělím vám jen,že mistr konstatoval ,že mám v té době deficit energie. To jsem nemohla jen tak ignorovat,proto jsem se podrobila společně s pár dalšími osobami procesu jejího dobití.Ten spočíval v tom,že mistr do sebe nechal ze zásuvky proudit 220 V.Aby demonstroval,že je tomu skutečně tak,rozsvítil v rukách žárovku a při dalším dobíjení ze zásuvky ,demonstroval jeho asistent zkoušečkou přikládanou k různým částem těla,že je mistr pod proudem.My pokusní králíci,co jsme chtěli být dobiti, jsme se pak chytili za ruce a mistr pod proudem pak s námi utvořil uzavřený kruh. A přátelé věřte nebo nevěřte energie skutečně proudila.Cítila jsem silné mravenčení a jemné chvění.Tento proces trval asi 2 minuty.Další požitek,který jsem si neodpustila,byla půl hodinová reflexní masáž chodidel,prostě balada.Po ní jsem se jen vznášela.Toť pár mých zážitků z návštěvy Institutu.
A jako tradičně pár nezávislých postřehů ze života Číňanů.SPZ zde mají různé barvy,modrá označuje soukromá vozidla,bílé a černé SPZ má armáda a vládní vozidla,žluté značky mají podnikatelská vozidla.Zajímavostí je,že v Číně probíhají dražby SPZ a to obálkovou metodou.Ročně se v Pekingu vydá pouhých 16 000 SPZ.Tak se vlastně provádí vědomá regulace dopravy. Kolo jako tradiční dopravní prostředek ani nepředstavuji,to že je pro kola vyhrazen samostatný pruh na silnici je též asi známo.Všudypřítomná jsou parkoviště pro kola,celodenní parkovné pro kolo stojí 0,5 juanu(1 juan cca 4 Kč).
Autor Mbonita, 17.01.2009
Přečteno 907x
Tipy 40
Poslední tipující: Danger, PIPSQUEAK, Kars, jehlaspichlas, šuměnka, Zefi, Agniezka, bez nápadu na přezdívku..., Romana Šamanka Ladyloba, Triffid Kolbe, ...
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No a já si říkal,že se v číně čaruje...:-)
Sem nevěděl,že Elektrikář je doktor,asi nekupují baterku,mají v kapse žárovku...
Masáž bych si dal hned,v nohách končí všechno...
Bájo Jituš,jen jejich mladí budou mít problém,když vyjedou ven,najdou vůbec svobodu...

27.12.2010 17:33:00 | Danger

Zajímavé, líbí...*:)

08.08.2010 08:57:00 | PIPSQUEAK

Jakobys mi to vyprávěla. Mám v paměti knihu, jež jsem nedávno dočetl, napsal jí stálý dopisovatel Timesů, jež působil v Číně 15 let. Ta kniha se jmenuje - Čína se probouzí - a myslím, že se už probudila a dá nám to ještě vědět

17.06.2010 21:17:00 | Kars

Naše západní medicína se opět vrací k přírodní.

Pokud máš alergii na kadidlo, stačí použít prášek
z jeleních varlat.

Prý to pomáhá, ale nevím, co je na tom všechno
pravdy.

19.03.2010 19:26:00 | jehlaspichlas

úsměv se rozjel doširoka..ten mistr, to je teda věc
být dobíjen pravými volty, toť fakt zážitek na pokec
ta představa mě rozesmála, jak energie proudí k vám
snad ještě že já jsem jí plna, též světelně ji posílám!!

29.09.2009 20:15:00 | šuměnka

ty jo..ty máš teda zážitků :) neuvěřitelné.. milujeme bylinky a přírodní metody, že...:D

11.05.2009 16:36:00 | Agniezka

Mbonito, Tvé postřehy, příběhy, vlastně příběhy mne natolik uchvacují, jako by mne přímo vtahovaly do celého dění, jako bych se tam právě ocitala a mohu jen dodat, že masáží jsi mi navodila pořádnou chuť... tož, veru stránky, hledám masage! :o) dělám si legraci. Na to mám drahého, musím si ještě několik hodin počkat do našeho setkání.

19.01.2009 07:16:00 | NikitaNikaT.

Od zítřka najíždím na žlutou stravu :-)))

18.01.2009 21:07:00 | jita.1965

No vidíš to..český doktůrek co má deset diplomů a zpacká banální operaci...vedle něho čínský mistr co má možná jeden diplom nebo i žádný a životně důležitá operace je pro něho s nadsázkou řečeno relaxací :-))

No jó, cyklisti! Národ můj nejdražší B-D

18.01.2009 18:17:00 | Chancer

jo,jo kam se naše zdravotnictví hrabe, jejich medicína se snaží řešit příčiny nemoci, to naše bohužel neumí
navíc jejich silná stránka je právě v uvědomění si energie qi, kterou málokdo u nás vnímá a dokáže s ní pracovat

mimochodem, takový detail, jde o protikladné energie Yin-Yang (tedy v české transkripci Jin-Jang), ne jing ;)

18.01.2009 13:12:00 | Dao de

Tvé zajímavé a poučné texty mně dobíjejí zvláštní energijí. Zřejmně Tě v té Číně dobře nabili. Přál bych si držet Tě za ruku.

17.01.2009 23:42:00 | Mario de Janiero

Ještě za hlubokého minula jsem byl blázen do akupunktury, dokonce jsem si pořídil jakýsi stimulátor na baterky - samo si to dle návodu vyhledalo akupunkturní bod. Časem jsem se na to vybod... :-)

17.01.2009 21:35:00 | Aťan

A to mi manželka ještě nadala když se dobila 220 V.
A v Číně se tak léčí.

17.01.2009 20:37:00 | Paulín

Pochybuji
že by si
poradili
s moji
chatrnou
tělesnou
schránkou...

17.01.2009 19:35:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí