Zešílení

Zešílení

Anotace: Amenotace

Všichni věříme v nějakého Boha. I ten nejzapřísáhlejší odpůrce jakéhokoliv duchovna.


PODPRAHOVĚ (někteří opravdu až úplně "u dna"...o kterém vůbec neví) věříme všichni v nějakou vyšší moc. Že o nás něco "pečuje". Jinak bysme tu ODPOVĚDNOST za kraviny, který každej den děláme nemohli vydržet a na místě zešíleli!

(Nečekám, že to ateisté, agnostici, skeptici a další mezi vámi přijmou:-))
Autor 6thSun, 29.05.2009
Přečteno 745x
Tipy 50
Poslední tipující: Princezna.Smutněnka, Iv, Helena Lovecká, la loba, jedam, Agniezka, DalfaSalfa, Meriel, Iva Borecká, Kapka, ...
ikonkaKomentáře (26)
ikonkaKomentujících (16)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vladane-ale s tebou ne-ty seš jak na trní jak jde o víru :-)
Že bys věřil a ještě o tom nevěděl ?
To lidi často dělají,když si nechtějí něco připustit,stále to téma vyhledávají a rozčilují se do aleluja :-)

16.02.2011 02:15:00 | Iv

Souhlasím

16.02.2011 02:11:00 | Iv

Moje nejčernější noční můra je že co když Já jsem ten bůh a vše si dělám sama?A co když není vůbec nic?Jen naše plahočení se za iluzemi...celý svět je pouhá virtuální realita...jsem výplodem nějaké choré mysli?...Radši být zvířetem ,které nemusí stále přemýšlet...

14.10.2010 15:04:00 | la loba

Má odpověď je v úvaze:)

11.08.2009 17:03:00 | 6thSun

Velký Péťo, ani nevíš, jak moc Ti děkuji za tu náádhernou větu-odpovědnost za kraviny, které všichni děláme...Hned mám pusu od ucha k uchu, kdyby si jen věděl, kolik jich mám dneska na triku!

05.06.2009 18:34:00 | Iva Borecká

Nějakou vyšší moc beru, ale že by pečovala? Spíš nám dává možnosti dělat nebo nedělat "kraviny". To je na dlouhé debaty, za myšlenku tip.

03.06.2009 20:16:00 | Kapka

Siorak-ale původně jsem chtěl napsat jen že víra v cokoliv je proto tak oblíbená,že umožňuje únik od této-někdy těžké-reality.I když ta realita je realná jen relativně:-)Protože pokud by člověk byl šťastný a spokojený v každém okamžiku,proč by potom stále utíkal do světa chymér-víry?..V cokoliv lepšího.Všimni si že lidé věří jenom že budoucnost bude jen lepší,nikdy horší i když každodenní život jim to pořád vyvrací.Lidé stále lpí na představě "jednou bude líp",ať už v nebi,na dovolené,na lepším pracovním místě-kdekoliv.Na tom není nic špatného,každý chce být spokojený ale pro ego se tato představa stala patologickou.Odmítá dualitu tohoto světa-že tzv.dobro a zlo jdou spolu ruku v ruce,jen čas je někdy odděluje od sebe.A taky že dobro a zlo jsou jen pojmy pro to co se nám hodí nebo nehodí-a ve skutečnost neexistují,jen pro nás.Ale asi i toto je součástí vývoje lidstva.Já se jen občas snažím ukázat na evidentní věc,jak si sami sobě v otázkách víry lžeme.

03.06.2009 08:46:00 | Weylin

Siorak-máš pravdu že to psaní mám trochu chaotické-píšu to většinou v int.kavárně,nemám počítač doma a taky většinou čas.Můžem o tomto mluvit donekonečna-z různých hledisek ale pokud je to ve fázi slov vždycky se dostanem do slepé uličky.Jde o to pokud člověka něco zajímá jen ze zvědavosti nebo se chce přesvědčit jak by mohly věci být.To ale neznamená že já mám pravdu nebo nějaký návod na to.Nevím jak to říct-pokud bych použil náboženský termín-řekl bych že člověk musí dostat do vínku "milost touhy a vnitřního neklidu".I když možná na konci života nebude o nic moudřejší než na začátku,aspoń bude vědět že se o něco pokusil. Třeba systémem pokus-omyl.To co popisuju-trochu zmateně,přiznávám-je jen to co oslovuje mně.Nemusí tebe nebo nikoho jiného. To "ukotvení" jak píšeš je jednoduché ale ne lehké.Uvědomovat si co nejčastěji co se děje teď.To je začátek.Po čase,až mysl neodbíhá od přítomnosti,začíná druhá-ta důležitější fáze-V ČEM SE TO DĚJE. Uvědomovat si prázdnotu,ale tady už slova končí.Můžeš namítnout že pokud si něco uvědomuješ,nemůže to být úplná prazdnota ale vědomí-ne mysl-si uvědomuje sebe samo.Jak to nevím,ale když je v tomto,je v přítomnosti a to je všechno.Dál nevím ale tuším že to je začátek.Ale to bych nesměl být líný jak veš a víc na tom "dělat":-) Proto nikdy nic netvrdím,spíš nadhazuju k debatě,je možné nebo spíš pravděpodobné že se někde pletu.Taky nemám moc dar výřečnosti,chci něco popsat a napíšu úplně něco jiného-někdy asi i blbost:-)

03.06.2009 08:23:00 | Weylin

6thsun-jistě,jsou takoví ale nevidí že nevíra je taky víra.Věří že žádné nad nebo něco tzv.duchovního neexistuje.Takže jsou obětí stejné víry-jen v nevíru..

02.06.2009 15:12:00 | Weylin

Myslíš, že nad tím, co píšeš, by se zamýšlel někdo, komu je všechno kromě materiálna úplně jedno?:) nikoliv, skončil by u prvního řádku, vlastně by vůbec nebyl na Literu:) neříkej, že neznáš nikoho, kdo jakoukoliv zmínku o duchovnu považuje za blbost. Přesto i tito lidé jsou v určitých sférách hnáni vírou v něco vyššího, ať je to zajímá nebo ne. A o tom jsem psal.

02.06.2009 12:07:00 | 6thSun

6thsun-asi jsem to špatně pochopil,ale zas je tady otázka co vlastně duchovno je.

02.06.2009 11:27:00 | Weylin

Siorak-to co je,resp.co vnímáme je samozřejmě subjektivní ale od této subjektivity by se mělo začínat-asi-nemůžeš se dostat nikam dál,dokud si děláš iluze i v této iluzi zvané objektivní svět.Vnímat to co je znamená v maximální míře neutíkat do imaginární budoucnosti nebo do minulých vzpomínek.Obojí je iluze,je to pryč nebo to ještě nenastalo.Představa že něco bude tak nebo onak je víra a tedy neskutečnost-v tento okamžik.Jestli se to stane nebo ne,není důležité,důležitý je postoj mysli TEĎ A TADY.A z tohoto se dá už trochu vycházet.Mysl je neustálý pohyb-zaměřit tento pohyb k NEPOHYBU je možná začátek k Pravdě.Ale to já nevím,jen mám jen takové tušení.K intuici se nemůžu upírat s vírou,je neuchopitelná,ale je.Jde o to začít-pokud mně to zajímá-na této jednoduché a základní úrovni.Odmítnout víru i nevíru a snažit se vnímat tuto realitu-i když jen omezenými smysly,tedy částečnou-bez vnitřních komentářů,jen vnímat.I když např.strom vnímáme stejně a stejně bychom ho SLOVY popsali,pocitově se dohodnout nemůžem,nebo jen zhruba.Proto nevíme nikdy jestli vnímáme tento svět stejně-možná SKORO stejně,to je fakt ale žít v přítomnosti-popřením PSYCHOLOGICKÉHO času,je to nejmenší a základní co můžu udělat,pokud mně zajímá jestli něco jako pravda je.Pokud jsi totálně TEĎ,mysl se nehýbe a nevytváří iluze,vnímá jen TO CO JE.Ale to je těžké a já to taky nedokážu,jen občas se zableskne něco co rozpoznám jako něco,ale nevím co.Nejde si to zapamatovat,představit,vyvolat,jen neurčitý pocit že se něco stalo nebo nestalo.Obojí je možné,je to zvláštní sféra paradoxů-stav vím ale co vím,to nevím..:-)Zní to jako blbost ale je to tak.

02.06.2009 11:25:00 | Weylin

To TAOg: psal jsem o něčem poněkud jiném, totiž o lidech ve svém přesvědčení absolutně nedotknutelných duchovnem.

02.06.2009 10:40:00 | 6thSun

Pokud věříš-čemukoliv nebo v cokoliv-tvůj bůh je sama víra,ostatní je až na druhém místě,tedy nepodstatné.Protože jestli tě zajímá např.bůh,nebudeš v něho věřit ale snažit se zjistit jestli něco takového opravdu je-i kdyby to mělo trvat celý život.

Víra=předpoklad
víra=předsudek
víra=hypotéza
víra=možnost
víra=iluze
víra=torie
víra=spekulace
atd.tedy všechno to jsou abstrakce.Proč je člověk tak závislý na neověřených fantasmagoriích? Můžu žít aniž bych pořád tvořil v hlavě nějaké své příběhy co údajně je nebo není? Já si myslím že to jde.Pokud člověk žije tím co JE a ne tím co JE PODLE NĚHO. Jenže žít přítomností tedy v pravdě je pro většinu lidí těžké,protože život je těžký,někdy nudný a proto si mysl vyrábí svůj vlastní imaginární svět-svět víry.Ale i Ježíš údajně řekl-Já jsem PRRAVDA,cesta a život. A co jiného je pravda,než TO CO JE-a ne to co je podle mně,nebo nějakého svatého apod.Bez víry se dá žít ale je těžké mysl odnaučit iluzím,proto tak lidé na své víře lpí a jsou schopni kvůli svým toriím i zabíjet.Víra je lepkavé bahno ve kterém se rochní většina světa..bohužel.

02.06.2009 07:42:00 | Weylin

Ač křtěný římskokatolík, (jsem v tom nevinně) ateisticky smýšlející, mám svého osobního " Ježíše" . Projevuje se obrovskou naštvaností na sebe sama, když se brodím v depresích.. ST

01.06.2009 14:51:00 | Sleepwalker

Jsem ateista a proto šílím z dnešní reality...

31.05.2009 22:02:00 | Bíša

jsem naprosto šílená..takže co mě chrání nevím:-)

29.05.2009 19:08:00 | Mbonita

U mně je to SVé DOMí. Lehounce blázni, lehounce sviť a když už nevíš kam, stébla se chyť...
Téma je těžké, stačí jen žít...dýchat a snít...
Nekoukej se na dno, asi je tam prázdno - Sluníčkový :)))

29.05.2009 16:33:00 | Veselý Drak

reakce mého kolegy v práci :-) :
"Pozdě."

29.05.2009 16:23:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Stacilo by mi verit tomu, ze u kazdeho z nas o sebe pecuje vlasni svedomi:) Mozna kapka onoho boha, mozna cela konvice. :)

29.05.2009 16:04:00 | Dota Slunská

...mám co dělat sama se sebou... Boha a j. prostě míjím. Pokud neptřebují pomoc, jsou prostě okolnosti... "o)

29.05.2009 14:49:00 | Churry

No, a jsme u jadérka pudla. Nevydržel jsem to a zešílel. :-)

29.05.2009 11:47:00 | Aťan

hmm...občas jsem přemýšlel, jaký je rozdíl mezi bláznem a osvíceným. Nejspíš jenom v tom, že osvícený si v plné míře uvědomuje svoje bláznovství:))

29.05.2009 10:59:00 | Squat_the_world

:-) aha. Z tohto pohľadu na to hľadiac... s tebou súhlasím.

29.05.2009 10:52:00 | maranika

O to jestli to přijmeme nebo ne, vůbec nejde. Jde o to, jak žijeme :-)

29.05.2009 10:43:00 | 6thSun

hmmmno myšlienka nejakého dozoru vo vnútri nás možno naozaj je v každom z nás, ale nedám ruku do ohňa za to, že to všetci prijímame (hoci podprahovo). A ak nás smrť prekvapí, nestihneme to ani na smrteľnej posteli prijať...

29.05.2009 10:42:00 | maranika

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí